Zielone Chicago, czyli dzień św. Patryka na filmie poklatkowym 4K

Autor: Michał Chrzanowski

17 Marzec 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Farbowanie rzeki Chicago na zielono to już tradycja, bez której mieszkańcy „wietrznego miasta“ nie potrafią sobie wyobrazić dnia św. Patryka. A dzięki najnowszej produkcji Chris Biela możemy zobaczyć to wyjątkowe wydarzenie.

Time-lapse’y są coraz bardziej popularne. Wielu filmowców wykorzystuje tę technikę w swoich produkcjach. Jednak, aby dobrze jej użyć trzeba wykazać się nie lada cierpliwością i zaangażowaniem. Na wykonanie zaledwie kilkuminutowego time-lapse’a trzeba poświęcić dobrych kilka godzin. Efekty jednak mogą być zdumiewające.

Wie o tym Chris Biela - filmowiec i fotograf na stałe mieszkający w Chicago. To właśnie dzięki jego hipnotyzującym produkcjom time-lapse możemy poznawać „wietrze miasto“ z zupełnie innej strony. Fotografia w technice time-lapse to jego pasja, która zrodziła się około 6 lat temu. Metodą prób i błędów doszedłem do satysfakcjonujących rezultatów, aby moc je publikować. Uwielbiam ta dynamikę zmiany obrazu w krótkim czasie, która jest często niezauważalna „gołym okiem“ - powiedział nam Chris Biela.

Coroczne farbowanie rzeki Chicago jest tradycją, która z punku widzenia tej formy fotografii jest bardzo atrakcyjna. Drugi raz miałem okazje fotografować to wydarzenie, co spotkało się z dużym zainteresowaniem mediów oraz pozytywnym odbiorem. Postanowiłem sfotografować to jeszcze raz zmieniając tym razem lokalizację. Udało mi się przekonać zarząd hotelu zlokalizowanego nad samym brzegiem rzeki, w centrum całego widowiska, aby móc ustawić sprzęt na dachu. W minusowej temperaturze tego dnia (-7 C), przy pięknym słońcu barwienie rzeki było niesamowitym wyzwaniem fotograficznym. Efekt jednak był wart poświecenia - dodał Biela.

 

Farbowanie samej rzeki z okazji dnia św. Patryka trwa około 30 minut. Kolor utrzymuje się 5-6 godzin po zakończeniu. Do sfilmowania tego widowiska Biela używał Canona 5D MK III i Canona 70D z obiektywami Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM i Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM. Wszystkie zdjęcia były dłużej naświetlane, aby uzyskać płynność obrazu przy użyciu filtra ND.

Więcej prac Chrisa Biela, w tym ciekawych time lapse’ów możecie znaleźć na jego kanale na Youtube.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
Jury nadchodzącej edycji Sony World Photography Award zadecydowało o przyznaniu corocznej nagrody honorowej za wybitny wkład w fotografię. Tym razem otrzymuję ją Susan Meiselas, której...
9
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
Projekt nowelizacji ustawy Prawo lotnicze został przyjęty przez Radę Ministrów. Polskie przepisy dotyczące dronów będą teraz dostosowane do unijnych - wprowadzają nowy podział operacji i...
1
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Marka FOMEI zmienia dystrybutora. Popularny sprzęt oświetleniowy dla fotografów i filmujących oraz rozwiązania do druku przejmuje w Polsce firma Rudy Lis.
1
Powiązane artykuły