Aparaty
Wysyp zimowych promocji Fujifilm - aparaty z rabatem do 1075 zł
Izoformiczny charakter fotografii, która rejestruje w jednej chwili wszystko, co jest w zasięgu obiektywu i co zostało ujawnione przez światło sprawia, że jest ona głównie nośnikiem informacji i posiada funkcje komunikatu wizualnego (dokumentu).
Fotografia, w której dąży się do poszukiwania wartości artystycznych, relacja: fotografujący - obiekt/przedmiot - obraz obiektu/przedmiotu będzie kluczem do ich określenia, czyli osobowość wniesiona przez twórcę do istniejącego wcześniej wizerunku obiektu przekładającego się na obraz/utwór. Powstały obraz/znak pozwoli odwołać się do świata realnego, do znaczenia znaku, pozwoli odczytać powziętą ideę i problem, stworzy możliwość przeżycia i refleksji. Będzie zatem "dzianiem się" w obrębie konkretnej koncepcji i indywidualności artysty, oryginalności języka, ekspresji i siły przekazu.
Fotografia jako określony model we współczesnej kulturze, w której wszystko zdaje się tracić aktualność staje się istotnym przekaźnikiem i ważnym medium. Globalizacja, Internet, cyberprzestrzeń, hegemonia obrazu i ich niezwykła ekspansja powoduje coraz większy brak nad nimi kontroli, a następujący dynamiczny rozwój techniki sprawia, że tendencje i prądy zanim się w sztuce zakorzenią, odchodzą w pośpiechu w przeszłość.
Pojawienie się fotograficznego zapisu cyfrowego i jego umasowienie wzmacnia siłę i zasięg działania obrazu, a powszechność i łatwość użycia fotografii trywializuje i dewaluuje jej wartości. Fotografia w klasycznym rozumieniu, dzięki łatwości cyfrowego "pozyskiwania obrazu" staje się uwolniona od serwitutu dosłowności i dokumentaryzmu, zmierza ku swobodnej kreacji i tworzeniu własnych subiektywnych widoków, daje większą szansę dla autorskiego komentowania świata.
Szukanie "wartości" to poszukiwanie własnych obszarów wypowiedzi i kreacji, to odkrywanie, że fotografia jest "bytem tajemniczym", niekiedy magicznym odsłaniającym swoje oblicze częściowo, to dążenie do mądrości przekazu, unikalności i szczególnej oryginalności. Jest Przygodą w obszarze sztuki. - Witold Węgrzyn, maj 2006
Uczestnicy wystawy: Agnieszka Babińska - Obrazy hipnagogiczne (camera obscura) 2004; Monika Białk; Agnieszka Czeczatka - Magia fotografii 2005; Anna Glinka - Szkic do autobiografii 2004; Agnieszka Grot; Barbara Jabłońska - Tożsamość 2004; Anna Karos - Bakun - Magia fotografii 2005; Aleksandra Kleczkowska - Szkic do autobiografii 2006; Remigiusz Koniecko; Agnieszka Leszczyńska - Magia fotografii 2005; Anna Małyszek - Magia fotografii 2005; Natalia Marszałek - Autoportret (camera obscura) 2006; Agata Miros - Tożsamość (fragment) 2004; Agnieszka Mróz - Make up (fragment) 2005; Anna Nogalska - Otoczenie (camera obscura) 2005; Alina Radecka; Jan Rusiniak - bez tytułu 2005; Marcin Sosiński - Magia fotografii 2005; Maja Stępień - Dedykacja Kantorowi 2005; Dorota Tomczak; Krzysztof Winciorek - Dialog (fragment) 2005, Resales 2006; Marta Zakrzewska - Cielesność 2005; Leszek Żurek - Moje ogrody 2005.
Wernisaż wystawy Przygoda IV - fotografia w gdańskiej ASP odbędzie się w czwartek, 8 czerwca 2006 roku o godzinie 18 w Galerii FF mieszczącej się w Łódzkim Domu Kultury przy ulicy Traugutta 18. Fotografie będzie można oglądać do końca br. miesiąca.