Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Kamerki sportowe zmieniły sposób w jaki nagrywamy i w jaki patrzymy na sporty ekstremalne. W dużej mierze przyczyniła się do tego firma GoPro, która w krótkim czasie stała się potentatem na rynku tego typu urządzeń. Materiał nagrywany za ich pomocą z powodzeniem jest wykorzystywany również w profesjonalnych produkcjach, nic więc dziwnego, że w poszukiwaniu kolejnych źródeł dochodu firma zdecydowała się na uruchomienie programu partnerskiego, umożliwiającego użytkownikom licencjonowanie nagranych przez siebie filmów różnego domom mediowym, agencjom marketingowym i innym odbiorcom komercyjnym.
GoPro Licensing działa na podobnej zasadzie jak banki zdjęć. Przesłany materiał podlega szczegółowemu opisowi i po skatalogowaniu ląduje w bazie filmów, podzielonych na poszczególne kategorie. Póki co w archiwum są 572 filmy wyprodukowane przez GoPro i wybranych użytkowników. Opcje licencji zaczynają się od 1000 dolarów za okres 6 miesięcy. Na razie nie wiadomo jaki procent z tej sumy zarezerwuje dla siebie pośrednik.
Platforma nie umożliwia jednak swobodnego przeglądania i umieszczania na niej nagranych przez siebie materiałów. Aby stać się członkiem programu, należy złożyć aplikację i pomyślnie przejść proces selekcji. Jeśli uważanie, że nagrane przez Was filmy są wystarczająco dobre żeby zarobić parę dolarów, możecie aplikować na stronie licensing.gopro.com
W najbliższym czasie GoPro ma także zaprezentować aplikację pozwalającą na wygodną i szybką edycję materiału nagranego kamerkami na ekranach smartfonów i tabletów. Według producenta program jest w ostatniej fazie produkcji i powinien trafić na rynek jeszcze latem 2015 roku