Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Organiczność, znana nam najlepiej z funkcjonowania społeczeństwa, stanie się inspiratorką konstrukcji artystycznej. Dzieło sztuki będzie uorganizowane społecznie. Dzieło sztuki będzie społeczeństwem. Tadeusz Peiper.
Druga odsłona Fotodizajnu, fotograficznego spojrzenia na wzornictwo przemysłowe okresu PRL-u, podejmuje tę tematykę w odniesieniu do pojęć "(Miasto).Masa. Maszyna."
Obraz/słowo miasto zawieszone przez epoche nawiasu, na wystawie Fotodizajnu zostanie pokazany nie tyle przez dokumentalne widoki kształtów architektury, maszyn i masy społecznej, ale w jego fotograficznej rejestracji znaku artystycznego wykorzystywanego we wzornictwie tego czasu. Artystyczna wizja awangardy miasta-masy-maszyny zastosowana przez architektoniczne i fabryczne realizacje okresu komunizmu w naszej odsłonie przyjmują formę fotograficznej entropii.
Entropia przekształca niezauważalne "miejsca" w "nie-miejsca", porządek w nieporządek, użyteczne w bezużyteczne. Rzuca tym samym wyzwanie naszemu modelowi wiedzy, opartemu - ciągle - na micie postępu i nieustannej kumulacji - jak napisał Tomasz Szerszeń. Obserwacja ta nie została pominięta przez obiektyw aparatu fotograficznego.
Na wystawie (Miasto). Masa. Maszyna. Fotodizajn 2 pokazane zostaną zdjęcia fabryk autorstwa Tadeusza Sumińskiego z lat 60-tych i 70-tych oraz fotomontaż "Entropia" Mikołaja Grospierre'a będący rodzajem komentarza do prac Sumińskiego. Konceptualne widoki Stadionu Dziesięciolecia Zbigniewa Dłubaka (1955), w specjalnie na tę okazję przygotowanym portfolio. Zdjęcia Wojciecha Plewińskiego z konkursu Samów w 1959 r, na placu Defilad w Warszawie - rajdu samochodów - prototypów wyprodukowanych własnoręcznie przez obywateli. Zdjęcia Wiktora Pentala z Nowej Huty, osiedla choć zamówionego ponoć przez Stalina to jednak zbudowanego na planie neobarokowo-neorenesansowo-neoklasycystycznym z komentarzem "Typologii" ornamentu socrealistycznego autorstwa Tomasza Szerszenia.
Wystawa jest przygotowana przez galerię Asymetria we współpracy z Fundacją Archeologia Fotografii oraz Fundacją Imago Mundi.
Kurator : Rafał Lewandowski
Aranżacja wystawy: Aneta Faner i Piotr Duma
Współpraca: Ola Brzozowska
(Miasto). Masa. Maszyna. Fotodizajn 2
Wernisaż: 21.04.2012, godz. 19:00-22:00
Termin: 22.04-15.06.2012
Galeria Asymetria
Dom Funkcjonalny
ul. Jakubowska 16
Warszawa