Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
W zestawieniu z poprzednią wystawą z tego cyklu (Anna Boguska i Anna Szklarzewicz) widzimy, że młode artystki zdecydowanie wiedzą co chcą powiedzieć nam - widzom. - czytamy w tekście kuratora galerii Włodka Kierusa - Wszystkie autorki reprezentują bardzo kobiece podejście do sztuki - nie wystarcza im produkowanie estetycznych wytworów - idą dalej... Ramme eksploruje przestrzenie na pierwszy rzut oka bliższe feministkom - ale tak naprawdę po prostu społeczne - "Wojna toczy się nieustannie...". Rosińska skłania się ku wątkom jungowskim - próba odzyskania "zdolności asymilowania niesionych przez obrazy i symbole, życiodajnych znaczeń". Z kolei Siwińska zajmuje się atrybutami ciała - komunikacją pomiędzy wnętrzem a zewnętrzem - "pomostem pomiędzy światem idei a światem materii".
Zgromadzone na wystawie prace reprezentują wiele różnych sposobów myślenia o człowieku, o ciele, o wnętrzu, o wszystkim co kobiece...Oglądanie tych prac może rozbudzić umysł, otworzyć oczy na "sprawy życia i śmierci" ale też może rozbawić... Zapraszamy! - Włodek Kierus
Atributes
Tajemnicą świata jest to, co widoczne...
Oscar Wilde
Powierzchnia kontaktu między zewnętrzem a wewnętrznością, czyli błona, skóra, powłoka, jest miejscem wymiany, przystosowania, miejscem prezentacji uchwytnych sygnałów. To, co w tym przypadku jest dane wewnątrz istnieje również na zewnątrz. Zjawisko, bowiem nie objawia niczego, co nie tkwiłoby w jego esencji i nie ma niczego w jego istocie, co by się nie przejawiało.
Jeśli więc atrybut uzewnętrznia, materializuje cechy postaci, jest on pomostem pomiędzy światem idei a światem materii. Obraz ciała jest, więc widocznym kształtem intencji.
Same postacie są do swojej ekspresji zewnętrznej tak mocno przyzwyczajone, że to kostium ów wraz z całym arsenałem atrybutów bierze ową postać w swoją moc. Kreacja staje się pułapką i cała machina wre. Gdyż w wykreowanym wizerunku, choćby był najpłytszy, można się utopić. Wystawia on na sprzedaż chęć wyrwania się płaskości w trójwymiar; chęć zamiany ikony w dotykalną prezentację. - Kamila Siwińska
Cykl Atributes Kamili Siwińskiej został zrealizowany w Pracowni Fotografii Reklamowej (Zaoczne Studium Fotografii ASP Poznań) pod opieką profesora Andrzeja Florkowskiego.
Wojna domowa
Wojna toczy się nieustannie. Czy to w relacji jednostek, czy w państwa i jednostek, a nawet państw i państw.
Firma GOS stara się odpowiedzieć na najważniejsze potrzeby społeczne i wprowadza innowacyjne technologie, mające na celu poprawę owych relacji, a zarazem wie jak zwiększyć wydajność i polepszyć samopoczucie. Dla GOS liczy się człowiek! -Jennifer Ramme
Projekt Wojna domowa powstał w Pracowni Klasycznych Tematów Fotograficznych (Zaoczne Studium Fotografii ASP Poznań) pod opieką profesora Piotra Wołyńskiego.
Ołtarz jaźni
Punktem wyjścia dla pracy jest teza C.G. Junga mówiąca, że poczucie zagubienia i oddzielenia od świata człowieka współczesnego ma źródło w utraceniu przez niego kontaktu ze swoją nieświadomością, który jest warunkiem uczestnictwa w duchowym dziedzictwie ludzkości, a przez to poczucia więzi ze światem i pełni życia. Językiem nieświadomości są obrazy i symbole. Według Junga człowiek współczesny zatracił - zupełnie lub w ogromnym stopniu - zdolność asymilowania niesionych przez nie, życiodajnych znaczeń.
Moja praca, poprzez użycie uniwersalnych symboli osiągania pełni, wzrostu i uzdrawiania jest próbą nawiązania dialogu z moim własnym jestestwem.
Jaźń, pełna integracja wszystkich świadomych i nieświadomych treści psychiki, to stan określany także jako "bóg w nas", pełnia. Ponieważ w tym sensie jaźń jest krańcem naszego poznania oraz tym, co niepoznawalne, zawiera w sobie wszelki potencjał naszego wzrostu i osiągnięcia poczucia pełni, jest też więc jako taka świętością. Stąd słowo "ołtarz" w tytule, miejsce ofiary, działań, mających na celu przekroczenie bieżącej kondycji. - Kamila Rosińska
Praca Ołtarz jaźni powstała w Pracowni Klasycznych Tematów Fotograficznych (Zaoczne Studium Fotografii ASP Poznań) pod opieką profesora Piotra Wołyńskiego.
Wernisaż wystawy NIE? Oczywiste! [2.2] odbędzie się 22 listopada 2006 roku o godzinie 19 w praCoVnii - art club mieszczącym się przy ulicy Popiełuszki 16 w Warszawie. Dyplomy prezentowane będą do końca grudnia 2006.