Dodaj ocenę

Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM rozebrany na części pierwsze

Autor: Michał Chrzanowski

2 Sierpień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Ciekawi Was jak od wewnątrz prezentuje się nowy Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM? Z ilu składa się części i podzespołów? Jeśli tak to zobaczcie film, w którym technicy Sony rozbierają obiektyw na czynniki pierwsze.

Sony FE 24-70mm F2.8 GM to pierwszy zaawansowany, standardowy obiektyw zmiennoogniskowy ze światłem f/2.8, który jest dedykowany do pełnoklatkowych aparatów Sony z mocowaniem FE. Na początku roku przez kilka chwil mieliśmy okazję sprawdzić, jak w praktyce prezentuje się to szkło – robi wrażenie i zapewnia bardzo dobrą jakość obrazu. Nie bez znaczenia jest zaawansowany układ optyczny, który został wyposażony w trzy soczewki asferyczne, w tym jeden nowy element XA (extreme aspherical). Mają one za zadanie redukować aberrację oraz dostarczać wysoką rozdzielczość obrazu zarówno w centrum jak i na brzegach planu fotograficznego. Ponadto, soczewki ED (Extra-low-Dispersion) i Super ED będą efektywnie minimalizować aberrację chromatyczną oraz optymalizować rozmycie tła i bokeh. Pomagać ma w tym również 9-listkowa przysłona.

Zresztą zobaczcie sami, co dokładnie skrywa w sobie nowy profesjonalny obiektyw Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM.

 

Układ optyczny wraz z zaawansowanymi rozwiązaniami zamkniętymi w  odpornym tubusie robią spore wrażenie. Teraz dzięki technikom z firmy Sony mogliśmy zobaczyć jak to wszystko wygląda od wewnątrz.

Obiektyw w momencie pojawienia się na rynku ma kosztować 2400 euro – polska cena jeszcze nie jest znana. Więcej informacji o tym szkle znajdziecie na stronie www.sony.pl. Natomiast ciekawych filmików o produktach firmy szukajcie na ich oficjalnym kanale na Youtube.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7