Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Obiektywy filmowe Samyanga z serii VDSLR to jeden z najbardziej przystępnych sposobów na wejście w świat filmowej optyki. Druga generacja serii przynosi m.in. uszczelnienia i 9-listkową przysłoną, ale nadal pozostaje na pułapie cenowym nieosiągalnym dla większości producentów.
Obiektywy filmowe są zwykle koszmarnie drogie, nawet te uważane na „budżetowe”. Czy można inaczej? Samyang już raz udowodnił, że tak, prezentując w 2014 roku serię VDSLR, która niebywale obniżyła próg wejścia w świat specjalistycznej filmowej optyki i pozwoliła na rozwinięcie skrzydeł niezależnym twórcom.
Teraz producent prezentuje drugą generację popularnych szkieł. Na serię Samyang VDSLR MK2 składają się cztery obiektywy pełnoklatkowe o najczęściej używanych ogniskowych: 24 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm, wszystkie ze światłem T1.5. Z kolei już na początku przyszłego roku serię wzbogacić ma jeszcze ultraszerokokątny Samyang 14 mm T3.1.
Nowe obiektywy są względnie kompaktowe (model 50 mm mierzy tylko 7,47 cm i waży 528 g) i oferują duży zakres obrotu pierścienia ostrości. Ponadto seria wyposażona została w 9-listkową, bezstopniową przysłonę, które pozwolić ma na uzyskanie bardziej plastycznego charakteru rozmycia nieostrości, a także umożliwić reprodukcję punktów świetlnych w formie 18-ramiennych gwiazd przy mocniejszym domknięciu.
W kwestii jakości obrazu bez niespodzianek - to dokładnie te samy układy co wcześniej, choć producent podkreśla, że użyte w ich konstrukcji soczewki asferyczne dobrze radzą z minimalizacją aberracji. Ewentualne niedoskonałości wynagrodzić ma nam duża jasność, pozwalająca na swobodną prace w trudniejszych warunkach oświetleniowych.
Jedną z najważniejszych nowości jest chyba wyposażenie szkieł w uszczelnienia, dzięki czemu sprawdzą się w mniej przyjaznym dla sprzętu otoczeniu i w miejscach o dużej wilgotności. Udogodnieniem będą też oznaczenia umieszczone po obu stronach tubusu.
Ważna cechą zestawu jest także jego dostępność. Szkła z serii Samyang VDSLR MK2 kupimy w wariantach z mocowaniami Canon EF, Sony E, Canon RF, Nikon F, Canon EF-M, Fujifilm X i Mikro Cztery Trzecie.
Obiektywy dostępne są w cenach od 1790 zł do 2790 zł. Oczywiście w tej cenie nie ma co oczekiwać jakości jak z optyki Cooke, ale też nie o to tutaj chodzi. To po prostu przystępny zestaw na początek przygody z bardziej świadomym filmowaniem, który niedużym kosztem pozwoli sprawnie realizować pierwsze poważniejsze produkcje.
Więcej informacji znajdziecie na stronie focusnordic.pl.