Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Uczestnicy ćwiczyli umiejętność określania tematu zdjęcia, wybór zdjęcia otwierającego, zdjęcia zamykającego, oraz kryteria wyboru pozostałych. Praktyczne zajęcia polegały na pracy nad zestawami zdjęć przygotowanych przez prowadzącego i przywiezionych przez innych uczestników.
Tomasz Tomaszewski poruszył kwestię dzielenia materiału zdjęciowego na poszczególne grupy tak, żeby cykl składał się z niepowtarzalnych elementów. Wybierając zdjęcia z większej ich ilości powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy dane zdjęcie wnosi coś nowego do naszego "utworu". Czy zabierając je z cyklu coś tracimy czy nie. Jeżeli tak - to na pewno warto takie zdjęcie zostawić, jeżeli jednak nie wnosi ono nic nowego, możemy z niego zrezygnować. Powinniśmy unikać powtarzalności nawet jeżeli odrzucamy dobre zdjęcia.
Kolejnym elementem jaki podkreślał Tomasz Tomaszewski jest prowadzenie fabuły. Naszym celem jest takie stworzenie narracji zdjęciowej aby wciągała potencjalnego widza i prowadziła go przez kolejne części historii, którą chcemy pokazać. Aby nie znużyć widza a przeprowadzić go przez cykl jak przez dobrą książkę. Robiąc zdjęcia musimy starać się pokazać dane miejsce lub sytuację komuś kto tam nie był i nie zna całego kontekstu.
Było to pierwsze spotkanie z cyklu Nikon Professional Services. Mamy nadzieje, że kolejne także wniosą ciekawe informacje od profesjonlistów