Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Jak czytamy w opisie wystawy, istotą przedsięwzięcia ”nieNATURALNIEnie” jest konfrontacja środowiska naturalnego z jego nienaturalnym odzwierciedleniem. Człowiek, w tym wypadku twórca, może przekształcić, czy nawet zniekształcić naturę, jednakże to ona zawsze będzie pełniła nadrzędną funkcję, ponieważ człowiek jest jej podporządkowany. Niezależnie od tego czy wytwór naśladuje, czy dekonstruuje oryginał, wymaga istnienia tego oryginału jako pierwowzoru.
Warstwę wizualną projektu stanowią fotografie sztucznej czarnej choinki ukazanej na tle natury. Na warstwę dźwiękową składają się odgłosy przyrody, w tym zwierząt, przekształcone za pomocą technik studyjnych w muzykę nawiązującą nie tylko do tradycji ambient, ale również do nowoczesnej elektroniki tanecznej. W efekcie dźwięki, które w rzeczywistym świecie koją, dzięki nowoczesnemu sound-designowi zyskują zupełnie nowy wymiar, nadają się nie tylko do kontemplacji, ale mogą nawet zachęcić do tańca. Fotografie powstają od listopada 2013 roku. Wykonane zostały już m.in. na Błoniach Krakowskich, na Podlasiu, na Mazowszu oraz nad Morzem Bałtyckim. Ekspozycja składa się z wielkoformatowych fotografii, projekcji video i tła dźwiękowego.
Wernisaż odbędzię się 19 czerwca o godzinie 19:00 w Ney Gallery & Prints przy ul. Spokojnej 5 w Warszawie. Zdjęcia będzie można oglądać do 17 lipca 2015 roku. Wstęp Wolny.
Sylwetki autorów:
Beata Małyska (ur. 1990 w Warszawie) artystka multimedialna, zajmuje się fotografią, sztuką video. Dyplom licencjacki obroniła w Pracowni Narracji Fotograficznej Prota Jarnuszkiewicza na Wydziale Sztuki MediówAkademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2013), gdzie obecnie kontynuuje naukę na stopniu magisterskim. Wlatach 2012-2013 współpracowała z TR Warszawa. Obecnie pracuje dla stołecznego Teatru Studio. W 2013oraz w 2014 roku odbyły się jej dwie indywidualne wystawy pt. “Mimikra” (Galeria Klatka, Warszawa; Creme de la Creme, Kraków). Uczestniczka wystaw zbiorowych w kraju oraz za granicą (m.in. “Images ofthe Academy”, Ryga; “Spojrzenia!”, w ramach 11. Fotofestiwalu, Galeria Nowa Przestrzeń AHEart, Łódź;“Światoobraz”, Pałac Branickich, Warszawa; “Akomodacja” Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Mińsk). Dwukrotna laureatka stypendium ufundowanego przez Fundusz Popierania Twórczości przy Stowarzyszeniu Twórczości Autorów ZAiKS oraz stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Jej prace były publikowane m.in. w materiałach prasowych 7. Berlin Biennale, na antenie TVP Kultura, w magazynie Art&Business, a także w materiałach promocyjnych TR Warszawa i Teatru Studio.
Remigiusz Zawadzki (ur. 1983 w Warszawie) ukończył Państwową Podstawową Szkołę Muzyczną im. G. Bacewicz w klasie skrzypiec, a następnie Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w klasie perkusji klasycznej oraz przez rok uczył się perkusji jazzowej u Kazimierza Jonkisza w ramach Fundacji Bednarska. Miał znaczący wkład jako instrumentalista, realizator, kompozytor i/lub producent w powstanie płyt następujących zespołów: Afro Kolektyw , DagaDana, Emma Dax, Newest Zealand, Rita Pax, Crab Invasion oraz brał udział w powstaniu wielu innych nagrań. Okazjonalnie współpracował lub współpracuje również z takimi artystami jak Zbigniew Wodecki, Krzesimir Dębski, Anna Jurksztowicz, Jacek Perkowski i wieloma innymi. Jest współautorem licznych remixów, wielokrotnie występował na scenach polskich i zagranicznych, oraz na antenie Polskiego Radia. Jest również autorem muzyki do animacji, tworzy muzykę ilustracyjną dla telewizji i do reklam