Branża
Zebraliśmy dla Was oferty Black Friday i Black Week w jednym artykule! Sprawdźcie najlepsze promocje od producentów i dystrybutorów
Bohaterki edycji 2007 to cztery utytułowane i uwielbiane aktorki: Sophia Loren, Penelope Cruz, Hilary Swank, Naomi Watts oraz wschodząca gwiazda Lou Doillon. Znamy je z okładek kolorowych czasopism, z największych filmów i z relacji rozdań nagród filmowych. Znamy je jako gwiazdy. Tymczasem najnowsza edycja kalendarza Pirelli daje okazję do poznania ich trochę z innej strony - bardziej prawdziwej.
Znajdujemy się w pokoju, w którym jest tylko łóżko i prześcieradło. Chcieliśmy, aby zdjęcia były bardzo osobiste i intymne, jak gdybyśmy fotografowali przyjaciółki - powiedziała Inez Van Lamsweerde.
Fotografka szybko nawiązała kontakt z gwiazdami sprawiając, że na planie czuły się swobodnie. Jej celem było uchwycenie najsilniejszych cech i ukazanie ich niezwykłych osobowości. I tak Penelope Cruz została przedstawiona jako "żywiołowa i zmysłowa", Hilary to "naturalna i wysportowana prawdziwa amerykańska piękność", Lou jest "elegancka i pewna siebie", Naomi "smukła, wytworna, słowem stanowiąca uosobienie angielskiej perfekcji", a Sophia Loren to "supergwiazda i legenda".
Podejście holenderskiego duetu zaowocowało niezwykle osobistymi portretami, z silnie zaznaczoną osobowością kobiet. Z jednej strony odnosi się wrażenie, że są to spontaniczne kadry. Z drugiej ma się przeświadczenie o intymnej sytuacji, w której bohaterki odsłaniają się i pokazują nam swoje prawdziwe kobiece ja.
Duet Inez van Lamsweerde i Vinoodh Matadin na początku lat 90. jako jedni z pierwszych w historii fotografii wykorzystali i udowodnili, że technologia cyfrowa może pełnić ważną rolę twórczą. Wypracowali własny, niepowtarzalny styl polegający na połączeniu uwodzicielskich zdjęć i prowokujących opowieści. Od początku lat 90. ich nowatorskie zdjęcia ukazały się w amerykańskim, francuskim i włoskim Vogue'u, V Magazine, Visionaire, The New York Times Magazine oraz w Magazine. Także wypracowany wyrazisty styl można było zaobserwować w kampaniach reklamowych takich firm jak: Balenciaga, Calvin Klein, Louis Vuitton, Yohji Yamamoto, Chloe, Dior Homme, Miu Miu czy Estee Lauder.
Fotografie Van Lamsweerde i Matadin zdobyły również uznanie w świecie sztuki współczesnej i można je zobaczyć w Matthew Marks Gallery of New York, gdzie wystawili projekty The Now People Part Two Life on Earth (2005), The Now People Part One: Paradise (2003/4), ME (1999) oraz The Widow (1997). Prace duetu są również wystawiane w międzynarodowych muzeach i galeriach, m.in. w Stedelijk Museum w Amsterdamie, Hayward Gallery w Londynie i Whitney Museum of Contemporary Art w Nowym Jorku.
Krótko o historii Kalendarza Pirelli:
Pierwsze wydanie Kalendarza Pirelli ukazało się w 1964 roku i było dziełem Roberta Freemana. Oprócz klientów, wśród odbiorców znaleźli się: książę Filip i książę Karol, premierzy Edward Heath oraz Harold Wilson. Nawet John Lennon osobiście odwiedził centrale Pirelli w Londynie w 1971 r. by odebrać kalendarze dla słynnej czwórki.
Przez ponad 40 lat w jego przygotowaniu brali udział fotograficy, którzy odnieśli największy sukces - Harri Peccinotti, Herb Ritts, Peter Lindbergh, Bruce Weber, Nick Knight i wielu innych, a także najpiękniejsze i najsławniejsze kobiety świata, między innymi Nastassja Kinski, Naomi Campbell, Cindy Crawford i Monica Bellucci czy Jennifer Lopez. Kalendarze powstawały niemal na całym świecie w takich miejscach jak: Majorka, Maroko, Tunezja, Kalifornia, Paryż, Londyn czy Wyspy Bahama.