Focus On Imaging - relacja

Autor: Michal Grzegorczyk

8 Marzec 2010
Artykuł na: 6-9 minut
FOI 2010. Odbywające się w Birmingham targi "Focus On Imaging" to największa doroczna impreza tego typu w Europie. Zapraszamy do lektury relacji i obejrzenia zdjęć zrobionych na targach.
targi Focus On Imaging odbywają się w dwóch halach kompleksu Birmingham NEC

Targi fotograficzne "Focus On Imaging", które zaczęły się wczoraj w Birmingham, to największa doroczna impreza tego typu w Europie. W tym roku odbywa się po raz dwudziesty pierwszy. Od początku mieści się na terenie Birmingham NEC (National Exhibition Centre), gdzie obecnie zajmuje dwie duże hale. W tym roku na targach pojawiło się ponad dwustu wystawców. Są wśród nich zarówno wielkie koncerny, producenci i dystrybutorzy sprzętu oraz oprogramowania, a także stowarzyszenia fotograficzne i szkoły artystyczne. "Focus On Imaging" gromadzi dużą publikę. W zeszłym roku było to grubo ponad 30000 osób. Sądząc po ścisku jaki panował w niedzielę (pierwszego dnia targów) w tym roku nie będzie gorzej. Jak na wszystkich tego typu imprezach na wielu stoiskach odbywają się warsztaty i prezentacje, które szczególnie mocno przyciągają zwiedzających. Dodatkowo, na większości znajdują się terminale kart płatniczych i można tam nie tylko osobiście sprawdzić interesujący sprzęt, ale też go kupić, tym bardziej, że wielu producentów przygotowało specjalne rabaty. Dlatego mnóstwo odwiedzających potraktowało targi jako najlepszą w roku okazję do uzupełnienia swojego wyposażenia i wychodziło z terenów NEC z rękami pełnymi kartonów.

hasło reklamowe modelu ZX3 brzmi "Mały Lumix z dużym zoomem

Największą atrakcją targów okazały się sprzętowe premiery firmy Panasonic. Nowe Lumiksy z serii G widoczne na wielkich banerach z niemal każdego punktu hal wystawowych przyciągają zwiedzających na stoisko japońskiego producenta. Panasonic spodziewając się dużego zainteresowania zaaranżował największą spośród wszystkich wystawów przestrzeń. Zwiedzający mogą się dokładnie zapoznać z pełną ofertą aparatów Lumix (wczoraj opublikowaliśmy pierwsze wrażenia po pokazie nowego modelu G2) i kamer wideo. Panasonic wykorzystał też targi do zaprezentowania technologii 3D w swoich telewizorach. Przed małą salką "kinową" praktycznie cały czas stoi kolejna chętnych do obejrzenia pokazu, mimo że nie jest to przecież atrakcja "branżowa" (przynajmniej na razie).

ile płyt CD mieści nowa karta SDXC Panasonika?

Oprócz aparatów, kamer i telewizorów, Panasonic dość silnie zaakcentował też obecność swoich kart pamięci, a szczególnie 64-gigabajtowego nośnika w standardzie SDXC. Na stoisku nie zabrakło też ciekawych przekrojów oraz zapowiedzianych już wcześniej obiektywów.

porady na stoisku Canona

Stoisko Canona zostało wyraźnie podzielone na część fotograficzną (również z kamerami wideo) i poświęconą wydrukom. Nie zabrakło żadnego EOS-a, PowerShota ani IXUSA, a zwiedzających kusił też "balkon fotoreporterów" z większością długich teleobiektywów jakie oferuje ten producent. Przestrzeń koncernu Sony przyciągała tłumy zwiedzających niekończącymi się pokazami, prezentacjami i wykładami. Producent wystawił wszystkie nowe aparaty i akcesoria. Szczególnie spodobały nam się dwie rzeczy: kącik digiscopingowy (z kieszonkowym Cyber-shotem przymocowanym do sporej lunety) i spory regał z jedną malutką kartą - 2-terabajtowym Sony MemoryStick PRO-HG Duo XC. To oczywiście nawet nie prototyp, a jedynie model, ale firma podkreśla, że przyszłość, w której takie karty wejdą do produkcji nie jest tak odległa jakby się to mogło wydawać. Stoisko kolejnego giganta - Nikona - prezentowało się dość skromnie. Nic dziwnego, skoro ostatnio firma nie zaprezentowała żadnej nowej lustrzanki ani obiektywu. Na dużą prezentację tego producenta trzeba chyba zaczekać do Photokiny.

