Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Na polski rynek trafiają szkła marki Voigtländer zaprezentowane na przestrzeni ostatnich miesięcy - dwie jasne stałki pod Sony E i klasyczny reporterski standard do Leiki. Znamy polskie ceny.
“Obiektyw makro z odwzorowaniem 1:1, ale również jasny teleobiektyw, który idealnie sprawdzi się w fotografii portretowej, produktowej czy krajobrazowej. Nienaganne wykonanie, niezwykle zaawansowana konstrukcja optyczna oraz odpowiednio wyselekcjonowane soczewki czynią z niego jeden z najostrzejszych obiektywów do systemu Sony E” - pisze o swoim obiektywie producent.
We wnętrzu znajduje się 14 elementów umieszczonych w 12 grupach, z czego aż 8 soczewek zostało wykonanych ze szkła o anomalnej dyspersji. Stałka zapewnia pole widzenia wynoszące 22.6° i maksymalne powiększenie obrazu 1:1. W połączeniu z 10-listkową przysłoną o maksymalnej światłosile f/2.5 (domkniemy ją do f/22) mamy otrzymać wyjątkowo plastyczne zdjęcia uchwycone już z odległości 35 cm (minimalna długość ostrzenia). Ponadto Voigtländer posiada skokowy pierścień przysłony, zaś na frontową soczewkę będziemy mogli nakręcić filtry o średnicy 58 mm. Mamy też elektroniczne styki, które będą odpowiadać za przenoszenie danych dotyczących ekspozycji i stabilizacji.
We wnętrzu Noktona 50 mm f/1.2 Aspherical znajdziemy 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach. Wśród nich są dwie soczewki asferyczne, co ma zapewnić znakomitą wydajność i jakość obrazu. Standardowa ogniskowa 50 mm gwarantuje 47.5-stopniowe pole widzenia, czyli zbliżone do tego jakie widzi ludzkie oko. Natomiast 12-listkowa przysłona o maksymalnym otworze f/1.2 ma zapewnić wręcz papierową głębię ostrości oraz efekt okrągłego bokeh. Przysłonę będziemy w stanie domknąć do f/22, zaś na przedni element nakręcimy filtry o średnicy 58 mm.
Oczywiście zaprezentowany model to w pełni manualna stałka, którą będziemy mogli efektywnie ostrzyć z odległości 45 cm. Warto także odnotować, że stałka przystosowana do aparatów Sony zapewnia wsparcie dla 5-osiowej stabilizacji obrazu, systemu potwierdzenia ostrości, a także przekazuje do korpusu dane EXIF. Z kolei miłośników filmowania ucieszy możliwość przełączania rodzaju pracy pierścienia przysłony pomiędzy trybem cichym i skokowym.
Najnowszy reprezentant serii Vintage Line, stylizowanej na konstrukcje z lat 50. XX wieku, ale opartej o najnowszą optykę. Układ optyczny obiektywu to 8 elementów w 5 grupach. Podobnie jak w przypadku modelu 21 mm, tu też otrzymujemy soczewkę asferyczną, a sam obiektyw pozwoli na ostrzenie już z odległości 58 mm. Do tego 10-listkowa przysłona (maksymalne domknięcie do f/22) oraz w pełni metalowa, kompaktowa obudowę (52 x 28 mm, 170 g) z gwintem filtra o średnicy 39 mm.
{$in-article-newsletter}
“Voigtlander Ultron 35 mm f/2,0 to obiektyw, który pozwoli Ci tchnąć odrobinę analogowej magii do cyfrowego świata współczesnej fotografii. Obiektyw, który niejednokrotnie zaskoczy Cię wyjątkowym obrazowaniem i nada niespotykany charakter Twoim zdjęciom” - pisze dystrybutor o nowym szkle w swoje ofercie.
Więcej informacji o obiektywach producenta znajdziecie pod adresem voigtlaender.de.
Nazwa | Voigtlander Ultron 35 mm f/2 Aspherical VM Vintage Line |
Producent | Voigtlander |
Typ | stałoogniskowy |
Mocowanie | Leica M VM-Mount |
Ogniskowa | 35 mm |
Maksymalna jasność | 2 |
Maksymalna wartość przysłony | 16 |
Liczba listków przysłony | 10 |
Pierścień przysłony | tak |
Układ optyczny | 8 elementów / 5 grup |
Wewnętrzne ogniskowanie | tak |
Pole widzenia | 62.5° |
Minimalna odległość ogniskowania | 58 cm |
Tryb makro | nie |
Autofokus | nie |
Stabilizacja | nie |
Skala odległości | tak |
Przycisk funkcyjny | nie |
Wymiary | 28.1 x 52 mm |
Waga | 170 g |
Akcesoria | dwa dekielki |
Nazwa | Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical |
Producent | Voigtlander |
Typ | stałoogniskowy |
Mocowanie | Sony E Sony FE |
Ogniskowa | 50 mm |
Maksymalna jasność | 1.2 |
Maksymalna wartość przysłony | 22 |
Liczba listków przysłony | 12 |
Pierścień przysłony | tak |
Układ optyczny | 8 elementów / 6 grup |
Pole widzenia | 47° |
Maksymalne powiększenie | 1:12 |
Minimalna odległość ogniskowania | 45 cm |
Tryb makro | nie |
Średnica filtra | 58 mm |
Mocowanie filtra żelowego | nie |
Autofokus | nie |
Stabilizacja | nie |
Skala odległości | tak |
Przycisk funkcyjny | nie |
Mocowanie statywowe | nie |
Osłona przeciwsłoneczna | nie |
Wymiary | 58 x 70 mm |
Waga | 434 g |
Akcesoria | dwa dekielki |
Cena w dniu premiery | 1060 |