Aparaty
Instax Wide Evo - nareszcie cyfrowy Instax na duże wkłady. To najlepsze, co ma do zaoferowania natychmiastowy system Fujifilm
Farbowanie rzeki Chicago na zielono to już tradycja, bez której mieszkańcy „wietrznego miasta“ nie potrafią sobie wyobrazić dnia św. Patryka. A dzięki najnowszej produkcji Chris Biela możemy zobaczyć to wyjątkowe wydarzenie.
Time-lapse’y są coraz bardziej popularne. Wielu filmowców wykorzystuje tę technikę w swoich produkcjach. Jednak, aby dobrze jej użyć trzeba wykazać się nie lada cierpliwością i zaangażowaniem. Na wykonanie zaledwie kilkuminutowego time-lapse’a trzeba poświęcić dobrych kilka godzin. Efekty jednak mogą być zdumiewające.
Wie o tym Chris Biela - filmowiec i fotograf na stałe mieszkający w Chicago. To właśnie dzięki jego hipnotyzującym produkcjom time-lapse możemy poznawać „wietrze miasto“ z zupełnie innej strony. Fotografia w technice time-lapse to jego pasja, która zrodziła się około 6 lat temu. Metodą prób i błędów doszedłem do satysfakcjonujących rezultatów, aby moc je publikować. Uwielbiam ta dynamikę zmiany obrazu w krótkim czasie, która jest często niezauważalna „gołym okiem“ - powiedział nam Chris Biela.
Coroczne farbowanie rzeki Chicago jest tradycją, która z punku widzenia tej formy fotografii jest bardzo atrakcyjna. Drugi raz miałem okazje fotografować to wydarzenie, co spotkało się z dużym zainteresowaniem mediów oraz pozytywnym odbiorem. Postanowiłem sfotografować to jeszcze raz zmieniając tym razem lokalizację. Udało mi się przekonać zarząd hotelu zlokalizowanego nad samym brzegiem rzeki, w centrum całego widowiska, aby móc ustawić sprzęt na dachu. W minusowej temperaturze tego dnia (-7 C), przy pięknym słońcu barwienie rzeki było niesamowitym wyzwaniem fotograficznym. Efekt jednak był wart poświecenia - dodał Biela.
Farbowanie samej rzeki z okazji dnia św. Patryka trwa około 30 minut. Kolor utrzymuje się 5-6 godzin po zakończeniu. Do sfilmowania tego widowiska Biela używał Canona 5D MK III i Canona 70D z obiektywami Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM i Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM. Wszystkie zdjęcia były dłużej naświetlane, aby uzyskać płynność obrazu przy użyciu filtra ND.
Więcej prac Chrisa Biela, w tym ciekawych time lapse’ów możecie znaleźć na jego kanale na Youtube.