Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Bernd Becher (1931 - 2007) uczył się malarstwa w Düsseldorfdzkiej Akademii Sztuki, gdzie poznał swoją żonę, Hillę. Wkrótce po ślubie w 1961 roku rozpoczęli fotografowanie i dokumentowanie zanikających budynków niemieckiej architektury przemysłowej. Przez ponad czterdzieści lat, w ten sam sposób, obiektywny i bez emocji rejestrowali takie budowle jak: wieże ciśnień, zbiorniki wodne, piece hutnicze, szyby kopalń, fabryki czy zbiorniki gazu. Ich perfekcyjne technicznie zdjęcia, wykonane wielkoformatowymi kamerami oprócz dużej wartości dokumentalnej, charakteryzują się wysokimi walorami artystycznymi i estetycznymi. Za swoje prace Becherowie otrzymali na Biennale w Wenecji w 1990 nagrodę w kategorii rzeźby. Natomiast w 2004 roku zostali uhonorowani nagrodą Fundacji Erny i Victora Hasselblad.
Małżeństwo Becherów wywarło ogromny wpływ na współczesną sztukę niemiecką. Bernd Becher przez kilkadziesiąt lat wykładał w Düsseldorfdzkiej Akademii Sztuki, gdzie jego uczniami byli tak znani obecnie artyści jak: Andreas Gursky, Thomas Ruff, Thomas Struth czy Candida Hofer.
Pomimo że koncepcja małżeństwa Becherów liczy już pół wieku, nadal kształtuje nowe pokolenia fotografów, a jej kontynuatorów i naśladowców wciąż przybywa.