Zobacz, jak powstają jedne z najlepszych obiektywów na świecie

Autor: Maciej Luśtyk

16 Marzec 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego filmowe szkła są takie drogie? Zobaczcie, jak wygląda proces produkcji obiektywów, gdy na pierwszym miejscu stawiana jest jakość.

Gdy spytacie zawodowców o sprzęt, często usłyszycie, że najważniejszy jest obiektyw. Do jakości optyki szczególnie dużą wagę przywiązują filmowcy, a w tej branży niewiele jest marek, które cieszą się takim poważaniem jak angielski producent optyki Cooke. O jakiej klasie sprzętu mówimy? To jedne z tych szkieł, które potrafią kosztować tyle, co nowy samochód.

Skąd biorą się takie ceny? Czy w grę wchodzi tu jedynie sentyment użytkowników czy może rzeczywiście ich jakość wykracza daleko poza to, co do zaoferowania mają zwykłe fotograficzne szkła. Na to pytanie pomoże odpowiedzieć filmik Kristiana Hamptona z serwisu Wex Photo Video, który miał okazję odwiedzić fabrykę obiektywów producenta.

 

Ten raptem 4-minutowy film, który spodoba się wszystkim miłośnikom materiałów typu „jak to jest zrobione”, przeprowadza nas przez cały proces produkcji szkieł Cooke i ukazuje kilka ciekawych faktów. Po pierwsze, w wielu przypadkach firma wykorzystuje tradycyjne procesy i techniki wytwarzania szkieł, które uważa za doskonalsze, a wiele z czynności wykonywanych jest ręcznie. Po drugie, szkła robione są na zamówienie, dzięki czemu przechodzą dokładny proces kalibracji, a szczegółowa kontrola jakości sprawia, że każdy egzemplarz cechuje się niemal identyczną charakterystyką.

Z pewnością nie jest to najbardziej wydajny proces produkcji, ale Leiki też nie produkuje się na miliony.

Więcej ciekawych materiałów Wex Photo Video znajdziecie na kanale sklepu w serwisie Youtube.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)