Dodaj ocenę

Laowa Magic Format Converter - pełnoklatkowe szkła bez winiety na Fujifilm GFX 50S

Autor: Maciej Luśtyk

25 Maj 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm został bardzo ciepło przyjęty, również ze względu na możliwość łatwej adaptacji szkieł z innych systemów. Nowy dedykowany aparatowi adapter Laowa przenosi jednak kwestię adaptacji na wyższy poziom.

Fujifilm GFX 50S pewnie wkroczył na rynek aparatów średnioformatowych, a oprócz udogodnień jakie niesie ze sobą system bezlusterkowy, fotografów ucieszyły także szerokie możliwości adaptacji szkieł z innych systemów, również pełnoklatkowych. Do tej pory jednak zaprezentowane adaptery nie wyróżniały się niczym szczególnym - umożliwiały po prostu podłączenie do aparatu innych obiektywów, co w większości wypadków owocowało winietowaniem, gdyż koło obrazowe nie pokrywało całej powierzchni średnioformatowej matrycy modelu GFX.

Zmieniać ma to nowy adapter Laowa Magic Format Converter, którego konstrukcja optyczna zbudowana jest tak, by powiększać rozmiar obrazka rzucanego na matrycę. Przypłacimy to, co prawda spadkiem jasności o jeden stopień przysłony, niemniej jednak nie uświadczymy żadnego winietowania, co sprawiać ma, że owe obiektywy będą tak samo użyteczne jak w przypadku pełnoklatkowych lustrzanek.

Konwerter oferuje powiększenie 1,4 x, ale ze względu na rozmiar średnioformatowej matrycy, która charakteryzuje się cropem 0,79 x względem pełnej klatki, będzie to miało bardzo niewielki wpływ na wyjściową ogniskową. Producent twierdzi, że podłączając do niego obiektyw 12 mm, otrzymamy ekwiwalent 17 mm. Jak widzimy na poniższych przykładach, różnica jest naprawdę niewielka.

Obiektyw 12 mm podłączony do Canona 6D

Obiektyw 12 mm podłączony do Fujifilm GFX 50S

Osobną kwestią jest to, jak taka konstrukcja wpłynie na wyjściową rozdzielczość szkieł i pozostałe właściwości optyczne. O tym przekonamy się jednak dopiero gdy adapter trafi na rynek, czyli w lipcu. Na razie nie wiemy w jakiej cenie będzie oferowany. Wiadomo jednak, że będziemy mogli go nabyć w wersjach z mocowaniami do obiektywów Canona i Nikona.

Więcej informacji oraz zdjęć przykładowych (także w formacie RAW) znajdziecie pod adresem venuslens.net.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Elinchrom LED 100 C - pierwsza lampa światła ciągłego w portfolio znanego producenta
Elinchrom LED 100 C - pierwsza lampa światła ciągłego w portfolio znanego producenta
Elinchrom wchodzi na rynek światła ciągłego. Nowa lampa LED 100 C łączy dużą moc, wszechstronność i mobilność, dając fotografom, filmowcom i twórcom internetowym nieograniczone możliwości...
4
Quadralite T6 RGB - poręczne oświetlenie dla twórców contentu
Quadralite T6 RGB - poręczne oświetlenie dla twórców contentu
Quadralite T6 LED RGB to nowa niewielka, ale wydajna i wszechstronna lampa światła ciągłego, zaprojektowana z myślą o fotografach i filmowcach potrzebujących mobilnego i precyzyjnego źródła...
1
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Godox prezentuje nową wersję wydajnej plenerowej lampy błyskowej. Zasilana akumulatorem AD600BM II nie wspiera TTL, ale oferuje dużą moc, tryb HSS i jest zdecydowanie tańsza od bardziej...
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)