Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
W tym roku chcieliśmy uhonorować świat Wschodu. Chcąc uniknąć powielania panujacego wizerunku Azji, współpracowaliśmy z jednym z najznakomitszych fotografów. Chcieliśmy, aby oddał ducha Wschodu i ukazał tajemnice starego Szanghaju, by połączył ducha orientu i piękno kobiet. - powiedziała podczas konferencji Elena Ballista - East Europe Marketing & Operations Manager, Pirelli Polska. Autorem fotografii do Kalendarza Pirelli 2008 jest Patrick Demarchelier, francuski fotograf mody, który swoją przygodę z Kalendarzem rozpoczął w 2005 roku, kiedy to pracował przy powstawaniu edycji na rok 2005.
Sytuacja podobna jak rok temu - aktualna edycja zdecydownie różni się od poprzedniej. Kalendarz na rok 2008 odzwierciedla przepych starożytnych Chin, nawiązuje do splendoru i barw kraju. Można w nim odnaleźć orientalny mit kobiecego piękna oraz odniesienia do tradycji i kultury Chin.
Głównymi bohaterkami najnowszej edycji Kalendarza są gwiazdy światowego kina i znane z międzynarodowych wybiegów modelki. Tworzą one, jak powiedział Demarchelier, fascynującą mieszankę Zachodu i Orientu, dzięki której uzyskano ciekawą kolekcję twarzy. Na fotografiach zobaczyć można Agyness Deyn i Lily Donaldson (Wielka Brytania), Doutzen Kroes (Holandia), Catherine Mc Neil i Gemmę Ward (Australia), Sashę Pivovarova (Rosja), Coco Rocha (Irlandia) oraz Caroline Trentini (Brazylia). W Kalendarzu znalazły się również chińskie piękności takie jak Mo Wan Dan i Du Juan. Modelką Pirelli została również Maggie Cheung, chińska aktorka, która międzynarodową sławę zdobyła kreacjami w takich filmach jak: "Policyjna opowieść" (1985), "Policyjna opowieść 3: Superglina" (1992), "Aktorka" (1992), "Chińska szkatułka" (1997), "Spragnieni miłości" (2000) oraz "Hero" (2003).
Wielbiciele i fani legendarnego Kalendarza, oprócz nowej edycji mają jeszcze jeden powód do radości, mianowicie pod koniec listopada w księgarniach na całym świecie ukazał się album "The Complete Works: The Pirelli Calendar 1964-2007", opublikowany przez wydawnictwo Mondadori. Zawarte w nich fotografie są efektem długich, skrupulatnych badań i odzyskiwania oryginalnych materiałów. Oprócz zdjęć pochodzących z trzydziestu czterech edycji zostały zamieszczone fotografie, które nie znalazły się w kalendarzach. Publikacja ta to prawdziwa historia trendów i zwyczajów ostatnich czterdziestu lat. W Polsce album został opublikowany nakładem wydawnictwa REBIS.
Patrick Demarchelier fotografię zainteresował się, gdy w wieku siedemnastu lat od ojczyma otrzymał aparat fotograficzny. Gdy trzy lata później przeprowadził się do Paryża jego kariera fotografa rozpoczęła się na dobre. Jego styl doceniła Alexandra Libermana, dyrektora kreatywnego "Vogue". Do roku 1974 Demarchelier pracował dla amerykańskiego wydania tego pisma, a rok później przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie mieszka do tej pory.
Artysta współpracował z największymi magazynami o modzie, takimi jak "Vogue" (wydanie amerykańskie, brytyjskie i francuskie), "Harper's Bazaar" i "Vanity Fair". Okładki jego autorstwa można liczyć w tysiącach, a ostatnio zakończony kontrakt z Hearst Publications trwał nieco ponad dziesięć lat. Obecnie Patrick jest związany kontraktem z Condé Nast. To w świecie mody, ale jego zdjęcia artystyczne również zdobyły uznanie. Demarchelier był pierwszym fotografem, który miał indywidualną wystawę w słynnej galerii Tony'ego Shafrazi w SoHo (1996). Swoje fotografie prezentował rownież w Muzeum Sztuki Współczesnej w Monterey w Meksyku (1998), we Włoskim Muzeum Sztuki Współczesnej (PAC) w Mediolanie (2000), w Tony Shafrazi Gallery, a w 2005 roku w Young Gallery w Belgii. W przyszłości ma zamiar pokazywać swoje prace w Moskwie, Paryżu, Londynie i Brazylii.
W 1989 roku na życzenie Księżnej Diany Patrick Demarchelier został jej oficjalnym fotografem. Było to niezwykłe wydarzenie, bowiem nigdy wcześniej w historii nie-Brytyjczyk nie fotografował rodziny królewskiej.
Poza zdjęciami mody i pracami artystycznymi Demarchelier na swoim koncie ma najbardziej pamiętne kampanie mody i kosmetyków, a także reklamy dla klientów takich jak Calvin Clein, Ralph Lauren, Versace, Chanel, Louis Vuitton, Revlon, Maybelline, Ann Taylor, Armani, Carolina Herrera, Elizabeth Arden, Lancôme, Tommy Hilfigier, BCBG i Guerlain. Był również odpowiedzialny za zdjęcia reklamowe i plakaty wielu znanych filmów hollywoodzkich: "James Bond: Śmierć nadejdzie jutro", ''Wygrane marzenia", "Seks w wielkim mieście", "Senator Bullworth", "Krytyczna terapia" czy "Błękitna laguna" oraz klasyczna biografia Quincy'ego Jonesa.
Ale to nie wszystko. Demarchelier jest również autorem okładek najważniejszych wykonawców muzycznych na świecie. Na tej wyjątkowej liście znaleźli się: Elton John, Celine Dion, Britney Spears, Janet Jackson i jej album "Janet" oraz Mariah Carey i jej albumy "Butterfly" i "Emotions". Bily Joel również poprosił Patricka o wykonanie zdjęć do albumu "River of Dreams" i "Greatest Hits". Fotograf stworzył także pamiętne okładki albumów Madonny - "Bedtime Stories" i "I'm Breathless", a także okładkę legendarnego albumu Quincy'ego Jonesa, "Listen Up Now".
Kalendarz Pirelli to kolejne jego dzieło zapewniające mu miejsce wśród grona najlepszych.
{GAL|25905