Venus Optics Laowa prezentuje 3 nowe ultraszerokokątne obiektywy filmowe

Autor: Redakcja Fotopolis

22 Czerwiec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Tanie i dobre to nieczęste połączenie na rynku optyki filmowej. Dlatego właśnie Laowa dokonuje coraz mocniejszej ekspansji na rynek wideo. Chiński producent zaprezentował właśnie 3 nowe ultraszerokokątne obiektywy kinematograficzne.

Najnowsze propozycje z katalogu szkieł filmowych marki Laowa (7,5 mm T2.1, 9 mm T2.9 Zero-D i 15 mm T2.1 Zero-D) to nic innego jak adaptacje już istniejących konstrukcji, stworzonych wpierw z myślą o fotografach. Nie znaczy to jednak, że są przez to mniej interesujące - to w końcu ultraszerokokątne, pozbawione dystorsji (oprócz modelu do Mikro Cztery Trzecie) stałki, które odznaczają się wyjątkowo krótką minimalną odległością ostrzenia (12 lub 15 cm od sensora).

Filmowy ekwiwalent 15 mm dla (prawie) wszystkich systemów

Wszystkie z obiektywów oferują ekwiwalent 15 mm dla 3 różnych rodzajów matryc - model 7,5 mm przeznaczony został do aparatów i kamer Mikro Cztery Trzecie, 9 mm wesprze aparaty APS-C, a model 15 mm to pełnoprawny obiektyw pełnoklatkowy.

Laowa 7,5 mm T2.1, Laowa 9 mm T2.9 Zero-D i Laowa 15 mm T2.1 Zero-D

Obiektywy, jak na standardy filmowe są kompaktowe, wyjątkowo lekkie (około 225 g w przypadku wersji 7,5 i 9 mm oraz 540 g w przypadku wersji 15 mm) i oczywiście zostały przystosowane do pracy przy produkcjach wideo. Otrzymujemy więc standardowe zębatki, do których łatwo podłączymy systemu follow focus, bezstopniową regulację przysłony oraz konstrukcje bez osłony przeciwsłonecznej, do której łatwo podepniemy matte-boxy. Otrzymujemy też gwint na filtry kołowe i dobrze widoczne oznaczenia.

Układ optyczny modelu 7,5 mm T2.1

Układ optyczny modelu 9 mm T2.9 Zero-D

Układ optyczny modelu 15 mm T2.1 Zero-D

Jak zapewnia producent, korpusy obiektywów zostały w całości wykonane z wytrzymałego stopu aluminium i zostały przystosowane do pracy w wymagających warunkach. Specyfikacja nie wspomina jednak o uszczelnieniach.

Cena i dostępność

Obiektywy dostępne są w wersjach z mocowaniami Mikro Cztery Trzecie (model 7,5 mm) Fujifilm X, Sony E i Mikro Cztery Trzecie (model 9 mm) oraz Sony E (model 15 mm) w cenach 600 dolarów (modele 7,5 i 9 mm) i 1200 dolarów (model 15 mm). W zestawie z obiektywami otrzymamy walizki ochronne Pelican Case. Polskie ceny nowych szkieł nie są jeszcze znane.

W przypadku wersji pełnoklatkowej w późniejszym okresie mają pojawić się także warianty z mocowaniami Canon RF i Nikon Z.

Więcej informacji o nowych obiektywach znajdziecie pod adresem venuslens.net.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)