Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
96%
Druga generacja modelu Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM to próba sprawienia, by jeden z najbardziej uniwersalnych zoomów na rynku stał się jeszcze bardziej uniwersalny. Sprawdziliśmy, jak wypada na tle poprzednika.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej.
Obiektyw Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II wykazuje dystorsję charakterystyczną dla tego typu konstrukcji. W przypadku ogniskowej 24 mm mamy więc do czynienia z dystorsją wypukłą, a w przypadku ogniskowej 70 mm z dystorsją wklęsłą. W obydwu przypadkach jest ona delikatnie mniejsza niż u poprzednika (0,81% względem 0,85 % dla ogniskowej 24 mm i -0,64% względem -0,75% dla ogniskowej 70 mm) i ogólnie stosunkowo niewielka.
Zdziwiło nas natomiast, że z dystorsją nie do końca radzą sobie wbudowane profile korekcji. O ile przy ogniskowej 70 mm obraz prostowany jest nienagannie, to w przypadku ogniskowej 24 mm po korekcji nadal zauważymy widoczne zagięcie lini prostych na bokach kadru, które wydaje się większe niż przed korekcją. Być może jednak do czasu wypuszczenia finalnej wersji rynkowej producent zaktualizuje jeszcze wspomniane profile.