Tokina Vista 65 mm T1.5 - jasna filmowa stałka wyższej klasy

Autor: Maciej Luśtyk

11 Styczeń 2021
Artykuł na: 4-5 minut

Tokina rozszerza ofertę obiektywów kinematograficznych o model 65 mm T1.5, który wypełnić ma lukę pomiędzy wariantami 50 i 85 mm. Jak zwykle producent obiecuje też wzorową , perfekcyjnie ostrą optykę, bez efektu breathingu.

Tokina Vista 65 mm T1.5 to kolejny superjasny pełnoklatkowy obiektyw stałoogniskowy z ofercie kinematograficznych obiektywów producenta, który, jak twierdzi producent „został zaprojektowany specjalnie z myślą o użytkownikach poszukujących jakości bez kompromisów i zunifikowanego rozwiązania do długoterminowych zastosowań filmowych”.

Pod względem optyki, Tokina Vista 65 mm T1.5 zadowolić ma nawet bardzo wybrednych filmowców

Wypełniając lukę pomiędzy modelami 50 i 85 mm, świetnie sprawdzić ma się przy kreowaniu szerszych kadrów portretowych i niewielkich zbliżeń, bez konieczności martwienia się o problemy towarzyszące zwykle jasnym szkłom.

„Zaawansowana konstrukcja optyczna przekłada się na perfekcyjną ostrość generowanego obrazu, niemalże pozbawionego niepożądanych artefaktów i aberracji. Rozwinięta technologia pozwoliła również wyeliminować prawie do zera efekt oddychania obiektywu” - obiecują twórcy.

Konstrukcja optyczna nowego obiektywu bazuje na 14 elementach w 13 grupach i 9-listkowej przysłonie, które pozwolą nam na ostrzenie z minimalnej odległości 69 cm. Z kolei pole obrazowania, wynoszące 46,7 mm będzie w stanie w pełni pokryć nawet panoramiczne matryce takich kamer, jak Red Weapon 8K VV. Otrzymujemy też możliwość nakręcenia filtrów o średnicy 114 mm i mocowanie statywowe na przednim elemencie, w celu lepszego podparcia zestawu filmowego.

Nowa filmowa stałka Tokiny nie bije rekordu kompaktowości, ale w świecie profesjonalnych produkcji wideo mało kto przywiązuje wagę do gabarytów

Nie jest to jednak model ścigający się z konkurencją pod względem wymiarów i wagi. Szkło w największym wariancie mierzy 187 x 114 mm i waży 2,46 kg. Biorąc jednak pod uwagę ceny filmowej optyki Tokiny, wydaje się, że pod względem rezultatów producent mierzy znacznie wyżej niż popularne ostatnimi czasy kompaktowe kinematograficzne stałki konkurencji. Tak czy siak w realiach profesjonalnej pracy filmowej, rozmiary szkieł nie mają aż tak wielkiego znaczenia jak w przypadku fotografii.

Aktualna oferta linii obiektywów Tokina Vista

 

Cena i dostępność

Jak na razie cena nowego obiektywu nie jest jeszcze znana, ale biorąc pod uwagę ile kosztują pozostałe modele z serii, należy spodziewać się pułapu rzędu 30-40 tys. złotych.

Obiektyw będzie dostępny w wersjach z bagnetami PL, LPL, Canon EF, Sony E i Mikro Cztery Trzecie.

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie tokinalens.pl.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)