Nowa optyka Samyang Xeen - pierwszy obiektyw anamorficzny i 3 profesjonalne stałki T1.3

Autor: Maciej Luśtyk

29 Listopad 2021
Artykuł na: 4-5 minut

Oferta przystępnych cenowo obiektywów kinematograficznych poszerza się o 4 nowe ciekawe konstrukcje, w tym o pierwszy w katalogu producenta model anamorficzny - XEEN Anamorphic 50 mm T2.3. Powitajcie też modele Meister 35 mm T1.3, Meister 50 mm T1.3 i Meister 85 mm T1.3.

Wygląda na to, że Samyang chce zainteresować swoją ofertą bardziej ambitnych twórców i wskoczyć na poziom profesjonalnej filmowej optyki. Po seriach przystępnych cenowo i kompaktowych jasnych stałek przyszłą kolej na modele anamorficzne i superjasne obiektywy Meister ze światłem T1.3.

Zarówno najnowszy XEEN Anamorphic 50 mm T2.3, jak i trzy nowe stałki z serii Meister (Xeen 35 mm T1.3, 50 mm T1.3 i 85 mm T1.3) otwierają dwie nowe serie w ofercie obiektywów kinematograficznych Samyanga i od razu zajmują najwyższe miejsce w katalogu.

XEEN Anamorphic 50 mm T2.3 - pierwszy obiektyw anamorficzny Samyanga

Obiektyw XEEN Anamorphic 50 mm T2.3 to szkło pełnokaltkowe z mocowaniem PL, które zostało przystosowane do pracy z rozdzielczością 8K i które zaoferuje nam kompresję 2x, co po rozciągnięciu przełoży się na panoramiczny format 2.55:1.

Jak przystało na profesjonalny obiektyw filmowy, otrzymujemy pierścienie przysłony i ostrości wyposażone w standardowe zębatki, a średnica przedniej soczewki ma 114 mm, co pozwoli na wygodne montowanie matte-boxów. Szkło może pochwalić się także dużym zakresem obrotu pierścienia ostrości (300°) oraz częściowo karbonową budową, która pozwoliła obniżyć ogólną, niemałą wagę obiektywu (3,9 kg). Dodatkowo na tubusie znajdzie fluorescencyjne oznaczenia z obydwu stron, które ułatwią pracę w trudnym świetle.

Jak zwykle w przypadku profesjonalnych szkieł filmowych, producent nie zdarza szczegółów na temat układu optycznego, ale możemy spodziewać się, że będzie to obiektyw wysokiej klasy. Wiadomo, że będzie oferował 15-listkową przysłonę i pozwalał na ostrzenie z minimalnej odległości 1 metra.

Cena nowego modelu nie jest jeszcze znana, ale według plotek oscylować ma na poziomie 50% ceny konkurencyjnych modeli. Jako konkurencję producent widzi raczej profesjonalnych producentów filmowej optyki, a nie budżetową propozycję Sirui, także biorąc pod uwagę ceny innych szkieł z oferty XEEN należałoby spodziewać się pułapu powyżej 4 tysięcy dolarów.

Xeen Meister 35 mm T1.3, 50 mm T1.3, 85 mm T1.3 - nowe, superjasne filmowe stałki

Seria Meister to z kolei najbardziej zaawansowania linia filmowych stałek Samyanga. W tym wydaniu otrzymujemy nowy, spójny z modelem anamorficznym design z elementami karbonowymi, fluorescencyjnymi oznaczeniami i stałą średnicą przedniego elementu (114 mm), a także złącze /i Technology do przesyłania metadanych.

Do tego taki sam kąt obrotu pierścienia ostrości (300°), 13-listkowe przysłony i spójna waga 1,9-2,2 kg (w zależności od mocowania), która ułatwi pracę z gimbalami. Szkła nie należą do najmniejszych filmowych stałek (127 x 122 mm), ale według obietnic producenta mają odznaczać się świetną optyką, która pozwoli skutecznie pracować nawet z szeroko otwartą przysłoną.

Obiektywy będą dostępne z mocowaniami PL, Canon EF i Sony E. Cen na razie nie znamy, ale należałoby spodziewać się tu pułapu rzędu 3 tysięcy dolarów.

W nadchodzących tygodniach zobaczymy prawdopodobnie pierwsze materiały filmowe nagrane nowymi obiektywami, co powinno rzucić więcej światła na możliwe ceny i potencjalnych odbiorców nowej optyki Samyanga.

Więcej informacji znajdziecie na stronie xeenglobal.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)