Meike 16 mm T2.2 Cine - nowa filmowa stałka do Mikro Cztery Trzecie

Autor: Michał Chrzanowski

29 Marzec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Firma Meike zaprezentowała drugi obiektyw ze swojej filmowej linii Cine. W pełni manualny model Meike 16 mm T2.2 Cine do systemu Mikro Cztery Trzecie ma odznaczać się wysoką jakością obrazu i wykonania.

Meike ani myśli zwalniać tempa i na dobre chce zagościć w segmencie kinematograficznych obiektywów projektowanych z myślą o świadomych, choć mniej wymagających filmowcach. Na początku tego roku firma zaprezentowała model 25 mm T2.2 Cine w nowych wersjach z mocowaniem do Sony E i Fujifilm X. Teraz swoje portfolio powiększyła o drugi filmowy obiektyw, Meike 16 mm T2.2 Cine.

Optyka nowej w pełni manualnej kinematograficznej stałki Meike składa się z 13 elementów umieszczonych w 10 grupach. Wśród nich są soczewki o wysokim współczynniku załamania światła i niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Do tego szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi Multi-layer Coating, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych i zmiennych warunkach oświetleniowych. Obiektyw o ogniskowej 16 mm zapewnia na aparatach z matrycą M43 pole widzenia wynoszące 73 stopnie. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 20 cm.

Nową stałkę z linii Cine w całości wykonano z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia oraz zmiany temperatur. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania.

Jak na razie nie producent nie zdradza szczegółów dotyczących ceny oraz dostępności modelu Meike 16 mm T2.2 Cine, który będzie kompatybilny z systemem Mikro Cztery Trzecie.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Voigtlander Nokton 28 mm f/1.5 - nadchodzi superjasny szeroki kąt do Nikon Z i Sony E
Voigtlander Nokton 28 mm f/1.5 - nadchodzi superjasny szeroki kąt do Nikon Z i Sony E
Już niebawem na rynku pojawi się obiektyw Voigtlander Nokton 28 mm f/1.5 w wersji do aparatów bezlusterkowych. Gratka dla fanów jasnych obiektywów szerokokątnych.
8
TTArtisan 23 mm f/1.8 - niedroga 35-tka do aparatów APS-C. W sam raz na pierwszy obiektyw
TTArtisan 23 mm f/1.8 - niedroga 35-tka do aparatów APS-C. W sam raz na pierwszy obiektyw
TTArtisan prezentuje kolejną stałkę z systemem AF. Tym razem to budżetowy ekwiwalent obiektywu 35 mm do systemów APS-C. Jest lekki, obiecuje niezłą optykę i kosztuje tylko 699 zł.
6
7Artisans FF 18 mm f/5.6 - supertani, supermały i szeroki, ale z pewnymi ograniczeniami
7Artisans FF 18 mm f/5.6 - supertani, supermały i szeroki, ale z pewnymi ograniczeniami
Chiński producent prezentuje wyjątkowo tani i kompaktowy pełnoklatkowy obiektyw superszerokokątny typu pancake. Może być ciekawą opcja na niezobowiązujące wypady z aparatem czy...
7
Powiązane artykuły