Dodaj ocenę

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - jasny manualny standard teraz także w wersji do Sony E

Autor: Michał Chrzanowski

25 Luty 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical to dobrze znana konstrukcja Voigtlandera. Stałka zadebiutowała w połowie ubiegłego roku z mocowaniem Leica M. Teraz jednak producent zaprezentował ten jasny standard także w wersji do systemu Sony E.

Oferta Voigtlandera do pełnoklatkowego systemu Sony E powiększyła się właśnie o model Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical, czyli jasny i w pełni manualny standard zaprojektowany z myślą o wymagających fotografach. Jak zaznacza producent, obiektyw został zoptymalizowany do współpracy z aparatami wyposażonymi w nowoczesne matryce cyfrowe o dużych rozdzielczościach. Natomiast jego konstrukcja optyczna „skorygowana została według współczesnych standardów, zapewniając najwyższą jakość obrazowania“.

Wyrazistość połączona z wyjątkową plastyką

We wnętrzu Noktona 50 mm f/1.2 Aspherical znajdziemy 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach. Wśród nich są dwie soczewki asferyczne, co ma zapewnić znakomitą wydajność i jakość obrazu. Standardowa ogniskowa 50 mm gwarantuje 47.5-stopniowe pole widzenia, czyli zbliżone do tego jakie widzi ludzkie oko. Natomiast 12-listkowa przysłona o maksymalnym otworze f/1.2 ma zapewnić wręcz papierową głębię ostrości oraz efekt okrągłego bokeh. Przysłonę będziemy w stanie domknąć do f/22, zaś na przedni element nakręcimy filtry o średnicy 58 mm.

Oczywiście zaprezentowany model to w pełni manualna stałka, którą będziemy mogli efektywnie ostrzyć z odległości 45 cm. Warto także odnotować, że stałka przystosowana do aparatów Sony zapewnia wsparcie dla 5-osiowej stabilizacji obrazu, systemu potwierdzenia ostrości, a także przekazuje do korpusu dane EXIF. Z kolei miłośników filmowania ucieszy możliwość przełączania rodzaju pracy pierścienia przysłony pomiędzy trybem cichym i skokowym.

Cena i dostępność

Tubus mierzy 70,1 x 58,8 mm i waży 434 g. Jego design nie odbiega od innych konstrukcji producenta. Tak więc otrzymujemy stylowy i klasycznie wyglądający obiektyw, który może się podobać. Ile przyjdzie nam zapłacić za Noktona w wersji do Sony E? Na razie ta informacja pozostaje tajemnicą, ale zapewne w najbliższym czasie producent odsłoni wszystkie karty dotyczące ceny i dostępności.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 35 mm f/1.7 - kompaktowy, jasny i tani. Nowy standard do APS-C
Viltrox AF 35 mm f/1.7 - kompaktowy, jasny i tani. Nowy standard do APS-C
Viltrox odświeża pierwsze konstrukcje ze swojej oferty prezentując kolejny mały, lekki i naprawdę tani obiektyw z serii Air. Viltrox AF 35 mm f/1.7 będzie dostępny w wersjach z...
8
Problemy z Sigmą 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - rusza akcja serwisowa
Problemy z Sigmą 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - rusza akcja serwisowa
Sigma informuje o problemach technicznych dotyczących niektórych egzemplarzy obiektywu SIGMA 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART. Sprawdź czy twój model kwalifikuje się do bezpłatnej...
4
Sirui 40 mm T1.8 1.33X S35 AF - niedrogi anamorficzny obiektyw z... autofokusem. Czy można chcieć więcej?
Sirui 40 mm T1.8 1.33X S35 AF - niedrogi anamorficzny obiektyw z... autofokusem. Czy można chcieć...
Sirui nie zwalnia tempa i dalej demokratyzuje rynek obiektywów anamorficznych. Tym razem prezentuje swój pierwszy obiektyw tego typu wyposażony w układ AF.
8
Powiązane artykuły
zamknij
Partner:
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2024
nie teraz
nie pokazuj tego więcej
Głosuj