Wydarzenia
"World Unseen" - sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
Choć jest to informacja stricte marketingowa, warto poświęcić jej miejsce na naszych łamach. Hewlett-Packard Polska i Biennale Sztuki Mediów WRO 05 otrzymały główną nagrodę w kategorii Wydarzenie Roku w konkursie Arts & Business Awards. Nagroda przyznawana jest przez Fundację Commitment to Europe, a do pierwszej polskiej edycji zgłosiło się 100 firm i instytucji kulturalnych z całego kraju.
Biennale we Wrocławiu to wydarzenie, które tylko w małej części poświęcone jest fotografii. Jednak wspominamy o nagrodzie dlatego by wyrazić nasz szacunek dla sposobu w jaki HP Polska promuje swoją markę. Obok zwykłej strategii reklamowej znajduje bowiem środki na wspieranie działań kulturalnych. Nie ma praktycznie miesiąca by gdzieś w Polsce nie była prezentowana wystawa, w której przygotowaniu HP nie brałoby udziału. Wystarczy wspomnieć takie przedsięwzięcia jak "Polka" w warszawskim CSW, Miesiąc Fotografii w Krakowie, konkurs Grand Press Photo czy prezentowaną aktualnie na Placu Zamkowym wystawę pokonkursową Newsreportaż. Mniejszych projektów i wystaw jest znacznie więcej.
Instytucja mecenasa kultury powoli się w Polsce odradza i innym większym koncernom, nie tylko z branży elektronicznej, stawiamy HP za wzór do naśladowania. Od siebie gratulujemy nagrody!
Hewlett-Packard Polska nagrodzone za wspieranie sztuki
11 Międzynarodowe Biennale Sztuki Mediów WRO 05 i Hewlett-Packard Polska zdobywcami nagrody Arts & Business Awards 2005 w kategorii Wydarzenie Roku.
Warszawa 23 listopada 2005r. - Hewlett-Packard Polska i Biennale Sztuki Mediów WRO 05 otrzymały nagrodę główną w kategorii Wydarzenie Roku w konkursie Arts & Business Awards. Celem konkursu jest nagradzanie działań promujących partnerstwo sztuki i biznesu.
Konkurs zorganizowała Fundacja Commitment to Europe, a uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie statuetek odbyło się podczas Gali w Hotelu Le Regina w Warszawie. Do konkursu stanęło łącznie 100 firm oraz instytucji kulturalnych, które udowodniły jak wiele jest projektów wspierających rozwój polskiej kultury oraz budujących partnerstwo świata biznesu i sztuki.
Biennale Sztuki Mediów WRO to jeden z najważniejszych festiwali sztuki medialnej na świecie. Jego celem jest uchwycenie tych dokonań, które obecnie współtworzą pole współczesnej kultury i komunikacji. HP wsparł Biennale platformą technologiczną - szereg instalacji odbyło się właśnie dzięki urządzeniom HP, również HP wykonał wielkoformatowe wydruki na towarzyszące festiwalowi wystawy. Przede wszystkim jednak firma zaprosiła artystę Ira Marom z instalacją "Inna Książka". Projekt ten jest efektem wykorzystania zaawansowanych technologii druku laserowego do tworzenia kompozycji na piasku.
Hewlett-Packard na całym świecie od lat podejmuje szereg działań na polu sztuki. Firma współpracuje z niezależnymi artystami, jak również z najsłynniejszymi galeriami, takimi jak National Gallery w Londynie, Hyde Gallery w Dublinie czy Kunsthistorisches Museum w Wiedniu. W Polsce HP również angażuje się w organizację prestiżowych przedsięwzięć artystycznych. Chociażby w tym roku firma zasponsorowała jedną z największych wystaw w CSW Zamek - "Polka - Medium. Cień. Wyobrażenie", wystawę Newsreportaż zorganizowaną przez Newsweek czy Grand Press Photo - wystawę najlepszych zdjęć, które wzięły udział w Ogólnopolskim Konkursie Fotografii Prasowej.
Działania HP na świecie
Od roku 1995 Hewlett-Packard prowadzi globalny program promujący
stosowanie techniki w konserwacji, reprodukowaniu i popularyzacji światowych dzieł malarstwa. Współpraca ta rozpoczęła się od wspólnych badań, prowadzonych przez dział naukowy galerii i laboratoria HP ? główne centrum badawcze HP w Palo Alto w Kalifornii. Badania te, kontynuowane do dziś, są w znacznym stopniu finansowane ze środków programu charytatywnego HP Arts and Science, w ramach którego firma wspomaga sztukę i naukę. Od początku współpracy HP przekazuje bezpłatnie infrastrukturę pamięci masowej, serwery, systemy dysków i zautomatyzowane systemy tworzenia kopii zapasowych na taśmach, które tworzą podstawę cyfrowej pamięci masowej National Gallery. HP przekazał Galerii bezpłatnie również inne urządzenia, takie jak wielkoformatowe drukarki HP Designjet N5500 PS i 5000PS, stacje robocze HP xw8000, drukarki HP Photosmart 7550, a także nośniki fotograficzne. National Gallery ma jeden z największych na świecie zbiorów obrazów, ale dotychczas wykonano reprodukcje litograficzne jedynie około 5 procent tych dzieł. Dlatego też galeria mogła oferować plakaty przedstawiające tylko 60 najpopularniejszych obrazów. Zainstalowany niedawno w sklepie National Gallery kiosk HP Print on Demand (druk na życzenie) umożliwia zwiedzającym przeglądanie ponad 900 obrazów z posiadanego przez Galerię zbioru arcydzieł i wydrukowanie na poczekaniu doskonałej jakości reprodukcji dowolnego z nich w formacie A2, A3 lub A4. Do 2004 r. Galeria zamierza udostępnić w kiosku wszystkie dzieła zaliczane do zbiorów stałych.