Obiektywy
Problemy z Sigmą 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - rusza akcja serwisowa
Jeszcze niedawno pełne klatki i profesjonalne obiektywy dla większości amatorów były wyłącznie obiektem westchnień. Dziś świetne modele z minionych lat możemy już jednak kupić w bardzo atrakcyjnej cenie na rynku wtórnym. Wspólnie ze sklepem cyfrowe.pl przeglądamy najciekawsze pozycje do ok. 2000 zł.
Marzysz o profesjonalnym aparacie, ale nie pozwala ci na to twój budżet? Mamy dobrą wiadomość. Aby cieszyć się aparatem o świetnych możliwościach nie musimy wcale dysponować bardzo dużymi środkami. Wszystko dlatego, że segment aparatów cyfrowych rozwinął się już na tyle, iż bardzo dobre używane modele sprzed lat trafiają na rynek wtórny w naprawdę atrakcyjnych cenach. Niezłą pełną klatkę możemy dziś na przykład kupić już za ok. 1000 zł.
Czy jednak warto inwestować w aparat z 10-letnia, albo i dłuższą historią? Decydując się na taki wybór nie otrzymamy oczywiście wszystkich nowinek, jak inteligentne systemy AF z funkcją śledzenia oka, rozwinięte tryby wideo, superszybkie serie czy zaawansowane funkcje bezprzewodowe. Jeśli jednak chodzi o samą jakość obrazu, modele sprzed lat to nadal zaskakująco użyteczne konstrukcje. Tym bardziej, że w kwestiach, w których nowoczesne matryce radzą sobie lepiej - jak np. zaszumienie fotografii wykonywanych w słabym świetle na wysokich czułościach - pomogą nowe funkcje programów graficznych, jak odszumianie zdjęć przy wykorzystaniu AI w Lightroomie.
Jeszcze mniej obaw powinniśmy mieć w przypadku optyki. Obiektywy to bardzo precyzyjne instrumenty, obliczone na wieloletnią pracę. Kupując dobry obiektyw nawet sprzed kilkunastu lat, możemy mieć pewność, że nadal dostarczy nam on świetnych rezultatów. A jeśli macie co do tego wątpliwości, wystarczy rzut oka na to co dzieje się w świecie filmu - wśród najbardziej popularnych szkieł nadal znajdziemy modele produkowane w latach 70. czy 80. XX wieku.
Aby mieć jednak pewność, że nie natniemy się na przysłowiowego kota w worku, używany sprzęt warto kupować ze sprawdzonego źródła. Zwłaszcza jeśli nie mamy możliwości przetestowania go przed zakupem. Takim miejscem jest m.in. dział sprzętu używanego w sklepie cyfrowe.pl
Sprzęt sprzedawany przez sklep przechodzi 10-stopniową kontrolę obejmującą sprawdzenie numerów seryjnych w bazach sprzętu skradzionego lub zaginionego oraz test elementów mechanicznych i elektronicznych, tak na zewnątrz, jak i w środku aparatu.
Każdy ze sprzedawanych sprzętów przechodzi tez podstawowy serwis obejmujący czyszczenie matrycy oraz zewnętrznych części układu optycznego (w przypadku obiektywów). Oprócz tego, ekipa Cyfrowe.pl dokłada też starań, by w dziale używane lądował wyłącznie sprzęt w dobrym stanie wizualnym, bez widocznych oznak zużycia. W końcu, otrzymujemy też gwarancje rozruchową, możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia a nawet opcję zakupu na fakturę i możliwość skorzystania z systemu ratalnego.
Wspólnie ze sklepem cyfrowe.pl prezentujemy zestawienie najciekawszych aparatów i obiektywów w zasięgu amatorów i hobbystów, które aktualnie znajdują się w dziale sprzętu używanego. Co więcej, w okresie świątecznym poszczególne modele z oferty oferowany są w dużo niższych, promocyjnych cenach. Nie znalazłeś tu nic dla siebie? Sprawdź pełną ofertę działu sprzętu używanego w cyfrowe.pl.
Najnowszy model w tym zestawieniu to świetna propozycja na pierwszy aparat bezusterkowy. Jest mały, lekki, szybki, wyposażony w nowoczesny system AF i oferuje wysoką jakość obrazu, stając się ciekawym wyborem na szlifowanie naszych umiejętności.
