Etiuda "List" nakręcona Lumiksem GH1

Autor: Michal Grzegorczyk

5 Październik 2010
Artykuł na: 4-5 minut
Dwóch studentów łódzkiej filmówki - Piotr Ivan Ivanov i Krzysztof Dziomdziora - nakręcili etiudę zatytułowaną "List", opowiadającą historię miłości dwojga ludzi. Materiał został nakręcony aparatem Panasonic Lumix GH1.
Etiuda "List" to praca dwóch studentów łódzkiej filmówki - reżysera Piotra Ivana Ivanova i Krzysztofa Dziomdziory. Krótki film przedstawia burzliwą historię miłości dwojga ludzi. Materiał został w całości nakręcony aparatem Panasonic Lumix GH1. Twórcy wykorzystali możliwości wymiennej optyki systemu Mikro Cztery Trzecie - obiektywy makro i szerokokątne. Niewielkie rozmiary GH1 pozwoliły też na nakręcenie ciekawych ujęć wnętrza fortepianu. Etudia "List" trafiła do serwisu YouTube - można ją obejrzeć poniżej. Jeszcze niżej publikujemy zdjęcie filmującego zestawu zrobione na planie.



{BIT|Chopin okiem Lumixa GH1

Etiuda "List" to nowy projekt młodych łódzkich filmowców, który powstał przy współpracy z firmą Panasonic.

Warszawa, 5 października 2010 r. - Firma Panasonic ma przyjemność zaprezentować projekt studentów łódzkiej filmówki - reżysera Piotra Ivana Ivanova i Krzysztofa Dziomdziory - etiudę filmową "List". Młodzi artyści wspierani przez firmę Panasonic przygotowali etiudę filmową opowiadającą burzliwą historię miłości dwojga ludzi. Muzyczno-filmowa metafora ich relacji została sfilmowana aparatem Lumix DMC-GH1 - pierwszym aparatem sytemu Micro 4/3 z wymienną optyką, który posiada funkcją filmowania w jakości HD.

Lumix GH1 na planie etiudy "List"

Etiuda "List" to najnowszy projekt łódzkich filmowców. Sprzęt do realizacji filmowej, który zazwyczaj zajmuje kilka samochodów ciężarowych zmieścił się tym razem do jednego plecaka. Wszystko za sprawą aparatu Panasonic Lumix DMC-GH1, który udostępniony przez firmę Panasonic posłużył, jako oręż filmowców w realizacji ich koncepcji.

Reżyser Piotr Ivan Ivanov oraz Krzysztof Dziomdziora, pomysłodawcy i autorzy etiudy "List", kończą organizację produkcji filmowej i telewizyjnej w PWSTiF w Łodzi. - Większość profesorów naszej uczelni powiedziałoby, że do realizacji etiudy niezbędna jest taśma 35mm i fundusze liczone w dziesiątkach tysięcy złotych. My chcemy udowodnić, że dzięki dostępnej technologii, takiej jaką dysponuje Lumix DMC-GH1 wiele kosztów można znacznie zredukować, albo nawet pominąć, nie tracąc tym samym na jakości realizacji filmu i idąc na artystyczne kompromis. - powiedział Piotr Ivan Ivanov, jeden z reżyserów "Emocji Pianisty".

Organizacja tradycyjnej produkcji filmu pochłania wiele czasu i środków. Cyfrowy aparat z wymienną optyką taki jak Panasonic Lumix DMC-GH1, daje zupełnie nowe możliwości. Jest to doskonała alternatywa dla kamer wideo. - Dzięki takim aparatom jak te oparte na systemie Micro 4/3, filmowcy mają coraz większe spektrum możliwości produkcyjnych. Ciężki sprzęt zdjęciowy, który sprawdza się jedynie w konkretnych sytuacjach, nie jest już potrzebny, większość zdjęć można kręcić przy świetle zastanym, cały sprzęt zdjęciowy można zmieścić w średniej wielkości plecaku, a nie w kilku samochodach - mówi Jan Prosiński, absolwent Wydziału Operatorskiego łódzkiej szkoły filmowej, który odpowiadał za zdjęcia etiudy "List". - Na świecie już zaczęto doceniać zalety filmowania aparatami cyfrowymi. Zrobiono też mnóstwo reklam i krótszych form przy użyciu tego typu sprzętu. W Polsce jest to wciąż pionierskie podejście do robienia filmów, dlatego też jest to interesujące. - dodaje Krzysztof Dziomdziora drugi z reżyserów "Emocji Pianisty".

Etiuda "List" to 3-minutowa historia, pełna namiętności, uczuć między kobietą a mężczyzną i muzyki Chopina, która w doskonały sposób interpretuje burzliwość zależności i emocji w związku. Montaż jest oparty na strukturze granego przez głównego bohatera utworu - od dłuższych wysmakowanych ujęć, po bardzo krótkie ujęcia pojedynczych uderzeń palców pianisty i młoteczków fortepianu o struny. Klip pokazuje możliwości techniczne aparatu Lumix GH1 (zdjęcia makro i szerokokątne elementów fortepianu), ale też możliwości wynikające z małych gabarytów tego aparatu (zdjęcia we wnętrzu fortepianu).

- Z dużym entuzjazmem przystąpiliśmy do współpracy z filmowcami. Świadomi zalet i możliwości aparatu GH1 byliśmy pewni sukcesu tego projektu. Efekt przerósł nasze najśmielsze oczekiwania - powiedział Radek Jaworski, PR Manager polskiego oddziału firmy Panasonic. - Panasonic chętnie wspiera sztukę i artystów, którzy dzięki nowym technologiom odkrywają nowe możliwości ekspresji. Tego typu przedsięwzięcia dostarczają nam wiele satysfakcji - dodał Jaworski.

Etiuda "List" dostępna jest na platformie YouTube.com pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=RFDMhSxE3Ws
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Ten news was zaboli. Adobe podnosi ceny - za Plan Fotograficzny w 2025 roku zapłacicie ponad 100 zł miesięcznie
Ten news was zaboli. Adobe podnosi ceny - za Plan Fotograficzny w 2025 roku zapłacicie ponad 100...
Narzekaliście na system subskrypcji? To teraz zapłacicie za niego jeszcze więcej. Od 15 stycznia Adobe podnosi ceny poszczególnych planów. Ucierpią wszyscy, ale najbardziej nowi...
24
Plebiscyt Fotopolis 2024 - wybierz z nami najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
Plebiscyt Fotopolis 2024 - wybierz z nami najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
15 kategorii i ponad 100 nominacji - oto przekrój najgorętszych premier i wydarzeń ostatnich miesięcy. Wystartował plebiscyt na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne 2024 roku!...
9
Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce - od teraz aparaty będą naprawiane w Niemczech
Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce - od teraz aparaty...
Z dniem 1 stycznia 2025 roku Canon kończy współpracę z firmą Pro Club. Od nowego roku wszelkie usługi gwarancyjne i serwisowe będą realizowane przez Canon Professional Service Center w...
11
zamknij
Partner:
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2024
nie teraz
nie pokazuj tego więcej
Głosuj