Venus Optics Laowa prezentuje 3 nowe ultraszerokokątne obiektywy filmowe

Autor: Redakcja Fotopolis

22 Czerwiec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Tanie i dobre to nieczęste połączenie na rynku optyki filmowej. Dlatego właśnie Laowa dokonuje coraz mocniejszej ekspansji na rynek wideo. Chiński producent zaprezentował właśnie 3 nowe ultraszerokokątne obiektywy kinematograficzne.

Najnowsze propozycje z katalogu szkieł filmowych marki Laowa (7,5 mm T2.1, 9 mm T2.9 Zero-D i 15 mm T2.1 Zero-D) to nic innego jak adaptacje już istniejących konstrukcji, stworzonych wpierw z myślą o fotografach. Nie znaczy to jednak, że są przez to mniej interesujące - to w końcu ultraszerokokątne, pozbawione dystorsji (oprócz modelu do Mikro Cztery Trzecie) stałki, które odznaczają się wyjątkowo krótką minimalną odległością ostrzenia (12 lub 15 cm od sensora).

Filmowy ekwiwalent 15 mm dla (prawie) wszystkich systemów

Wszystkie z obiektywów oferują ekwiwalent 15 mm dla 3 różnych rodzajów matryc - model 7,5 mm przeznaczony został do aparatów i kamer Mikro Cztery Trzecie, 9 mm wesprze aparaty APS-C, a model 15 mm to pełnoprawny obiektyw pełnoklatkowy.

Laowa 7,5 mm T2.1, Laowa 9 mm T2.9 Zero-D i Laowa 15 mm T2.1 Zero-D

Obiektywy, jak na standardy filmowe są kompaktowe, wyjątkowo lekkie (około 225 g w przypadku wersji 7,5 i 9 mm oraz 540 g w przypadku wersji 15 mm) i oczywiście zostały przystosowane do pracy przy produkcjach wideo. Otrzymujemy więc standardowe zębatki, do których łatwo podłączymy systemu follow focus, bezstopniową regulację przysłony oraz konstrukcje bez osłony przeciwsłonecznej, do której łatwo podepniemy matte-boxy. Otrzymujemy też gwint na filtry kołowe i dobrze widoczne oznaczenia.

Układ optyczny modelu 7,5 mm T2.1

Układ optyczny modelu 9 mm T2.9 Zero-D

Układ optyczny modelu 15 mm T2.1 Zero-D

Jak zapewnia producent, korpusy obiektywów zostały w całości wykonane z wytrzymałego stopu aluminium i zostały przystosowane do pracy w wymagających warunkach. Specyfikacja nie wspomina jednak o uszczelnieniach.

Cena i dostępność

Obiektywy dostępne są w wersjach z mocowaniami Mikro Cztery Trzecie (model 7,5 mm) Fujifilm X, Sony E i Mikro Cztery Trzecie (model 9 mm) oraz Sony E (model 15 mm) w cenach 600 dolarów (modele 7,5 i 9 mm) i 1200 dolarów (model 15 mm). W zestawie z obiektywami otrzymamy walizki ochronne Pelican Case. Polskie ceny nowych szkieł nie są jeszcze znane.

W przypadku wersji pełnoklatkowej w późniejszym okresie mają pojawić się także warianty z mocowaniami Canon RF i Nikon Z.

Więcej informacji o nowych obiektywach znajdziecie pod adresem venuslens.net.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)