Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Podczas tworzenia serii "Dziękczynienie" towarzyszyły mi rozważania na temat tego, jak widzimy, postrzegamy. Co dzieje się, kiedy próbujemy sobie coś przypomnieć, zaprojektować, spowodować, żeby konkretny obraz (widok jakiegoś wydarzenia, wspomnień) pojawił się przed naszymi oczami. Zauważam pewną skłonność do mitologizacji. Przeszłość łatwo poddawana jest apoteozie. Sam proces zapamiętywania jest niezwykle subiektywny. Pewne obrazy-wspomnienia, które próbuje się na nowo zmaterializować po upływie czasu, nabierają cech archetypicznych.
W swojej pracy chciałabym połączyć rolę wyboru przedmiotu, otwarcia się na przypadek, rejestrację poprzez aparat - z rzemiosłem. Kluczowy jest długotrwały i wieloetapowy proces tworzenia obrazu, wypełniony poszukiwaniem obecności, namacalności, fizyczności, wielowymiarowości. Może te poszukiwania stanowią rodzaj swoistej "krystalizacji", w wyniku której powstaje obiekt na pograniczu fotografii, grafiki i malarstwa, będący wypadkową różnych doświadczeń i badań, obraz umiejscowiony gdzieś pomiędzy, na granicy tych światów?
Natalia Wiernik - ur. w 1989 r. w Krakowie. W latach 2008-2013 studiowała w pracowni Fotografii I prowadzonej przez prof. Agatę Pankiewicz na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie uzyskała dyplom magisterski. Kontynuuje kształcenie w ramach studiów doktoranckich od 2013r. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, laureatka nagród i wyróżnień w konkursach krajowych i międzynarodowych. W 2013 roku zajęła I miejsce w ogólnoświatowym konkursie fotograficznym Sony World Photography Awards w kategorii Student Focus (udział w konkursie brali studenci z ok. 230 uczelni z całego świata, ponad 20 000 uczestników). Współpracuje z Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie.
Natalia WiernikThanksgiving
Wernisaż: 31.10.2013, godz. 20:00
Termin: 31.10-24.11.2013
Galeria Pauza
Floriańska 18/5 (II p.)
Kraków