Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Na okładce katalogu "Obuwie i galanteria" Instytutu Wzornictwa Przemysłowego z 1954 roku widzimy letnie buty i oryginalną wiklinowo-płócienną torebkę, inspirowane polską twórczością ludową. Okazuje się, że podobnie jak dzisiaj, tak i w czasach realnego socjalizmu łączono nowoczesne wzornictwo i tradycję lokalną. Z obszernego tekstu katalogu omawiającego prototypy kolekcji letniej wynika, iż poszukiwano nie tylko funkcjonalnej formy, ale także ekonomicznych i higienicznych rozwiązań. Pod zideologizowanym językiem kryje się nowoczesne i bliskie nam dziś myślenie o projektowaniu użytkowym. U samego początku odwilży, IWP prowadził program badawczy dotyczący racjonalnych sposobów wykorzystania każdego kawałka surowca - stąd np. seria torebek i neseserów z pozszywanych w geometryczne desenie kawałków skóry.
W czasach kojarzących się dziś z siermiężną modą projektowano odsłaniające stopy letnie sandały z wzorzystych materiałów, podkreślano zalety płynące z wykorzystania surowców naturalnych i lokalnych i próbowano wprowadzić je do produkcji, co pokazuje niezwykły materiał Marii Chrząszczowej (1913-1979) odnaleziony w archiwum opracowywanym przez Fundację Archeologia Fotografii.
Więcej informacji na: www.archeologiafotografii.pl
Maria Chrząszczowa'54 - obuwie i galanteria
Wernisaż: 31.08.2013, godz. 18:00
Termin: 2-21.09.2013
Galeria Fundacji Archeologia Fotografii
ul. Andersa 13
Warszawa