GoPro Licensing - zarabiaj na filmach nagranych kamerami GoPro

Autor: Maciej Luśtyk

22 Lipiec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Znany producent kamerek sportowych uruchomił platformę GoPro Licensing, która umożliwiać ma licencjonowanie i sprzedawanie swoich filmików odbiorcom komercyjnym. Z racji tego, że serwis skupia się na dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań, aby zostać przyjętym do programu, użytkownicy muszą przejść selekcję.

Kamerki sportowe zmieniły sposób w jaki nagrywamy i w jaki patrzymy na sporty ekstremalne. W dużej mierze przyczyniła się do tego firma GoPro, która w krótkim czasie stała się potentatem na rynku tego typu urządzeń. Materiał nagrywany za ich pomocą z powodzeniem jest wykorzystywany również w profesjonalnych produkcjach, nic więc dziwnego, że w poszukiwaniu kolejnych źródeł dochodu firma zdecydowała się na uruchomienie programu partnerskiego, umożliwiającego użytkownikom licencjonowanie nagranych przez siebie filmów różnego domom mediowym, agencjom marketingowym i innym odbiorcom komercyjnym.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

GoPro Licensing działa na podobnej zasadzie jak banki zdjęć. Przesłany materiał podlega szczegółowemu opisowi i po skatalogowaniu ląduje w bazie filmów, podzielonych na poszczególne kategorie. Póki co w archiwum są 572 filmy wyprodukowane przez GoPro i wybranych użytkowników. Opcje licencji zaczynają się od 1000 dolarów za okres 6 miesięcy. Na razie nie wiadomo jaki procent z tej sumy zarezerwuje dla siebie pośrednik.

Platforma nie umożliwia jednak swobodnego przeglądania i umieszczania na niej nagranych przez siebie materiałów. Aby stać się członkiem programu, należy złożyć aplikację i pomyślnie przejść proces selekcji. Jeśli uważanie, że nagrane przez Was filmy są wystarczająco dobre żeby zarobić parę dolarów, możecie aplikować na stronie licensing.gopro.com

W najbliższym czasie GoPro ma także zaprezentować aplikację pozwalającą na wygodną i szybką edycję materiału nagranego kamerkami na ekranach smartfonów i tabletów. Według producenta program jest w ostatniej fazie produkcji i powinien trafić na rynek jeszcze latem 2015 roku

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Wielkie otwarcie! 30. salon CEWE FOTOJOKER na 30. urodziny CEWE
Wielkie otwarcie! 30. salon CEWE FOTOJOKER na 30. urodziny CEWE
Na mapie Małopolski pojawił się nowy salon CEWE FOTOJOKER - w Centrum handlowym Bonarka w Krakowie. Wydrukujesz tutaj zdjęcia bezpośrednio z telefonu, bliżej poznasz fotografię...
13
Rynek aparatów w 2024 roku - stabilizacja trendów i rosnące znaczenie Chin
Rynek aparatów w 2024 roku - stabilizacja trendów i rosnące znaczenie Chin
Rok 2024 był kolejnym, w którym rynek aparatów zaliczył stabilny wzrost. Rynkowe trendy w końcu się uspokoiły, ale branża staje przed nowymi wyzwaniami, jak choćby błyskawicznie...
9
Lucky powraca na rynek - nowy film kolorowy jeszcze w tym roku
Lucky powraca na rynek - nowy film kolorowy jeszcze w tym roku
Po ponad 10 latach nieobecności, Chińska marka Lucky wznawia produkcje filmów. Jeszcze w tym roku na rynku zadebiutować materiał Lucky Color 200 - nowy film kolorowy w przystępnej...
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)