Akcesoria
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Freud pisał, "ego jest przede wszystkim ego cielesnym", precyzując dalej, że "nie jest tylko jednostką zewnętrzną, ale samo jest projekcją tego, co zewnętrzne".
Myśl ta określa jeden z dwóch głównych wątków tej niewielkiej wystawy. Reprezentowany on będzie przez prace Macieja Osiki i Damiana Bieńka.
Jednak poza fundamentalną funkcją percypowania i projektowania naszej fizyczności, w konstruowaniu ego istotna jest również praca pamięci. Jest to zwykle pamięć prywatna, która przecina się z pamięcią kulturową czy historyczną. Ten trop wyznacza drugi wątek prezentacji, sygnalizowany przez realizacje Dominiki Truszczyńskiej, Anety Grzeszykowskiej i Karoliny Miller. - kurator wystawy, Karolina Lewandowska
Poniżej kilka słów o artystach i o projektach prezentowanych na wystawie:
Damian Bieniek (ur. 1984 r.) obecnie jest studentem III roku Wydziału Komunikacji Multimedialnej na poznańskiej ASP.
Cykl prezentowany na wystawie został zainspirowany historią życia i beatyfikacji św. Teodozji i jest próbą zmierzenia się artysty (wychowanego w rodzinie katolickiej) z (nie)przynależnością do Kościoła. Bieniek, próbuje w ten sposób rozpocząć na własny rachunek dialog z tym, co akceptowane i tym co odrzucane i potępiane, także ze stosunkiem kościoła do homoseksualizmu. Zdjęcia mają formę małych wydruków i są rozdawane jak święte obrazki.
Aneta Grzeszykowska (ur. 1974) znana jest ze wspólnych projektów z Janem Smagą. Związana jest z Galerią Raster. Z wykształcenia jest grafikiem. Prezentacje indywidualne miała m.in: w Robert Mann Gallery w Nowym Jorku, 2005; Galerii Raster, 2004 i w Fons Welters Gallery w Amsterdamie, 2004.
Jej praca na wystawie to rodzinny album Anety Grzeszykowskiej. Artystka przywołuje własną przeszłość przez ikony pozbawione głównej bohaterki opowieści.
Karolina Miller (ur.1975) - Karolina Miller wychowana w Szczecinie, osiedliła się kilka lat temu w Niemczech. Cykl zatytułowany Pożegnanie z S. jest rozprawą z pamięcią - historyczną i prywatną. Miller sięga do zdjęć z archiwów prywatnych, państwowych oraz gazetowych by skonstruować własny wizualny puzzle przeszłości swojej i rodzinnego miejsca.
Maciej Osika - urodził się we Wrocławiu w 1981 roku. Absolwent Wydziału Wzornictwa Przemysłowego na warszawskim ASP. Swoje prace publikował w "Studium", "Odrze", "Pozytywie" oraz "Gazecie Wyborczej".
Artysta poddaje krytyce wizualne i kulturowe kryteria określania tożsamości seksualnej, tworząc autoportrety jako kobiety w konwencji fotografii mody.
Dominika Truszczyńska (ur. 1971) ukończyła filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka fotografii w PWSFTviT w Łodzi. Zadebiutowała w 2003 roku.
Truszczyńska w serii fotografii pokazuje szczególne miejsca w swoim rodzinnym mieście - Warszawie. Miejsca pamięci, zwykle upamiętniające śmierć żołnierzy lub cywilów podczas II Wojny Światowej, wplecione są w życie młodej dziewczyny.
Wystawa Przypomniane, zmienne, zbuntowane
wernisaż: 11 maja 2007 godzina
wystawa czynna: 11.05 - 10.06
Galeria Miejska "Arsenał"
Stary Rynek 3, Poznań
Ekspozycja prezentowana jest w ramach V. Biennale Fotografii w Poznaniu.