przyszłość, podobno wcale nie odległa

Dobrymi przykładami na to, że liczy się ciekawy produkt, a nie jedynie ciekawe stoisko, była przestrzeń Sigmy czy Adobiego. Producent obiektywów zaprezentował praktycznie wszystko co mógł, choć niestety najnowsze konstrukcje wylądowały w regale i można je było podziwiać jedynie przez szybę. Mimo tego trudno się było dostać do lady. Jak wygląda stoisko firmy Adobe najlepiej zobaczyć na zdjęciu w galerii. To oczywiście dzięki trwającym non-stop szkoleniom.

Dość podobnie wyglądały stoiska firm Fujifilm i Kodak. Na obydwu odnosiło się wrażenie, że aparaty są tylko dodatkiem do mniej lub bardziej zaawansowanych drukarek, fotolabów, fotokiosków, czy ogólnie - systemów druku. O ile Kodak rzeczywiście nie ma zbyt wielu aparatów do zaoferowania, to sytuacja w Fujifilm jest jednak nieco inna. Na Focus On Imaging nie dało się jednak tego odczuć.

konsultacje na stoisku Epsona

Osoby mocniej zainteresowane drukiem prędzej czy później trafiały na stoiska firm Epson i HP. Na tym pierwszym przyjęto strategię bezpośredniej edukacji - po odczekaniu chwili można się było dosiąść do stanowiska złożonego z komputera, drukarki i szkoleniowca Epsona. HP postawiło na powtarzające się szkolenia w szerszym gronie.

lustrzanko-kamera

Swoją obecność dość silnie zaznaczyli producenci sprzętu studyjnego. Pojawiło się też kilku producentów akcesoriów związanych z filmowaniem lustrzankami, a prezentowane przez nich akcesoria wzbudzały ogromne zainteresowanie (chyba przez to, że nie przypominały niczego do czego przywykła branża foto - patrz: zdjęcia obok).

Relacja będzie aktualizowana - zapraszamy.

Na relacje z Focus on Imaging zaprasza Panasonic, producent aparatów Lumix serii G z wymienną optyką.

{GAL|25829
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Wydarzenia
Polska fotografia na świecie - debata o budowanie kolekcji fotograficznej
Polska fotografia na świecie - debata o budowanie kolekcji fotograficznej
Jak widziana jest polska fotografia w kontekście międzynarodowych kolekcji? Jak wzmocnić wschodzący polski rynek? I jak zacząć budować własną kolekcję fotograficzną? Między...
10
Black Week w CEWE FOTOJOKER – skorzystaj z fantastycznych cen
Black Week w CEWE FOTOJOKER – skorzystaj z fantastycznych cen
Marzysz o nowym aparacie? Do realizacji swoich wizji fotograficznych potrzebujesz nowego obiektywu, który da ci więcej możliwości? A może planujesz sprezentować sprzęt fotograficzny komuś...
9
Sprawdź promocje Black Weeks Canon w sklepie Fotoforma.pl
Sprawdź promocje Black Weeks Canon w sklepie Fotoforma.pl
Sklep Fotoforma.pl Pro Partner Canon informuje promocji Black Weeks Canon w ramach której możesz zyskać rabat na wybrane produkty producenta. Oferty Black Weeks łączą się z promocją Canon...
8
Powiązane artykuły