Zobacz, jak powstają jedne z najlepszych obiektywów na świecie

Autor: Maciej Luśtyk

16 Marzec 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego filmowe szkła są takie drogie? Zobaczcie, jak wygląda proces produkcji obiektywów, gdy na pierwszym miejscu stawiana jest jakość.

Gdy spytacie zawodowców o sprzęt, często usłyszycie, że najważniejszy jest obiektyw. Do jakości optyki szczególnie dużą wagę przywiązują filmowcy, a w tej branży niewiele jest marek, które cieszą się takim poważaniem jak angielski producent optyki Cooke. O jakiej klasie sprzętu mówimy? To jedne z tych szkieł, które potrafią kosztować tyle, co nowy samochód.

Skąd biorą się takie ceny? Czy w grę wchodzi tu jedynie sentyment użytkowników czy może rzeczywiście ich jakość wykracza daleko poza to, co do zaoferowania mają zwykłe fotograficzne szkła. Na to pytanie pomoże odpowiedzieć filmik Kristiana Hamptona z serwisu Wex Photo Video, który miał okazję odwiedzić fabrykę obiektywów producenta.

 

Ten raptem 4-minutowy film, który spodoba się wszystkim miłośnikom materiałów typu „jak to jest zrobione”, przeprowadza nas przez cały proces produkcji szkieł Cooke i ukazuje kilka ciekawych faktów. Po pierwsze, w wielu przypadkach firma wykorzystuje tradycyjne procesy i techniki wytwarzania szkieł, które uważa za doskonalsze, a wiele z czynności wykonywanych jest ręcznie. Po drugie, szkła robione są na zamówienie, dzięki czemu przechodzą dokładny proces kalibracji, a szczegółowa kontrola jakości sprawia, że każdy egzemplarz cechuje się niemal identyczną charakterystyką.

Z pewnością nie jest to najbardziej wydajny proces produkcji, ale Leiki też nie produkuje się na miliony.

Więcej ciekawych materiałów Wex Photo Video znajdziecie na kanale sklepu w serwisie Youtube.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)