Wielki i cyfrowy Sinar p3

Autor: Tomasz Gutkowski

23 Lipiec 2002
Artykuł na: 4-5 minut
Aparaty wielkoformatowe, coraz rzadziej używane w studiach fotograficznych, dzięki technologii cyfrowej mają szanse powrócić do łask. Najwięcej starań czyni w tej sprawie szwajcarski Sinar, którego ostatni produkt p3 uhonorowano nagrodą TIPA za najlepszy profesjonalny produkt w Europie.

Aparaty wielkoformatowe, coraz rzadziej używane w studiach fotograficznych, dzięki technologii cyfrowej mają szanse powrócić do łask. Najwięcej starań czyni w tej sprawie szwajcarski Sinar, którego ostatni produkt p3 uhonorowano nagrodą TIPA za najlepszy profesjonalny produkt w Europie.

Osobom dopiero rozpoczynającym przygodę z fotografią trudno często zrozumieć do czego mogą służyć tak duże, niezgrabne i dziwacznie wyglądające aparaty. Jeszcze większe zdziwienie budzi fakt, że to najbardziej precyzyjny sprzęt fotograficzny o możliwościach nieosiągalnych dla zwykłych aparatów. Oczywiście z czasem fotografom, których na przykład nie stać na zakup Sinara czy Combo, z pomocą przyszła komputerowa obróbka obrazu. Może nie jest to naturalny efekt, ale żeby przykładowo skorygować perspektywę nie trzeba dysponować aparatem wyposażonym w system pokłonów i przesuwów.

Sinar oferujący od dziesięcioleci profesjonalne rozwiązania studyjne od pewnego czasu łączy zaawansowanie sprawdzonych układów mechanicznych z nowoczesnymi technologiami. Tak jest w wypadku ostatniego modelu Sinar p3, skonstruowany specjalnie do współpracy z przystawką cyfrową. Jego jakość doceniło grono fachowców skupionych w organizacji TIPA honorując go tytułem najlepszego profesjonalnego europejskiego produktu roku 2002/2003.

Wyposażony w klasyczna ramę p3 umożliwia szybkie przymocowanie cyfrowych "pleców" o rozmiarach mniejszych niż główna rama aparatu. Takie rozwiązanie pozwala na wygodną i nie absorbującą pracę podczas licznych skłonów i obrotów. Tutaj podobnie jak w wypadku mocowania obiektywu system zatrzaskowych blokad przyspiesza wszystkie działania na planie zdjęciowych gwarantując precyzyjne ulokowanie elementów wymiennych.

Sinar p3 zgodny jest z całym system cyfrowym (Sinar Digital System) i kompatybilny jest ze wszystkimi przystawkami (Sinarback). Komunikacja z aparatem odbywa się przez elektroniczne styki natomiast na zewnątrz wystarczy jeden kabel transmitujący dane oraz zasilanie.

Nowością jest system Sinar MV - elektronicznie kontrolowana migawka międzyobiektywowa. Umocowana na 4-calowej ramie obiektywu zapewnia brak jakichkolwiek wstrząsów nawet przy precyzyjnych 4- lub 16-zdjęciowych multishot'ach. System "cyfrowych obiektywów" kontrolowany jest w całości przez oprogramowanie Sinar CaptureShop.

Oczywiście p3 zgodny jest z pełnym systemem co znaczy, że pasują do niego wszelkie akcesoria stosowane do p2 od kaset wielkoformatowych po przystawki skanujące.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Leica M11 Black Paint - nowa wersja, która pięknie się zestarzeje
Leica M11 Black Paint - nowa wersja, która pięknie się zestarzeje
Wetzlar - zgodnie z przewidywaniami - wprowadza na rynek najnowszy dalmierz w klasycznym i bardzo eleganckim czarnym malowaniu. Wraz z aparatem pokazano dopasowaną stylistycznie wersję obiektywu...
12
W Sony Black Friday już trwa - sprawdź super promocje!
W Sony Black Friday już trwa - sprawdź super promocje!
Wielkimi krokami zbliża się ten jeden dzień w roku, w którym zakupy zrobisz w wyjątkowych cenach. Jednak w Sony oferta na Black Friday nie ogranicza się do jednego piątku. Już teraz...
4
Sony A1 II - drugie wcielenie flagowego korpusu
Sony A1 II - drugie wcielenie flagowego korpusu
Nowa ergonomia, wydajniejsza stabilizacja i szereg nowoczesnych usprawnień spod znaku AI. Sony prezentuje drugą generację swojego flagowego korpusu.
7