Tokina Vista 65 mm T1.5 - jasna filmowa stałka wyższej klasy

Autor: Maciej Luśtyk

11 Styczeń 2021
Artykuł na: 4-5 minut

Tokina rozszerza ofertę obiektywów kinematograficznych o model 65 mm T1.5, który wypełnić ma lukę pomiędzy wariantami 50 i 85 mm. Jak zwykle producent obiecuje też wzorową , perfekcyjnie ostrą optykę, bez efektu breathingu.

Tokina Vista 65 mm T1.5 to kolejny superjasny pełnoklatkowy obiektyw stałoogniskowy z ofercie kinematograficznych obiektywów producenta, który, jak twierdzi producent „został zaprojektowany specjalnie z myślą o użytkownikach poszukujących jakości bez kompromisów i zunifikowanego rozwiązania do długoterminowych zastosowań filmowych”.

Pod względem optyki, Tokina Vista 65 mm T1.5 zadowolić ma nawet bardzo wybrednych filmowców

Wypełniając lukę pomiędzy modelami 50 i 85 mm, świetnie sprawdzić ma się przy kreowaniu szerszych kadrów portretowych i niewielkich zbliżeń, bez konieczności martwienia się o problemy towarzyszące zwykle jasnym szkłom.

„Zaawansowana konstrukcja optyczna przekłada się na perfekcyjną ostrość generowanego obrazu, niemalże pozbawionego niepożądanych artefaktów i aberracji. Rozwinięta technologia pozwoliła również wyeliminować prawie do zera efekt oddychania obiektywu” - obiecują twórcy.

Konstrukcja optyczna nowego obiektywu bazuje na 14 elementach w 13 grupach i 9-listkowej przysłonie, które pozwolą nam na ostrzenie z minimalnej odległości 69 cm. Z kolei pole obrazowania, wynoszące 46,7 mm będzie w stanie w pełni pokryć nawet panoramiczne matryce takich kamer, jak Red Weapon 8K VV. Otrzymujemy też możliwość nakręcenia filtrów o średnicy 114 mm i mocowanie statywowe na przednim elemencie, w celu lepszego podparcia zestawu filmowego.

Nowa filmowa stałka Tokiny nie bije rekordu kompaktowości, ale w świecie profesjonalnych produkcji wideo mało kto przywiązuje wagę do gabarytów

Nie jest to jednak model ścigający się z konkurencją pod względem wymiarów i wagi. Szkło w największym wariancie mierzy 187 x 114 mm i waży 2,46 kg. Biorąc jednak pod uwagę ceny filmowej optyki Tokiny, wydaje się, że pod względem rezultatów producent mierzy znacznie wyżej niż popularne ostatnimi czasy kompaktowe kinematograficzne stałki konkurencji. Tak czy siak w realiach profesjonalnej pracy filmowej, rozmiary szkieł nie mają aż tak wielkiego znaczenia jak w przypadku fotografii.

Aktualna oferta linii obiektywów Tokina Vista

 

Cena i dostępność

Jak na razie cena nowego obiektywu nie jest jeszcze znana, ale biorąc pod uwagę ile kosztują pozostałe modele z serii, należy spodziewać się pułapu rzędu 30-40 tys. złotych.

Obiektyw będzie dostępny w wersjach z bagnetami PL, LPL, Canon EF, Sony E i Mikro Cztery Trzecie.

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie tokinalens.pl.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)