Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
GoPro to jeden z liderów branży kamerek sportowych i firma, która świetnie radzi sobie pod względem marketingowym. Zaangażowanie w sporty ekstremalne przyniosło jej rozgłos i rozpoznawalność. Nic więc dziwnego, że zapowiedziany pod koniec lipca program partnerski umożliwiający licencjonowanie nagranych przez siebie filmów na użytek komercyjny spotkał się z dużym zainteresowaniem. Stwarza to bowiem możliwość nabycia za relatywnie niewielkie pieniądze materiału, którego produkcja na potrzeby reklamy generowała by wielokrotnie wyższe koszty.
Teraz producent idzie o krok dalej i ogłasza trwający cały rok plebiscyt GoPro Awards, który umożliwi autorom zdjęć i filmów nagrywanych kamerami sportowymi nagród pieniężnych. Nasze prace możemy zgłaszać w różnych kategoriach tematycznych, od akcji, przez muzykę, aż po naturę. Za pojedyncze zdjęcie możemy otrzymać $500. Surowy materiał wideo daje możliwość wygrania $1000, natomiast zgłaszając kompletny, wyedytowany filmikiem możemy zdobyć aż $5000. Dodatkowo, oprócz ogólnych kategorii, udostępnione zostaną też kategorie ukierunkowane, które prezentować będą “najlepsze tricki” lub “najdziwniejsze prace”. Nagrody będą przyznawane codziennie, a producent nie ogranicza uczestników, co do ilości nadsyłanych prac. Roczna pula nagród wynosi 5 mln dolarów.
Podczas gdy plebiscyt będzie ciekawą atrakcją i możliwością dodatkowego zarobku dla użytkowników kamer GoPro, pozostaje on ściśle powiązany ze wspomnianym wyżej programem partnerskim. Producent zastrzega sobie bowiem prawo do przetwarzania nadesłanych prac i wykorzystywania ich w celach promocyjnych. Jak jednak zastrzega, twórcy cały czas pozostaną właścicielami praw autorskim i w niektórych przypadkach będą mogli czerpać dalsze korzyści finansowe z nadesłanego materiału.
Nowy pomysł GoPro to bardzo ciekawy zabieg, który z pewnością przyciągnie do programu licencyjnego więcej użytkowników i pomoże firmie umocnić swoja pozycję w branży stocków filmowych. Czy jednak użytkownicy nie będą zniechęceni koniecznością przekazania praw do dysponowania materiałem producentowi. Biorąc pod uwagę fakt, że większość z nich i tak publikuje materiały za darmo w serwisach typu Youtube, raczej nie będą z tym mieli problemów, a nagrody pieniężne moga tylko dodatkowo zachęcić ich do produkcji jeszcze lepszej jakości materiałów.
Więcej o GoPro Awards przeczytacie na stronie gopro.com