Samyang 14 mm T3.1 MK2 VDSLR - ultraszeroki kąt dołącza do rodziny niedrogich filmowych stałek

Autor: Maciej Luśtyk

18 Styczeń 2021
Artykuł na: 4-5 minut

Latem producent zaktualizował linię budżetowych obiektywów kinematograficznych VDSLR. Teraz uzupełnia ją model ultraszerokokątny, który nie załapał się na debiut serii.

Seria Samyang VDSLR MK2 to druga generacja popularnej, względnie kompaktowej, a przede wszystkim niedrogiej optyki, nakierowanej na początkujących twórców i produkcje z mniejszym budżetem. Względem pierwowzorów z 2014 roku, szkła ulepszone zostały o 9-listkową przysłonę, uszczelnienia oraz lepiej rozmieszczone oznaczenia, usprawniające pracę z obiektywem.

Na serię Samyang VDSLR MK2 składają się cztery superjasne obiektywy pełnoklatkowe o najczęściej używanych w filmie ogniskowych: 24 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm. Teraz dołącza do nich także nieco ciemniejszy, ultraszerokokątny Samyang 14 mm T3.1 MK2 VDSLR.

Samyang 14 mm T3.1 MK2 VDSLR to ultra szeroki kąt widzenia, przyzwoita optyka i atrakcyjna konstrukcja

Szkło zbudowane jest na bazie 14 elementów w 10 grupach, a liczba i rodzaj specjalnych elementów optycznych wskazuje, że mamy do czynienia z takim samym schematem, co we wcześniejszej generacji szkła. Otrzymujemy więc standardową soczewkę asferyczną, jedną soczewkę Hybrid Aspherical, 3 soczewki HR o zwiększonym współczynniku refrakcji i 2 niskodyspersyjne soczewki ED. Wszystko to, przynajmniej w założeniu, powinno nam dostarczyć wyrównaną rozdzielczość na całej powierzchni kadru, dobrze skorygowaną aberrację chromatyczną i kontrastowy, ostry obrazek.

Oczywiście biorąc pod uwagę ceny optyki z serii VDSLR, raczej nie ma co spodziewać się tu rezultatów bijących na głowę kilkunastokrotnie droższych konkurentów ze świata obiektywów filmowych, ale biorąc pod uwagę dobre dobre opinie dotyczące zarówno wcześniejszego modelu, jak i szkła Samyang 14 mm f/2.8 ED AS IF UMC, na którym zostało ono oparte, możemy oczekiwać przyzwoitych efektów.

Szkło, podobnie jak inne modele z oferty, wyposażone zostało w 9-listkową przysłonę, uszczelnienia, bezstopniowy pierścień przysłony oraz standardowych rozmiarów zębatki do systemów Follow Focus. Obiektyw jest też stosunkowo lekki (650 g) i nieduży (9,6 cm długości), dzięki czemu dobrze sprawdzi się także na gimbalu.

Cena i dostępność

Jak na razie nie znamy jeszcze ceny nowego szkła, ale biorąc pod uwagę obecną ofertę, należy spodziewać się pułapu 1500-2000 zł. Obiektyw, wraz z pozostałymi pozycjami z serii VDSLR MK2 dostępny będzie do kupienia w lutym 2020 roku.

Podobnie jak inne modele w serii VDSLR MK2, obiektyw Samyang 14 mm T3.1 MK2 VDSLR dostępny będzie w wersjach z mocowaniami Canon EFSony ECanon RFNikon FCanon EF-MFujifilm X i Mikro Cztery Trzecie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie samyanglens.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 - jasny standard w stylu retro
Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 - jasny standard w stylu retro
Leica prezentuje nowy obiektyw standardowy z linii Klassik. Konstrukcją łączy klasyczny design z usprawnioną optyką i... jak zawsze zbyt wysoką ceną.
5
Voigtlander Color Skopar 35 mm f/3.5 Aspherical - reporterski naleśnik do Leica M
Voigtlander Color Skopar 35 mm f/3.5 Aspherical - reporterski naleśnik do Leica M
Voigtlander prezentuje najnowszy manualny obiektyw z serii Color Skopar. Jak zwykle w przypadku tej linii, otrzymujemy wyjątkowo kompaktową konstrukcję, która czyni nowy model idealną...
14
Zeiss wraca do gry i zapowiada pierwszy obiektyw fotograficzny od 6 lat. Czy nadchodzi bezlusterkowa seria Otus?
Zeiss wraca do gry i zapowiada pierwszy obiektyw fotograficzny od 6 lat. Czy nadchodzi...
Gdy wielu już myślało, że Zeiss na dobre wycofał się z rynku fotograficznego, producent powraca do gry z ekscytującą zapowiedzią. Wygląda na to, że doczekamy się wreszcie współczesnych...
6
Powiązane artykuły