Nikon Z50 bazuje na 21-megapikselowej matrycy APS-C i ma do zaoferowania tryb seryjny 11 kl./s, system śledzenia oka oraz możliwość rejestracji filmów 4K 30 kl./s. Do tego niezły wizjer, odchylany ekran dotykowy oraz całkiem rozbudowana ergonomia, które pozwolą wygodnie pracować w większości sytuacji.
Pierwsza w historii pełna klatka ze stabilizacją matrycy była zapowiedzią rewolucji, jaką w świecie aparatów miało niebawem dokonać Sony. Dziś w A7 II może doskwierać nieco ergonomia, a także przeciętna wydajność baterii, ale to nadal świetna matryca, która dostarczy nam dobrej jakości zdjęć. A przede wszystkim otrzymujemy dostęp do całego uniwersum optyki Sony E.
Sony A7 II ma do zaoferowania 24-megapikselową, stabilizowaną matrycę, tryb seryjny 5,4 kl./s, autofokus oparty o detekcję fazy, wizjer elektroniczny i odchylany ekran LCD oraz możliwość rejestracji filmów Full HD 60 kl./s. To całkiem uniwersalny korpus nawet jak na dzisiejsze standardy.
Pierwsza pełna klatka o tak dużej rozdzielczości, która swego czasu proponowana była jako alternatywa dla pełnej klatki. Oprócz imponującej matrycy oferuje także w pełni rozbudowaną profesjonalną ergonomię czy będący dziś już standardem podwójny slot na karty pamięci. Zdecydowanie najbardziej zaawansowany korpus w tym zestawieniu, który także i dzisiaj może posłużyć do pracy.
Nikon D800 oferuje 36-megapikselową matrycę, tryb seryjny 4 kl./s, 51-punktowy autofokus (15 punktów krzyżowych) i możliwość rejestracji filmów Full HD 30 kl./s. To wszystko w pancernym i uszczelnianym body, które wytrzyma każde warunki.
Szukasz aparatu „podróżniczego”? Prawdopodobnie wszystko czego potrzebujesz zaoferuje ci system Mikro Cztery Trzecie. Olympus OM-D E-M5 Mark jako model półprofesjonalny oferuje wiele z flagowego niegdyś modelu E-M1 Mark II i pozwala na pełną swobodę pracy w praktycznie dowolnej dziedzinie. A biorąc pod uwagę fakt, że jego premiera miała miejsce w 2019 roku, większość oferowanych przez niego funkcjonalności nadal jest aktualna i nie odbiega zanadto od współczesnych konstrukcji. Do tego jest naprawdę mały i poręczny.
Olympus OM-D E-M5 Mark III bazuje na 20,4-megapikselowem matrycy formatu 4/3 ze świetnym układem stabilizacji. Do tego oferuje tryb seryjny 10 kl./s, autofokus z detekcją fazy, obracany ekran dotykowy i tryb filmowy 4K 30 kl./s (oraz Full HD do 120 kl.s). To wszystko okraszone w pełni rozbudowaną ergonomią w wytrzymałym uszczelnionym korpusem. Do głównym minusów zaliczyć należy przeciętna wydajność baterii.
Swojego czasu najmniejsza i najlżejsza lustrzanka pełnoklatkowa, która wspólnie z Nikonem D600 wprowadziła na rynek pojęcie „amatorskiej pełnej klatki”. Stosunkowo przystępnie wyceniony korpus szybko stał się marzeniem większości hobbystów i studentów fotografii, wprowadzając wiele osób do świata płatnych zleceń. Chętnie wybierany także przez zawodowców jako drugi aparat.
Canon EOS 6D wyposażony jest 20,6-megapikselowy sensor z profesjonalnego modelu 5D Mark III, tryb seryjny 4,5 kl./s, 11-punktowy autofokus i opcję rejestracji filmów Full HD 30 kl./s. Pod względem specyfikacji mocno przypomina model 5D Mark II, ale oferuje pewne ograniczenia - nie posiada joysticka AF, ma wolniejsza migawkę (maks. 1/4000 s) a także tylko częściowo magnezowy korpus. Nadrabia to jednak nowszym sensorem.
