Agfa zrywa z filmem

Autor: Tomasz Gutkowski

21 Sierpień 2004
Artykuł na: 2-3 minuty
Ta wiadomość stoi z w całkowitej sprzeczności z tytułem naszego poprzedniego newsa. Jeden z największych producentów materiałów światłoczułych, Agfa-Gevaert, sprzedaje przynoszący straty dział produkujący błony, aparaty jednorazowe i chemię laboratoryjną.

Ta wiadomość stoi z w całkowitej sprzeczności z tytułem naszego poprzedniego newsa. Jeden z największych producentów materiałów światłoczułych, Agfa-Gevaert, sprzedaje przynoszący straty dział produkujący błony, aparaty jednorazowe i chemię laboratoryjną.

Ton informacji opublikowanej przez światowe serwisy ekonomiczne jest... radosny i odarty z wszelkich sentymentów. Agfa pozbywa się nierentownego działu i być może dzięki temu - takie są zapowiedzi - uda jej się wykazać zysk w ostatniej kwarcie tego roku lub na początku następnego. Inwestorzy przyjęli tę wiadomość z zadowoleniem i kurs akcji Agfy skoczył w czwartek o 14% osiągając najwyższy poziom od niemal pół roku.

Koncern wykazał w pierwszej połowie tego roku 346 milionów Euro straty (przed opodatkowaniem), a dochody spadły o ok. 11% (do 1,9 mld Euro). Dział "obrazowania konsumenckiego" zostanie sprzedany do końca listopada za 175.5 mln Euro (216 mln $USD). Kupcem będzie "belgijska firma z branży fotograficznej" wspierana przez fundusze inwestycyjne wysokiego ryzyka Abrams Capital i Highfiels Capital.

Szef koncernu, Ludo Verhoeven, powiedział, że produkcja materiałów fotograficznych była ważna częścią historii Agfy i podjęcie decyzji o pozbyciu się działu fotograficznego nie było łatwe. Wynika z tego, że belgijska firma, założona 150 lat temu w Niemczech, nie będzie miała już nic wspólnego z produkcją materiałów fotograficznych dla odbiorców indywidualnych. Firma zamierza się skupić na systemach graficznych i materiałach medycznych, które są obecnie podstawą jej działalności.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
0
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
Powiązane artykuły