Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Uczestnicy ćwiczyli umiejętność określania tematu zdjęcia, wybór zdjęcia otwierającego, zdjęcia zamykającego, oraz kryteria wyboru pozostałych. Praktyczne zajęcia polegały na pracy nad zestawami zdjęć przygotowanych przez prowadzącego i przywiezionych przez innych uczestników.
Tomasz Tomaszewski poruszył kwestię dzielenia materiału zdjęciowego na poszczególne grupy tak, żeby cykl składał się z niepowtarzalnych elementów. Wybierając zdjęcia z większej ich ilości powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy dane zdjęcie wnosi coś nowego do naszego "utworu". Czy zabierając je z cyklu coś tracimy czy nie. Jeżeli tak - to na pewno warto takie zdjęcie zostawić, jeżeli jednak nie wnosi ono nic nowego, możemy z niego zrezygnować. Powinniśmy unikać powtarzalności nawet jeżeli odrzucamy dobre zdjęcia.
Kolejnym elementem jaki podkreślał Tomasz Tomaszewski jest prowadzenie fabuły. Naszym celem jest takie stworzenie narracji zdjęciowej aby wciągała potencjalnego widza i prowadziła go przez kolejne części historii, którą chcemy pokazać. Aby nie znużyć widza a przeprowadzić go przez cykl jak przez dobrą książkę. Robiąc zdjęcia musimy starać się pokazać dane miejsce lub sytuację komuś kto tam nie był i nie zna całego kontekstu.
Było to pierwsze spotkanie z cyklu Nikon Professional Services. Mamy nadzieje, że kolejne także wniosą ciekawe informacje od profesjonlistów