Dodaj ocenę

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - jasny manualny standard teraz także w wersji do Sony E

Autor: Michał Chrzanowski

25 Luty 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical to dobrze znana konstrukcja Voigtlandera. Stałka zadebiutowała w połowie ubiegłego roku z mocowaniem Leica M. Teraz jednak producent zaprezentował ten jasny standard także w wersji do systemu Sony E.

Oferta Voigtlandera do pełnoklatkowego systemu Sony E powiększyła się właśnie o model Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical, czyli jasny i w pełni manualny standard zaprojektowany z myślą o wymagających fotografach. Jak zaznacza producent, obiektyw został zoptymalizowany do współpracy z aparatami wyposażonymi w nowoczesne matryce cyfrowe o dużych rozdzielczościach. Natomiast jego konstrukcja optyczna „skorygowana została według współczesnych standardów, zapewniając najwyższą jakość obrazowania“.

Wyrazistość połączona z wyjątkową plastyką

We wnętrzu Noktona 50 mm f/1.2 Aspherical znajdziemy 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach. Wśród nich są dwie soczewki asferyczne, co ma zapewnić znakomitą wydajność i jakość obrazu. Standardowa ogniskowa 50 mm gwarantuje 47.5-stopniowe pole widzenia, czyli zbliżone do tego jakie widzi ludzkie oko. Natomiast 12-listkowa przysłona o maksymalnym otworze f/1.2 ma zapewnić wręcz papierową głębię ostrości oraz efekt okrągłego bokeh. Przysłonę będziemy w stanie domknąć do f/22, zaś na przedni element nakręcimy filtry o średnicy 58 mm.

Oczywiście zaprezentowany model to w pełni manualna stałka, którą będziemy mogli efektywnie ostrzyć z odległości 45 cm. Warto także odnotować, że stałka przystosowana do aparatów Sony zapewnia wsparcie dla 5-osiowej stabilizacji obrazu, systemu potwierdzenia ostrości, a także przekazuje do korpusu dane EXIF. Z kolei miłośników filmowania ucieszy możliwość przełączania rodzaju pracy pierścienia przysłony pomiędzy trybem cichym i skokowym.

Cena i dostępność

Tubus mierzy 70,1 x 58,8 mm i waży 434 g. Jego design nie odbiega od innych konstrukcji producenta. Tak więc otrzymujemy stylowy i klasycznie wyglądający obiektyw, który może się podobać. Ile przyjdzie nam zapłacić za Noktona w wersji do Sony E? Na razie ta informacja pozostaje tajemnicą, ale zapewne w najbliższym czasie producent odsłoni wszystkie karty dotyczące ceny i dostępności.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły