Akcesoria
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
(...) EXodus to po pierwsze 59 obrazów stanowiących fotograficzną odpowiedź inspirowaną sztuką Karen Karin Rosenberg "Pokazała mu, jak rzuca się tortem." Siła minimalistycznego, absurdalnego dramatu przemienia się w trakcie pracy georgii Krawiec w turpistyczną, niezwykle pociągającą poezję obrazu, który jak się wydaje spokojnie może również oddziaływać na widza nie znającego twórczości Rosenberg. Jeśli nawet uznać, że Pałac - moja miłość był "zabawą", to EXodus z całą pewnością zabawą już nie jest. To raczej śmiertelnie poważny rytuał. Trochę jak przygotowywanie maski pośmiertnej, obstalowanie portretu w dawnym atelier, gdzie ludzie fotografowali się po raz pierwszy i ostatni. (...)
Nie sposób opędzić się również od skojarzeń z Joelem Peterem Witkinem, Sarą Moon i innymi przedstawicielami współczesnego baroku. Georgię Krawiec łączy z nimi szczególna atencja, specyficzna pompa funebris, jakby rozstanie z własnym wizerunkiem, własnym ciałem i tożsamością. Umieranie poprzez fotografię i w fotografii staje się właściwym tematem EXodusu. (...) Przed obiektywem aparatu, w niewielkiej ciemni fotograficznej dziewczyna tańczy sama, samotnie tańczy nieprawdopodobny i utajony taniec śmierci. A jednak EXodus ma w sobie coś z zabawy. Adam Mazur (fragment tekstu z katalogu wystawy w Galerii Sztuki Wozownia)
georgia Krawiec - EXodus
Wernisaż: 22.05.2009 godz. 18.00
Termin: 22.05.2009 - 16.06.2009
Galeria Sztuki Wozownia
ul. Ducha Św. 6
Toruń