Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Canon odświeżył dziś także swoje największe flagowe armaty. Trzecia odsłona modeli EF 400 mm f/2.8L i 600 mm f/4L to między innymi wyraźnie mniejsza waga uszczelnionych tubusów i jeszcze bardziej usprawniona ergonomia.
Nieco w cieniu premiery nowego pełnoklatkowego bezpusterkowego systemu EOS R, Canon zaprezentował także najnowszą, trzecią już odsłonę reporterskich super-teleobiektywów. EF 400 mm f/2.8L IS III USM i EF 600 mm f/4L IS III USM to przede wszystkim usprawnienia, o które prosili zawodowcy.
- Dwa nowe teleobiektywy stanowią rewolucyjne połączenie ultra-wysokiej wydajności z lekką konstrukcją. Zarówno EF 400 mm f/2.8L IS III USM jak i EF 600 mm f/4L IS III USM to najlżejsze na świecie obiektywy pośród modeli 400 mm f/2.8 oraz 600 mm f/4. Radykalnie ułatwiają one pracę i obsługę dając fotografom pewność tworzenia najwyższej jakości obrazów - zaznacza producent.
Canon EF 400 mm f/2.8L IS III USM
Jak przystało na profesjonalne super-teleobiektywy, zaprezentowane modele Canona zaprojektowano w najdrobniejszym calu. Zastosowanie w trzeciej generacji szkieł najnowocześniejszych rozwiązań konstrukcji optycznej znacząco zredukowało wagę: EF 400 mm f/2.8L IS III USM przy wymiarach 163 x 343 mm waży 2840 g (wcześniej 3850 g), a mierzący 168 x 448 mm EF 600 mm f/4L IS III USM waży 3050 g (poprzednik 3920 g).
Do tego otrzymujemy uszczelnienia wymagane podczas pracy w najbardziej wymagających sytuacjach oraz dobrze znane białe wykończenie, z którego słyną super-teleobiektywy Canona serii L. Jednak nie jest to jedynie element wizualny. Jest to przede wszystkim powłoka termoizolacyjna, która ma zapewniać działanie obiektywów w skrajnych temperaturach. Producent zastosował również na frontowym i tylnym elemencie optyki powłokę fluorową, dzięki której soczewki będą mniej podatne na zabrudzenia, czy zachlapania.
Canon EF 600 mm f/4L IS III USM
Poza tym obie konstrukcje posiadają elementy sterujące na korpusie, które pozwalają na ustawianie ostrości, zatrzymanie lub zablokowanie ustawień ostrości. Ponadto można natychmiast wrócić do dwóch wstępnie zaprogramowanych pozycji ogniskowania za pomocą pokrętła pierścienia. Sterowniki trybu ogniskowania, zakresu ogniskowania, przywracania zaprogramowanej ostrości i IS znajdują się w dogodnym miejscu, dzięki czemu zapewniają płynne sterowanie.
Układy optyczne obu modeli wyglądają podobnie. Producent zdecydował się na zastosowanie 17 soczewek, które rozmieszczono w 13 grupach. Obie konstrukcje zostały także wyposażone w 9-listkową przysłonę, którą domkniemy do f/32 - z czego nominalny otwór dla 400 mm to f/2.8, a dla 600 mm f/4. Nie zabrakło również specjalnych szkieł poprawiających jakość obrazu. Elementy soczewek fluorytowych mają eliminować aberrację chromatyczną, zwiększając rozdzielczość i kontrast. Z kolei powłoka strukturalna Subwavelength Structure Coating (SWC) powinna znacznie redukować efekty flary i smużenia, zapewniając każdorazowo wysoką jakość i przenoszenie kolorów
Canon EF 600 mm f/4L IS III USM
Jednak sportowe tele ma przede wszystkim odznaczać się ultraszybkim i precyzyjnym autofokusem, któremu będziemy mogli zawierzyć w każdych warunkach. Najnowsze konstrukcje Canona korzystają z pierścieniowego silnika USM z autofokusem i wydajnego procesora umożliwiającego szybkie i ciche ustawianie ostrości. Ale to nie wszystko. Jak zapewnia producent, „podczas filmowania oba obiektywy zapewniają efekt „pull-focus“ z regulacją ostrości i presetem ostrości, które są doskonałe do kreatywnego rejestrowania ujęć. Płynną regulację można przeprowadzać za pomocą ręcznej korekty ostrości w pełnym wymiarze czasu, a prędkość ogniskowania można dostosować za pomocą ręcznej regulacji elektronicznej, co zapewnia wyjątkową precyzję“.
Canon EF 400 mm f/2.8L IS III USM
Obie konstrukcje mają pojawić się w sprzedaży w grudniu. Za EF 400 mm f/2.8L IS III USM zapłacimy 12 tys. dolarów. Z kolei EF 600 mm f/4L IS III USM to wydatek 13 tys. dolarów. W zestawach handlowych znajdziemy także nowe miękkie pokrowce. Natomiast twarde walizki i nowy krótki kaptur są również dostępne jako dodatki opcjonalne.