Dodaj ocenę

Venus Optics Laowa 12 mm T2.9 Zero-D Cine - najszerszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy bez dystorsji już w sprzedaży

Autor: Maciej Luśtyk

25 Marzec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Wyjątkowy ultraszerokokątny obiektyw Laowa jest jedną z konstrukcji, która przysporzyła chińskiemu producentowi dużej popularności. Na rynek właśnie wkroczyła jego wersja przystosowana do pracy przy produkcjach wideo.

„Venus Optics Laowa 12 mm f/2,9 Zero-D Cine to najszerszy na świecie obiektyw o transmisji T/2,9 oraz niemal zerowej dystorsji obrazu. Niezwykle szeroki kąt widzenia (122°) oraz duża jasność sprawiają, że obiektyw sprawdza się znakomicie podczas zdjęć krajobrazowych, plenerowych, jak i scen kręconych w ciasnych pomieszczeniach.” - zapewnia producent”

Konstrukcja obiektywu składa się z 16 elementów z 10 grupach, w tym z dwóch soczewek o obniżonej dyspersji i dwóch soczewek asferycznych, które zapewniać mają równą ostrość na brzegach i w środku kadru oraz minimalizować występowane aberracji chromatycznej.

Przystosowany do pracy przy filmie

Już wersja  kierowana do fotografów cieszy się bardzo dobrymi opiniami możemy więc zakładać, że w przypadku filmu, gdzie obrazów nie oglądamy w dużym powiększeniu, ewentualne różnice w ostrości na rogach bedą praktycznie niezauważalne. Obiektyw umożliwia ostrzenie z minimalnej odległości 18 cm, a 7-listkowa przysłona po domknięciu zapewni nam reprodukcję punktów świetlnych w formie 14-ramiennych gwiazd.

Do pracy z filmowaniem zostałą przystosowana oczywiście konstrukcja obiektywu. Zarówno pierścienie ostrości, jak i przysłony posiadają standardowo używane w branży filmowe przekładnie o skoku 0,8 dostosowane do systemów follow focus. Oprócz tego, szkło może pochwalić się kompaktowymi wymiarami (8,3 x 7, 5 cm) i niską wagą (609 g), co pozwoli na swobodne filmowanie „z ręki” oraz wygodną współpracę z gimbalami.

Obiektyw Laowa 12 mm T2.9 Zero-D Cine to szkło pełnoklatkowe, dzięki czemu umożliwia współpracę z sensorami VistaVision (37,7 x 25 mm) i Arri Alexa LF (36,7 x 25,54 mm), a także sprawdzi się z mniejszymi matrycami formatu Super 35 (filmowe APS-C).

Co ważne na obiektyw nakręcimy także filtry o średnicy 114 mm. W tym celu konieczny będzie adapter, który jednak na szczęście jest częścią zestawu. Wraz z obiektywem otrzymujemy także walizkę ochronną Peli i zestaw podkładek dystansowych.

Cena i dostępność

Obiektyw filmowy Venus Optics Laowa 12 mm f/2,9 Zero-D Cine jest dostępny w wersjach z mocowaniami PL, Canon EF i Sony E w cenie 7599 zł.

Więcej informacji o obiektywie znajdziecie pod adresem laowa.com.pl.

Specyfikacja:

Nazwa Venus Optics Laowa 12 mm T2.9 Zero-D Cine
Producent Laowa
Typ stałoogniskowy
Mocowanie Canon EF
Sony FE
Ogniskowa 12 mm
Maksymalna jasność 2.9
Maksymalna wartość przysłony 22
Liczba listków przysłony 7
Pierścień przysłony tak
Tryb bezstopniowy przysłony tak
Układ optyczny 16 elementów w 10 grupach (2 soczewki ED, 2 soczewki asferyczne)
Wewnętrzne ogniskowanie tak
Pole widzenia 121,96°
Minimalna odległość ogniskowania 18 cm
Tryb makro nie
Mocowanie filtra żelowego nie
Autofokus nie
Stabilizacja nie
Obudowa metal
Skala odległości tak
Przycisk funkcyjny nie
Mocowanie statywowe nie
Osłona przeciwsłoneczna nie
Wymiary 83 x 75 mm
Waga 609 g
Akcesoria dwa dekielki
pokrowiec ochronny
Cena w dniu premiery 7599 zł

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)