GoPro Licensing - zarabiaj na filmach nagranych kamerami GoPro

Autor: Maciej Luśtyk

22 Lipiec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Znany producent kamerek sportowych uruchomił platformę GoPro Licensing, która umożliwiać ma licencjonowanie i sprzedawanie swoich filmików odbiorcom komercyjnym. Z racji tego, że serwis skupia się na dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań, aby zostać przyjętym do programu, użytkownicy muszą przejść selekcję.

Kamerki sportowe zmieniły sposób w jaki nagrywamy i w jaki patrzymy na sporty ekstremalne. W dużej mierze przyczyniła się do tego firma GoPro, która w krótkim czasie stała się potentatem na rynku tego typu urządzeń. Materiał nagrywany za ich pomocą z powodzeniem jest wykorzystywany również w profesjonalnych produkcjach, nic więc dziwnego, że w poszukiwaniu kolejnych źródeł dochodu firma zdecydowała się na uruchomienie programu partnerskiego, umożliwiającego użytkownikom licencjonowanie nagranych przez siebie filmów różnego domom mediowym, agencjom marketingowym i innym odbiorcom komercyjnym.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

GoPro Licensing działa na podobnej zasadzie jak banki zdjęć. Przesłany materiał podlega szczegółowemu opisowi i po skatalogowaniu ląduje w bazie filmów, podzielonych na poszczególne kategorie. Póki co w archiwum są 572 filmy wyprodukowane przez GoPro i wybranych użytkowników. Opcje licencji zaczynają się od 1000 dolarów za okres 6 miesięcy. Na razie nie wiadomo jaki procent z tej sumy zarezerwuje dla siebie pośrednik.

Platforma nie umożliwia jednak swobodnego przeglądania i umieszczania na niej nagranych przez siebie materiałów. Aby stać się członkiem programu, należy złożyć aplikację i pomyślnie przejść proces selekcji. Jeśli uważanie, że nagrane przez Was filmy są wystarczająco dobre żeby zarobić parę dolarów, możecie aplikować na stronie licensing.gopro.com

W najbliższym czasie GoPro ma także zaprezentować aplikację pozwalającą na wygodną i szybką edycję materiału nagranego kamerkami na ekranach smartfonów i tabletów. Według producenta program jest w ostatniej fazie produkcji i powinien trafić na rynek jeszcze latem 2015 roku

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
Ciąg dalszy zamieszania wokół wyróżnienia Mikhaila Tereschenko w tegorocznym World Press Photo. Organizacja podtrzymuje nagrodę, ale cofa zaproszenie dla fotografa na galę...
18
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm kolejny raz podnosi ceny filmów analogowych. Tym razem podwyżki wynoszą od 21 do nawet 52%. Póki co zmiany dotyczą rynku japońskiego, ale z dużym prawdopodobieństwem w...
6
Zakaz fotografowania wchodzi w życie na dobre. Od 17 kwietnia grozi nam grzywna, areszt lub konfiskata sprzętu
Zakaz fotografowania wchodzi w życie na dobre. Od 17 kwietnia grozi nam grzywna, areszt lub...
Formalnie zakaz fotografowania poszczególnych obiektów funkcjonuje w Polsce już od kilku lat, jednak ze względu na brak jednolitego znaku zakazu przepis ten nie mógł być skutecznie...
276
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)