Wydarzenia
Sprawdź promocje Black Friday w Cyfrowe.pl
Spotkanie "Renzo Martens, Episode III: Enjoy Poverty" otworzy cykl 8 wykładów Krzysztofa Pijarskiego (doktoranta Historii Sztuki UW, fotografa i tłumacza) poświęcony współczesnej fotografii zatytułowany "Po końcu FOTOreportażu".
Renzo Martens - artysta, dziennikarz (Sluiskil, ur. 1973) studiował na Katolickim Uniwersytecie w Nijmegen i Vrije
Universiteit w Brukseli. Ponadto uczęszczał do Koninklijke Academie voor Schone Kunsten w Gandawie, a także do
Gerrit Rietveld Academy w Amsterdamie. Film "Enjoy Poverty III" został niedawno wystawiony w Stedelijk Museum
Amsterdam. Był również pokazywany w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmu Dokumentalnego w Amsterdamie czy na Manifesta 7 w Rovereto we Włoszech.
Tytuł cyklu "Po końcu FOTOreportażu" jest swoistą prowokacją. Nie chodzi bowiem o ogłaszanie śmierci reportażu, ale wskazanie na to, że stworzone w jego ramach konwencje nie odpowiadają współczesnej kondycji reprezentacji. Dziś coraz częściej to nie przedstawienie do złudzenia przypomina rzeczywistość, lecz rzeczywistość przyjmuje formę swoistego deja-vu. Choć aktualność i jej reprezentacje coraz bardziej zbliżają się do siebie w czasie, są one w coraz większym stopniu autonomiczne. Z drugiej strony coraz więcej wiedzy o świecie przyswajamy za pośrednictwem wizerunków. Dlatego warto przyjrzeć się takim strategiom reprezentacji, które, wychodząc poza prostą jednokładność obrazu i jego przedstawienia, są w stanie formułować złożone wypowiedzi o świecie.
Kolejne spotkania z tego cyklu:;
22 marca - Geografie późnego kapitalizmu: Allan Sekula;
5 kwietnia - Krajobraz polityczny: Luc Delahaye, David Goldblatt, Paul Graham, Andreas Gursky;
19 kwietnia - Utopia zjednoczonej Europy: New Europe Paula Grahama i Ein-heit oraz 89/90 Michaela
Schmidta;
10 maja - Powidoki historii: Thomas Demand, Gustav Metzger;
24 maja - Na Bliskim Wschodzie bez zmian? Walid Raad, Akram Zaatari, Emily Jacir;
31 maja - Dlaczego nie było wojny z zatoce: Sophie Ristelhueber, Werner Herzog;
14 czerwca - Felix Gonzales-Torres, Roni Horn i polityka obrazów