Venus Optics Laowa OOOM 25-100 mm 2.9T Cine - uniwersalny filmowy zoom z adapterem anamorficznym i expanderem na pełną klatkę

Autor: Maciej Luśtyk

3 Sierpień 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Czy obiektyw, którego nazwa jest skrótem od sloganu „Out of Our Minds” może być czymś faktycznie dobrym? Laowa OOOM 25-100 mm 2.9T Cine zapowiada się na jeden z najciekawszych obiektywów filmowych na rynku.

W świecie filmowej optyki uniwersalne zoomy nie trafiają się często. A tym bardziej zoomy o względnie dużej jasności, które mogłyby zastąpić operatorom cały zestaw stałek. Ten stan rzeczy chce zmienić Venus Optics wraz z najnowszą konstrukcją Laowa OOOM 25-100 mm 2.9T Cine.

O tym ciekawym obiektywie wiemy już od czasu targów Photokina 2018, na którym to został on oficjalnie zapowiedziany, jednak dopiero teraz pozycja ta trafia na rynek. Na pewno jednak nie umniejszy to zainteresowania nowym szkłem, gdyż to zapowiada się na jedną z najciekawszych konstrukcji dla produkcji, które dysponują hollywoodzkim budżetem.

Wszechstronny filmowy kombajn w dobrej cenie

Laowa OOOM 25-100 mm 2.9T Cine to obiektyw zaprojektowany do współpracy z kamerami Super35+ (filmowe APS-C), takimi jak Red Monstro, Red Gemini, Red Helium czy Arri Alexa Mini, jednak dzięki opcjonalnemu expanderowi możliwe ma być także bezproblemowe podłączenie go do kamer pełnoklatkowych.

Układ optyczny zbudowany został na bazie 20 soczewek w 16 grupach, został wyposażony w 9-listkową przysłonę (maksymalne domknięcie do f/22) i pozwala na ostrzenie z minimalnej odległości 60 cm od sensora. Biorąc pod uwagę, że sam obiektyw mierzy 24 cm, pozwoli nam to na wykonywanie dużych zbliżeń (maksymalne powiększenie 0,25 x). Do tego jest to układ parfokalny, który zapewni nam utrzymanie płaszczyzny ostrości podczas zmiany ogniskowej, a producent dodatkowo obiecuje, że praktycznie nie występuje tu także efekt breathingu.

Oprócz tego obiektyw oferować ma przyjemne rozmycie nieostrości, dobrą rozdzielczość, kontrast i naturalną reprodukcję barw, a producent ma w rękawie jeszcze jednego asa. Wśród opcjonalnych akcesoriów znajdziemy adapter anamorficzny 1,33x, dzięki któremu uzyskamy kinowe proporcje obrazu 2.4:1 i który czyni z nowej konstrukcji jedną z najciekawszych i najbardziej przystępnych propozycji dla osób poszukujących specyficznego, filmowego looku.

O tym, jak szkło sprawdza się w praktyce, możecie przekonać się z poniższych materiałów, które zostały nim stworzone.

Cena i dostępność

Obiektyw standardowo wyposażony jest w mocowanie PL, ale w zestawie znajdziemy adaptery do bagnetów Canon EF i Sony E. W zestawie z obiektywem producent dostarcza ochronną walizkę Peli.

Szkło wycenione zostało na 5000 dolarów. Dokładnej polskiej ceny na razie nie znamy ale prawdopodobnie będzie ona oscylować na poziomie 20 tys. zł.

Więcej informacji o obiektywie znajdziecie pod adresem laowacine.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)