Viltrox Luna 30-300 mm T4 Zoom 10x - jeden, by rządzić wszystkimi

Autor: Maciej Luśtyk

10 Czerwiec 2024
Artykuł na: 4-5 minut

Viltrox oficjalnie zaprezentował jeden z najbardziej imponujących obiektywów filmowych, jakie ujrzały światło dzienne. Szkło zamyka wyjątkowo uniwersalny zakres ogniskowych i wysokiej jakości optykę w konstrukcji, którą zrealizujemy niemal każdy typ ujęć.

Viltrox to jeden z najprężniej rozwijających się chińskich producentów optyki, który z miesiąca na miesiąc coraz bardziej nas zaskakuje. Niejednokrotnie zaskoczył nas już jakością i innowacyjnością, których nie spodziewalibyśmy się po obiektywach w tych cenach, a teraz chce także na dobre wstrzelić się w czołówkę producentów optyki filmowej.

Pod koniec 2022 roku producent zaprezentował pozytywnie ocenianą serię obiektywów anamorficznych Viltrox Epic. Aby jednak zaznaczyć swoją pozycję na rynku, potrzebował czegoś więcej. Szkła jedynego w swoim rodzaju, które byłoby deklaracją zaangażowania w rozwój optyki. I tym właśnie ma być nowy Viltrox Luna 30-300 mm T4 Zoom 10x.

Obiektyw, który ma onieśmielać

W odróżnieniu od serii Epic, nie jest to obiektyw anamorficzny, ale ma wszystko inne, czego od obiektywu filmowego mogliby wymagać profesjonalni twórcy. Szkło oferuje niebywale wszechstronny zakres ogniskowych 30-300 mm i stałe światło f/4, a producent obiecuje spójny charakter obrazu w całym oferowanym przez obiektyw zakresie i brak widocznego winietowania. 8-listkowa przysłona odpowiadać ma z kolei za przyjemne i plastyczne rozmycie nieostrości.

Co ciekawe, jest to także obiektyw parfokalny, który utrzymuje punkt ostrości podczas zoomowania. Możliwości obiektywu ogranicza nieco minimalna odległość ostrzenia wynosząca 1,26 m, ale biorąc pod uwagę zakres, jest to raczej obiektyw do pracy na większe odległości.

Viltrox Luna 30-300 mm T4 Zoom 10x oferuje pole obrazowania o średnicy 46,5 mm, co oznacza, że pokrywa on swobodnie pełną klatką, jak i bardziej panoramiczne formaty, oferowany przez kamery Alexa LF czy RED VV.

15 kg czystej jakości

Jeśli zastanawiało was, czemu do obiektywu podłączony jest uchwyt, mamy dla Was odpowiedź. W parze z jakością idzie tu bowiem waga, a szkło waży aż 15 kg. Z pewnością nie będzie to więc obiektyw do realizacji w biegu, a raczej konstrukcja przeznaczona do wysokobudżetowych produkcji filmowych, gdzie kamera prowadzona jest na statywach, jazdach i wysięgnikach.

Szkło oferuje także możliwość regulacji położenia mocowania tak, aby swobodnie można je było adaptować do różnych rodzajów kamer.

Co ciekawe, to nie jedyny interesujący filmowy zoom, jaki zobaczymy w katalogu Viltroxa. Producent pracować ma obecnie także nad wariantem tego obiektywu do kamer Super35 (model 22-222 mm T2.8 S35) i 65 mm (model 42-430 T5.6). Interesująca jest zwłaszcza ta druga informacja, gdyż oznacza, że producent celuje w wąskie grono twórców, którzy mają okazję pracować z najbardziej zaawansowanymi kamerami na świecie.

Cena i dostępność

„Zaawansowana” jest także cena obiektywu, która wynosi bagatela 65 000 dolarów, czyli ok. 260 tysięcy złotych. Pierwsze dostawy szkła wystartują za około 2 miesiące.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)