Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Przeczytajmy co o swoim cyklu czarno-białych fotografii ma do powiedzenia sama autorka:
Cykl "Polskie sumo" jest w pewnym sensie nawiązaniem do mojej serii fotografii baletowych prezentowanych pod tytułem "Szkoła". Zainteresowanie ciałem i obserwacja jego możliwości w warunkach ekstremalnych było dla obydwu materiałów punktem wyjścia.
Sumo zaintrygowało mnie od chwili, kiedy po raz pierwszy usłyszałam od znajomego dziennikarza sportowego, że dyscyplina ta staje się coraz bardziej popularna w naszym kraju, a polscy sumici zdobywają wiele medali na mistrzostwach świata i Europy. Bardzo chciałam zobaczyć jak ta jednoznacznie kojarzona z Japonią dyscyplina wygląda w wykonaniu polskich mistrzów. Jakich wymaga predyspozycji i umiejętności skoro jedna walka może trwać tylko kilka czy kilkanaście sekund? Czym może fascynować, jak wypadają polscy sumici w konfrontacji z dobrze znanym wzorcem japońskiego wojownika?
Sumo to nie tylko ciało. Równie ważne są jego rytuały głęboko zakorzenione w wierzeniach i tradycji japońskiej. Chciałam przekonać się czy ten aspekt duchowy jest obecny także w polskim wydaniu tej dyscypliny. Spotkanie z polskim sumo stało się impulsem do głębszego zainteresowania japońską estetyką, której cechy takie jak prostota, nieregularność czy nietrwałość były zawsze mi bliskie w poszukiwaniach artystycznych.
W serii fotografii "Polskie sumo" przedstawiam portrety wybitnych polskich sumitów oraz subiektywną wizję natury i istoty sumo, jej fascynującą dynamikę, która wymaga specyficznego podejścia do czasu, koncentracji i szybkości.
Katarzyna SagatowskaPolskie Sumo
Wernisaż: 15.09.2010, godz. 18:00
Termin: 16.09-10.10.2010
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
ul. M. Konopnickiej 26
Kraków