Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA - test

Użytkownicy bezlusterkowców Sony z matrycą APS-C, którzy chcieliby fotografować "jasną trzydziestkąpiątką" mogą skorzystać z modelu Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA. Przekonajcie się jak ten obiektyw poradził sobie z naszą procedurą testową.

Autor: Michal Grzegorczyk

9 Październik 2014
Artykuł na: 23-28 minut

8. Rozmycie

Wartość BxU dostarczana przez DxO Analyzer opisuje jak ostry dla ludzkiego oka jest obraz planu fotograficznego. Bierze ona pod uwagę nie tylko ostrość obiektywu ale także jakość sensora i procesy obróbki obrazu w aparacie. Skala BxU jest dość prosta: 0 oznacza drastyczne przejście pomiędzy czernią i bielą, co w kryteriach obrazu jest zbyt ostre. 1 oznacza idealny obraz. Gdy rozmycie staje się bardziej widoczne, jego rozmiar określamy w pikselach. Ponieważ jednak liczba pikseli znajdująca się na określonym obszarze jest związana z rozdzielczością sensora i jego rozmiarem, skala BxU nie może być używana do porównywania aparatów z różną specyfikacją matrycy. Dlatego wartości BxU są także określane na odbitkach o rozmiarze 20 x 30. Dane są porównywane z uwzględnieniem wielkości matrycy i jej rozdzielczości:

Wartości dla matrycy:

poniżej 0.5 - obraz zbyt ostry

0.5-1.5 - obraz ostry

1.5-2.5 - delikatne rozmycie

2.5-3.5 - rozmycie widoczne

3.5-4.5 - rozmycie jest denerwujące

powyżej 4.5 - rozmycie nie do przyjęcia

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Wartości dla odbitki 20x30 cm:

poniżej 10 - obraz zbyt ostry

10-20 - obraz ostry

20-30 - delikatne rozmycie

30-40 - rozmycie widoczne

40-50 - rozmycie jest denerwujące

powyżej 50 - rozmycie nie do przyjęcia

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Rozmycie mierzone na matrycy na przysłonie f/1,8, według standardów DxO, jest nie do przyjęcia. Na szczęście nawet lekkie przymknięcie przysłony powoduje, że ten parametr spada do poziomu opisywanego jako "rozmycie widoczne" i "delikatne rozmycie". Jeśli chodzi o wrażenie ostrości na odbitce 20 x 30 centymetrów to nie ma problemu z żadną przysłoną. Na "pełnej dziurze" widać wprawdzie lekkie rozmycie, ale po lekkim przymknięciu obraz jest ostry.

;

Specyfikacja;

Konstrukcja;

Autofokus;

Stabilizacja;

Rozdzielczość RAW;

Rozdzielczość JPEG;

Rozmycie;

Aberracja chromatyczna;

Dystorsja;

Winietowanie;

Odblaski;

Podsumowanie;

Zdjęcia do pobrania]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 135 mm f/1.8 LAB - test obiektywu
Viltrox AF 135 mm f/1.8 LAB - test obiektywu
Pierwszy obiektyw Viltroxa z profesjonalnej serii LAB obiecuje dostarczać ponadprzeciętnych rezultatów za ułamek ceny konkurentów. Sprawdziliśmy jak nowa portretówka Viltrox AF 135 mm...
28
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
To najtańsza dziś systemowa pięćdziesiątka o jasności f/1.4. Jest przy tym lekka, kompaktowa, a nawet uszczelniona. W tej konstrukcji Nikon musiał jednak pójść na kompromis. Jak duży?...
21
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II to odpowiednik klasycznej “pięćdziesiątki”. Ta paczka przykładowych sampli pozwoli Wam ocenić jakość zdjęć z nowego obiektywu.
15
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)