Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA - test

Użytkownicy bezlusterkowców Sony z matrycą APS-C, którzy chcieliby fotografować "jasną trzydziestkąpiątką" mogą skorzystać z modelu Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA. Przekonajcie się jak ten obiektyw poradził sobie z naszą procedurą testową.

Autor: Michal Grzegorczyk

9 Październik 2014
Artykuł na: 23-28 minut

3. Konstrukcja

Obiektyw Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA cechuje minimalistyczny, dyskretny, bardzo elegancki design. Metalowa, lekko matowa obudowa nie ma przełączników i suwaków, a liczba napisów została ograniczona do minimum. Po jednej stronie widnieje niebieskie logo Zeiss, po drugiej biały napis Sony, a w górnej części wygrawerowano oznaczenie 1,8/24. Pozostałe napisy i oznaczenia są bardzo dyskretne i praktycznie niewidoczne. Konstrukcja jest schludna i solidna. Takie wrażenie pogłębia metalowy bagnet i nieruchoma przednia soczewka.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Na obiektywie nie ma żadnych przełączników, a w jego przedniej części znajduje się jedynie pierścień ostrości. Jest szeroki, wygodnie rowkowany i bardzo precyzyjny.

Po stronie plusów zapisujemy też zawartość zestawu handlowego. W pudełku użytkownik znajdzie przedni i tylny dekielek, osłonę przeciwsłoneczną, a także bardzo solidny pokrowiec.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Powtarzamy kilka słów na temat konstrukcji wewnętrznej: składa się na nią 8 elementów optycznych ustawionych w 7 grup. Siedmiolistkowa, zaokrąglona przysłona o maksymalnym otworze f/1,8 ma gwarantować ładny bokeh. Producent zwraca uwagę na stosunkowo niewielką minimalną odległość ostrzenia (16 centymetrów od przetwornika), co przekłada się na powiększenie 0,25x.

Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA mierzy 63 x 65,5 mm i waży 225 gramów. To nie jest mało jak na stałkę APS-C dającą ekwiwalent 36 milimetrów ze światłem f/1,8. Z drugiej strony wymiary i waga tego szkła nie są na tyle duże, żeby używanie go w parze nawet z niewielkimi bezlusterkowcami sprawiało kłopot.

;

Specyfikacja;

Konstrukcja;

Autofokus;

Stabilizacja;

Rozdzielczość RAW;

Rozdzielczość JPEG;

Rozmycie;

Aberracja chromatyczna;

Dystorsja;

Winietowanie;

Odblaski;

Podsumowanie;

Zdjęcia do pobrania]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)