Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Oferta przystępnych cenowo obiektywów kinematograficznych poszerza się o 4 nowe ciekawe konstrukcje, w tym o pierwszy w katalogu producenta model anamorficzny - XEEN Anamorphic 50 mm T2.3. Powitajcie też modele Meister 35 mm T1.3, Meister 50 mm T1.3 i Meister 85 mm T1.3.
Wygląda na to, że Samyang chce zainteresować swoją ofertą bardziej ambitnych twórców i wskoczyć na poziom profesjonalnej filmowej optyki. Po seriach przystępnych cenowo i kompaktowych jasnych stałek przyszłą kolej na modele anamorficzne i superjasne obiektywy Meister ze światłem T1.3.
Zarówno najnowszy XEEN Anamorphic 50 mm T2.3, jak i trzy nowe stałki z serii Meister (Xeen 35 mm T1.3, 50 mm T1.3 i 85 mm T1.3) otwierają dwie nowe serie w ofercie obiektywów kinematograficznych Samyanga i od razu zajmują najwyższe miejsce w katalogu.
Obiektyw XEEN Anamorphic 50 mm T2.3 to szkło pełnokaltkowe z mocowaniem PL, które zostało przystosowane do pracy z rozdzielczością 8K i które zaoferuje nam kompresję 2x, co po rozciągnięciu przełoży się na panoramiczny format 2.55:1.
Jak przystało na profesjonalny obiektyw filmowy, otrzymujemy pierścienie przysłony i ostrości wyposażone w standardowe zębatki, a średnica przedniej soczewki ma 114 mm, co pozwoli na wygodne montowanie matte-boxów. Szkło może pochwalić się także dużym zakresem obrotu pierścienia ostrości (300°) oraz częściowo karbonową budową, która pozwoliła obniżyć ogólną, niemałą wagę obiektywu (3,9 kg). Dodatkowo na tubusie znajdzie fluorescencyjne oznaczenia z obydwu stron, które ułatwią pracę w trudnym świetle.
Jak zwykle w przypadku profesjonalnych szkieł filmowych, producent nie zdarza szczegółów na temat układu optycznego, ale możemy spodziewać się, że będzie to obiektyw wysokiej klasy. Wiadomo, że będzie oferował 15-listkową przysłonę i pozwalał na ostrzenie z minimalnej odległości 1 metra.
Cena nowego modelu nie jest jeszcze znana, ale według plotek oscylować ma na poziomie 50% ceny konkurencyjnych modeli. Jako konkurencję producent widzi raczej profesjonalnych producentów filmowej optyki, a nie budżetową propozycję Sirui, także biorąc pod uwagę ceny innych szkieł z oferty XEEN należałoby spodziewać się pułapu powyżej 4 tysięcy dolarów.
Seria Meister to z kolei najbardziej zaawansowania linia filmowych stałek Samyanga. W tym wydaniu otrzymujemy nowy, spójny z modelem anamorficznym design z elementami karbonowymi, fluorescencyjnymi oznaczeniami i stałą średnicą przedniego elementu (114 mm), a także złącze /i Technology do przesyłania metadanych.
Do tego taki sam kąt obrotu pierścienia ostrości (300°), 13-listkowe przysłony i spójna waga 1,9-2,2 kg (w zależności od mocowania), która ułatwi pracę z gimbalami. Szkła nie należą do najmniejszych filmowych stałek (127 x 122 mm), ale według obietnic producenta mają odznaczać się świetną optyką, która pozwoli skutecznie pracować nawet z szeroko otwartą przysłoną.
Obiektywy będą dostępne z mocowaniami PL, Canon EF i Sony E. Cen na razie nie znamy, ale należałoby spodziewać się tu pułapu rzędu 3 tysięcy dolarów.
W nadchodzących tygodniach zobaczymy prawdopodobnie pierwsze materiały filmowe nagrane nowymi obiektywami, co powinno rzucić więcej światła na możliwe ceny i potencjalnych odbiorców nowej optyki Samyanga.
Więcej informacji znajdziecie na stronie xeenglobal.com.