Pełnoklatkowy klasyk, który zapoczątkował filmową rewolucję w świecie aparatów cyfrowych. Po 15 latach od premiery, jego wydajności nie ma nawet co porównywać ze współczesnymi korpusami. Jeśli jednak nie zależy wam na szybkich seriach, jesteście w stanie pracować z kilkupunktowym autofokusem i nie zamierzacie fotografować na bardzo wysokich czułościach, ten korpus nadal jest w stanie dostarczyć bardzo dobrej jakości zdjęć. Nie zapominajmy, że swojego czasu był to aparat cieszący się podobną popularnością wśród zawodowców, co Sony A7 III.
Canon EOS 5D Mark II oferuje 21-megapikselową matrycę, tryb seryjny 3,5 kl./s, 9-punktowy autofokus oraz możliwości nagrywania filmów Full HD z prędkością 30 kl./s. Jedną z jego największych zalet jest jednak pancerna, magnezowa konstrukcja, która przetrwa zapewne kolejnych 15 lat.
Nieco bardziej zaawansowana alternatywa dla EOS-a 6D, która swojego czasu stała się najchętniej kupowaną pełną klatką Nikona. Wszystko dlatego, że oferowała naprawdę duże możliwości i rozbudowaną ergonomię w świetnej cenie. Świetny aparat dla początkujących zawodowców i aspirujących amatorów, który i dzisiaj jest w stanie dostarczyć świetnych zdjęć.
Nikon D600 to 24-megapikselowa matryca, tryb seryjny 5,5 kl./s, 39-punktowy autofokus (9 punktów krzyżowych) i możliwość nagrywania filmów Full HD 30 kl./s. Zainteresowanym polecamy też sprawdzić model D610 po lekkim liftingu, który obejmuje nowy mechanizm migawki z cichym i szybszym trybem seryjnym oraz udoskonalony pomiar balansu bieli.
Uniwersalny klasyk, przez wielu uważany za najbardziej wszechstronny zoom w systemie. Szeroki zakres ogniskowych i stałe światło f/4 pozwoli skutecznie „ograć” większość sytuacji, od akcji i reportażu, poprzez portret aż po zbliżenia i detal. Jedno z ciekawszych szkieł do stawianiu pierwszych kroków na polu fotografii zawodowej.
Analogiczna propozycja ze stajni Sony E. W porównaniu do szkła Nikona oferuje nieco węższy zakres, ale to nadal świetny obiektyw, reprezentujący półprofesjonalna serię obiektywów producenta. Z racji swojej uniwersalności i rozwiniętych możliwości filmowych korpusów Sony doskonale sprawdzi się także w realizacjach wideo.
A może spróbować czegoś szerszego? Nikon Nikkor 14-24 mm f/2.8 G ED AF-S to profesjonalny szerokokątny zoom, chętnie wykorzystywany m.in. przez reporterów czy fotografów krajobrazu i architektury. Mimo paru lat na karku, to wciąż obiektyw, który ma wiele do zaoferowania.
Jasna 85-tka to dla wielu fotografów podstawa udanych zdjęć portretowych, ślubnych czy modowych. Model ten ze względu na dobrą optykę zawsze cieszył się dużą popularnością w systemie Nikon F, a teraz możemy go kupić naprawdę tanio. W sam raz na początek przygody z tego typu fotografią.
Kompaktowa, jasna portretówka w wydaniu Sony E, która już w momencie premiery okrzyknięta została jednym z najlepszych obiektywów w swojej klasie. Oferuje bardzo dobrą rozdzielczość, przyjemne rozmycie tła i jest stosunkowo lekka. Czy można chcieć więcej?
Jedna z najlepszych 35-tek, jakie ujrzały światło dzienne, w cenie modeli amatorskich. Używana Sigma Art 35 mm f/1.4 DG HSM będzie gratką dla fotografów, którzy chcą szlifować swoje możliwości w fotografii ślubnej, portretowej i dokumentalnej. Jeśli używacie lustrzanki, to szkło które zostanie z wami na długo.
Chcecie spróbować swoich sił w fotografii przyrody lub sportu? Leciwa Sigma 50-500 mm f/4.5-6.3 DG APO OS HSM to obiektyw o wyjątkowo szerokim zakresie, który niedużym kosztem pozwoli wam sięgnąć naprawdę daleko i odkryje przed wami uroki fotografowania teleobiektywem. A w razie potrzeby pozwoli uchwycić także portret czy bliższy krajobraz.