Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Freud pisał, "ego jest przede wszystkim ego cielesnym", precyzując dalej, że "nie jest tylko jednostką zewnętrzną, ale samo jest projekcją tego, co zewnętrzne".
Myśl ta określa jeden z dwóch głównych wątków tej niewielkiej wystawy. Reprezentowany on będzie przez prace Macieja Osiki i Damiana Bieńka.
Jednak poza fundamentalną funkcją percypowania i projektowania naszej fizyczności, w konstruowaniu ego istotna jest również praca pamięci. Jest to zwykle pamięć prywatna, która przecina się z pamięcią kulturową czy historyczną. Ten trop wyznacza drugi wątek prezentacji, sygnalizowany przez realizacje Dominiki Truszczyńskiej, Anety Grzeszykowskiej i Karoliny Miller. - kurator wystawy, Karolina Lewandowska
Poniżej kilka słów o artystach i o projektach prezentowanych na wystawie:
Damian Bieniek (ur. 1984 r.) obecnie jest studentem III roku Wydziału Komunikacji Multimedialnej na poznańskiej ASP.
Cykl prezentowany na wystawie został zainspirowany historią życia i beatyfikacji św. Teodozji i jest próbą zmierzenia się artysty (wychowanego w rodzinie katolickiej) z (nie)przynależnością do Kościoła. Bieniek, próbuje w ten sposób rozpocząć na własny rachunek dialog z tym, co akceptowane i tym co odrzucane i potępiane, także ze stosunkiem kościoła do homoseksualizmu. Zdjęcia mają formę małych wydruków i są rozdawane jak święte obrazki.
Aneta Grzeszykowska (ur. 1974) znana jest ze wspólnych projektów z Janem Smagą. Związana jest z Galerią Raster. Z wykształcenia jest grafikiem. Prezentacje indywidualne miała m.in: w Robert Mann Gallery w Nowym Jorku, 2005; Galerii Raster, 2004 i w Fons Welters Gallery w Amsterdamie, 2004.
Jej praca na wystawie to rodzinny album Anety Grzeszykowskiej. Artystka przywołuje własną przeszłość przez ikony pozbawione głównej bohaterki opowieści.
Karolina Miller (ur.1975) - Karolina Miller wychowana w Szczecinie, osiedliła się kilka lat temu w Niemczech. Cykl zatytułowany Pożegnanie z S. jest rozprawą z pamięcią - historyczną i prywatną. Miller sięga do zdjęć z archiwów prywatnych, państwowych oraz gazetowych by skonstruować własny wizualny puzzle przeszłości swojej i rodzinnego miejsca.
Maciej Osika - urodził się we Wrocławiu w 1981 roku. Absolwent Wydziału Wzornictwa Przemysłowego na warszawskim ASP. Swoje prace publikował w "Studium", "Odrze", "Pozytywie" oraz "Gazecie Wyborczej".
Artysta poddaje krytyce wizualne i kulturowe kryteria określania tożsamości seksualnej, tworząc autoportrety jako kobiety w konwencji fotografii mody.
Dominika Truszczyńska (ur. 1971) ukończyła filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka fotografii w PWSFTviT w Łodzi. Zadebiutowała w 2003 roku.
Truszczyńska w serii fotografii pokazuje szczególne miejsca w swoim rodzinnym mieście - Warszawie. Miejsca pamięci, zwykle upamiętniające śmierć żołnierzy lub cywilów podczas II Wojny Światowej, wplecione są w życie młodej dziewczyny.
Wystawa Przypomniane, zmienne, zbuntowane
wernisaż: 11 maja 2007 godzina
wystawa czynna: 11.05 - 10.06
Galeria Miejska "Arsenał"
Stary Rynek 3, Poznań
Ekspozycja prezentowana jest w ramach V. Biennale Fotografii w Poznaniu.