Akcesoria
Black November w Next77 - promocje na sprzęt foto-wideo przez cały miesiąc
Jak podaje magazyn engadget.com za CNET prezes Kodaka Antonio Perez poinformował podczas konferencji technologicznej w Bostonie, że koncern planuje porzucić biznes prostych aparatów cyfrowych, na którym firma nie zarabiała dużo pieniędzy. Według doniesień prasowych nie oznacza to jednak, że z rynku znikną aparaty z logiem Kodaka.
Firma ma zamiar wprowadzić na rynek średniej klasy aparat wyposażony we własnej produkcji sensor CMOS o rozdzielczości... 5 megapikseli (pisaliśmy o nim wcześniej). Znajdzie on także zastosowanie w telefonach komórkowych firmy Motorola, które mają się pokazać pod koniec roku.
Powyższa informacja już nie po raz pierwszy zdradza, że amerykańska firma - do niedawna prawie synonim fotografii - zupełnie nie może odnaleźć się na rynku cyfrowym. Mimo obiecujących produktów jeszcze kilka lat temu, Kodak uparcie trzymał się tradycyjnego filmu fotograficznego unikając jednoznacznych deklaracji zakończenia produkcji. Z drugiej strony koncern nie potrafił przekuć na sukces rynkowy i finansowy wiedzy na temat budowy wysokorozdzielczych matryc do lustrzanek i przystawek cyfrowych oraz zarobić na innowacyjnych rozwiązaniach w produktach masowych. Teraz firma zapowiada koniec produkcji prostych kompaktów cyfrowych, bo za mało na nich zarabia, a aparat średniej klasy, który Kodak proponuje, ma mieć matrycę o rozdzielczości 5 megapikseli! Czy ktoś w kierownictwie firmy zauważył, że najprostsze modele czołowych firm właśnie otrzymują rozdzielczości rzędu 6-7 mega, a średnia klasa to 10 mega? Oczywiście rozdzielczość nie decyduje o wszystkim, ale co więcej ma Kodak do zaoferowania? Nie trzeba być ekspertem rynku fotograficznego, żeby z łatwością przewidzieć co najmniej trudną przyszłość zapowiadanego produktu. Miejmy nadzieję, że nie samej firmy, która stoi w miejscu z niejasnymi deklaracjami, spóźnionymi działaniami i nieprzekonującą strategią. Tymczasem japońska, koreańska, a nawet europejska konkurencja oferująca nowoczesne i innowacyjne produkty wsparte intensywnymi kampaniami promocyjnymi szybko ucieka do przodu.