Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
14. Podsumowanie
Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM to pełnoklatkowy obiektyw o uniwersalnym zakresie ogniskowych. Metalowa budowa obiektywu jest solidna i wpasowuje się w stylistykę profesjonalnej serii "L".
Plusem jest uszczelniany bagnet i silnik wspomagający automatyczne ustawianie ostrości, z którym nie mieliśmy żadnych problemów. Autofokus jest szybki i celny. Obiektyw został wyposażony w system optycznej stabilizacji, który pozwala nam wydłużyć ekspozycję o 2 EV. Z pełnoklatkową lustrzanką szkło jest dobrze wyważone. Tryb makro umożliwia zrobienie zdjęcia z zaledwie kilku centymetrów.
Jakość obrazu stoi na dobrym poziomie na wszystkich przysłonach, już od maksymalnego otworu względnego. Najlepsze wyniki uzyskaliśmy na 24 mm, wraz ze wzrostem ogniskowej jakość obrazu pogarsza się.
Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM średnio radzi sobie z wadami optycznymi. Na najszerszym kącie spora jest winieta, dystorsja oraz aberracja w rogach kadru. Obiektyw bardzo dobrze radzi sobie za to z odblaskami. W celu uniknięcia wad optycznych i uzyskania najlepszej jakości obrazu warto przymknąć szkło do f/5,6-f/8.
Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM znajdzie swoje miejsce w torbie fotografa, jako obiektyw do codziennego użytku. Można nim z powodzeniem zrobić zarówno reportaż jaki portret czy krajobraz.
Szkło kosztuje 3500 zł. To prawie tyle samo co Sigma 24-105 mm f/4 DG OS HSM o większym zakresie ogniskowych i więcej niż Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM, który prezentuje podobne osiągi. W tym kontekście Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM nie wypada najlepiej na ich tle i jego zakup trzeba sobie przemyśleć.
+ solidna konstrukcja
+ uniwersalny zakres ogniskowych
+ uszczelniany, metalowy bagnet
+ szybki i celny autofokus
+ dobra jakość na wszystkich ogniskowych
+ stała światłosiła f/4
+ tryb makro
+ brak odblasków
- duża winieta na 24 mm
- aberracja chromatyczna w rogach kadru
- dystorsja na 24 mm
- winietowanie na 24 mm