Akcesoria
Black November w Next77 - promocje na sprzęt foto-wideo przez cały miesiąc
Firma Leaf jest z pewnością znana naszym czytelnikom jako producent cyfrowych ścianek do aparatów średnioformatowych. Nie było więc dużym zaskoczeniem, gdy rok temu podczas targów Photokina producent ten zaprezentował prototyp w pełni zintegrowanego cyfrowego systemu średnioformatowego. Tym bardziej, że wcześniej miał już na koncie krótki romans z body Mamiya - Leaf Mamiya ProDigital II. Pierwsze informacje o lustrzance Leaf AFi podaliśmy we wcześniejszym artykule. Dzisiaj możemy przedstawić więcej danych na temat tego systemu i samego aparatu.
Jak podaje producent, w tworzeniu założeń i budowie aparatu wzięła udział uznana firma Jenoptik. W sprzedaży mają być dostępne trzy odmiany aparatu:
Wcześniej pisaliśmy już, że ważnym elementem systemu są obiektywy Schneider AutoFocus Digital (AFD). Zostały one specjalnie stworzone do zastosowań cyfrowych, konkretnie do współpracy z cyfrowymi przystawkami "30+ Mp" - jak to nazywa Leaf w swoich materiałach - a chodzi oczywiście o matryce o rozdzielczości powyżej 30 milionów pikseli. Cytując dalej materiały producenta "obiektywy oferują optymalną ostrość jednocześnie w pełni wykorzystując wysoką rozdzielczość sensora CCD". Zapowiedziano pięć szkieł, które nazwano zgodnie z wieloletnią tradycją niemieckich producentów optyki:
Oferta szkieł ma być rozszerzana w miarę wprowadzania aparatu na rynek. Jeżeli chodzi o mocowanie, to obiektywy Leaf AFi są zgodne z mocowaniem Rollei 6008.
Wracając do korpusu, producent pisze, że Leaf AFi to korpus formatu 6x6. Jednak matryca ma mniejszy format. Za to taka konstrukcja umożliwia obracanie tylnej ścianki w celu uzyskania ujęcia pionowego bez potrzeby zmiany położenia aparatu. Z tyłu znajdziemy dotykowy ekran LCD o formacie 6 x 7 cm, na którym nie tylko można obejrzeć zdjęcie w formacie 1:1 (w odniesieniu do formatu matrycy), ale także zmieszczą się jeszcze dodatkowe informacje. Inne cechy modelu Leaf AFi, to:
Aparat będzie prezentowany przez przedstawicieli firmy w całej Europie, a do sprzedaży ma trafić z końcem 2007 roku.