Dodaj ocenę

Venus Optics Laowa 12 mm T2.9 Zero-D Cine - najszerszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy bez dystorsji już w sprzedaży

Autor: Maciej Luśtyk

25 Marzec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Wyjątkowy ultraszerokokątny obiektyw Laowa jest jedną z konstrukcji, która przysporzyła chińskiemu producentowi dużej popularności. Na rynek właśnie wkroczyła jego wersja przystosowana do pracy przy produkcjach wideo.

„Venus Optics Laowa 12 mm f/2,9 Zero-D Cine to najszerszy na świecie obiektyw o transmisji T/2,9 oraz niemal zerowej dystorsji obrazu. Niezwykle szeroki kąt widzenia (122°) oraz duża jasność sprawiają, że obiektyw sprawdza się znakomicie podczas zdjęć krajobrazowych, plenerowych, jak i scen kręconych w ciasnych pomieszczeniach.” - zapewnia producent”

Konstrukcja obiektywu składa się z 16 elementów z 10 grupach, w tym z dwóch soczewek o obniżonej dyspersji i dwóch soczewek asferycznych, które zapewniać mają równą ostrość na brzegach i w środku kadru oraz minimalizować występowane aberracji chromatycznej.

Przystosowany do pracy przy filmie

Już wersja  kierowana do fotografów cieszy się bardzo dobrymi opiniami możemy więc zakładać, że w przypadku filmu, gdzie obrazów nie oglądamy w dużym powiększeniu, ewentualne różnice w ostrości na rogach bedą praktycznie niezauważalne. Obiektyw umożliwia ostrzenie z minimalnej odległości 18 cm, a 7-listkowa przysłona po domknięciu zapewni nam reprodukcję punktów świetlnych w formie 14-ramiennych gwiazd.

Do pracy z filmowaniem zostałą przystosowana oczywiście konstrukcja obiektywu. Zarówno pierścienie ostrości, jak i przysłony posiadają standardowo używane w branży filmowe przekładnie o skoku 0,8 dostosowane do systemów follow focus. Oprócz tego, szkło może pochwalić się kompaktowymi wymiarami (8,3 x 7, 5 cm) i niską wagą (609 g), co pozwoli na swobodne filmowanie „z ręki” oraz wygodną współpracę z gimbalami.

Obiektyw Laowa 12 mm T2.9 Zero-D Cine to szkło pełnoklatkowe, dzięki czemu umożliwia współpracę z sensorami VistaVision (37,7 x 25 mm) i Arri Alexa LF (36,7 x 25,54 mm), a także sprawdzi się z mniejszymi matrycami formatu Super 35 (filmowe APS-C).

Co ważne na obiektyw nakręcimy także filtry o średnicy 114 mm. W tym celu konieczny będzie adapter, który jednak na szczęście jest częścią zestawu. Wraz z obiektywem otrzymujemy także walizkę ochronną Peli i zestaw podkładek dystansowych.

Cena i dostępność

Obiektyw filmowy Venus Optics Laowa 12 mm f/2,9 Zero-D Cine jest dostępny w wersjach z mocowaniami PL, Canon EF i Sony E w cenie 7599 zł.

Więcej informacji o obiektywie znajdziecie pod adresem laowa.com.pl.

Specyfikacja:

Nazwa Venus Optics Laowa 12 mm T2.9 Zero-D Cine
Producent Laowa
Typ stałoogniskowy
Mocowanie Canon EF
Sony FE
Ogniskowa 12 mm
Maksymalna jasność 2.9
Maksymalna wartość przysłony 22
Liczba listków przysłony 7
Pierścień przysłony tak
Tryb bezstopniowy przysłony tak
Układ optyczny 16 elementów w 10 grupach (2 soczewki ED, 2 soczewki asferyczne)
Wewnętrzne ogniskowanie tak
Pole widzenia 121,96°
Minimalna odległość ogniskowania 18 cm
Tryb makro nie
Mocowanie filtra żelowego nie
Autofokus nie
Stabilizacja nie
Obudowa metal
Skala odległości tak
Przycisk funkcyjny nie
Mocowanie statywowe nie
Osłona przeciwsłoneczna nie
Wymiary 83 x 75 mm
Waga 609 g
Akcesoria dwa dekielki
pokrowiec ochronny
Cena w dniu premiery 7599 zł

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)