Sigma do Koniki Minolty Dynax 7D

Autor: Łukasz Kacperczyk

4 Styczeń 2005
Artykuł na: 4-5 minut
Sigma poinformowała właśnie o rozszerzeniu swojej oferty obiektywów przeznaczonych do lustrzanek cyfrowych z niepełnoklatkowymi matrycami o trzy zoomy do najnowszego konkurenta na tym rynku - Koniki Minolty Dynax 7D.

Sigma poinformowała właśnie o rozszerzeniu swojej oferty obiektywów przeznaczonych do lustrzanek cyfrowych z niepełnoklatkowymi matrycami o trzy zoomy do najnowszego konkurenta na tym rynku - Koniki Minolty Dynax 7D.

Sigma 18-50mm f/3.5-5.6 DC

Chodzi mianowicie o dwa zoomy standardowe - 18-50 f/3,5-5,6 DC i 18-50mm f/2,8 EX DC - oraz długie tele 55-200mm f/4-5,6 DC. Sigma jako jedyny chyba producent obiektywów ma w swojej ofercie szkła do wszystkich systemów cyfrowych opartych na matrycach APS-C, włączając wciąż nieco egzotyczny otwarty System, 4/3. Dlatego tuż po pojawieniu się w sprzedaży lustrzanki Konica Minolta Dynax 7D firma postanowiła wypuścić na rynek wspomniane wyżej trzy obiektywy pasujące do tego aparatu. Jak widać, Sigma ostro walczy o klienta i coraz częściej użytkownicy systemów cyfrowych mówią o obiektywach z serii DC, że to nieodkryte skarby, znacznie lepsze optycznie niż sugerowałaby ich cena (mowa zwłaszcza o telezoomie 55-200 mm).

Należy pamiętać, ze opisywane obiektywy nie nadają się do stosowania z lustrzankami małoobrazkowymi, ponieważ mają pole krycia wielkości klatki APS.

Poniżej przypominamy specyfikacje techniczne wszystkich trzech obiektywów.

Dane techniczne obiektywu Sigma 18-50mm f/3.5-5.6 DC:

NazwaSigma 18-50mm F3.5-5.6 DC
Typzmiennoogniskowy obiektyw autofokus do lustrzanek cyfrowych
Konstrukcja8 soczewek w 8 grupach, soczewki asferyczne
Ogniskowa18 mm - 50 mm
Dystans min.0,25 m
Kąt76,5 - 31,7 stopni
Przesłonaf/3,5-5,6 (f/22), 7 listków
MocowanieSigma, Canon, Nikon, Pentax, Minolta
Powiększeniemaks. 1:3,5
Filtr58 mm
Osłonabagnetowa
Wymiary67,5 mm (ś) x 60 mm (d)
Waga246 g
Uwagipole krycia odpowiadające lustrzankom z matrycą wielkości klatki APS

Dane techniczne obiektywu Sigma 55-200mm f/4-5.6 DC:

NazwaSigma 55-200mm F4-5.6 DC
Typzmiennoogniskowy obiektyw autofokus do lustrzanek cyfrowych
Konstrukcja10 soczewek w 9 grupach
Ogniskowa55 mm - 200 mm
Dystans min.1,1 m
Kąt29 - 8,1 stopni
Przesłonaf/4-5,6 (22), 8 listków
MocowanieSIgma, Canon, Nikon, Pentax, Minolta
Powiększeniemaks. 1:4,5
Filtr55 mm
Osłonabagnetowa
Wymiary70 mm (ś) x 84,6 mm (d)
Waga310 g
Uwagipole krycia odpowiadające lustrzankom z matrycą wielkości klatki APS

Dane techniczne obiektywu Sigma 18-50mm f/2,8 EX DC:

NazwaSigma 18-50mm F2.8 EX DC
Typobiektyw do współpracy z lustrzankami cyfrowymi
Konstrukcja15 elementów w 13 grupach
Stabilizacja obrazubrak
Autofokusb.d.
Ogniskowa18 - 50mm
Otwór maksymalnyF22
Dystans min.28cm
Kąt69.3°- 27.9°
PrzesłonaF2.8
MocowanieNikon F, Canon EF, Sigma SA, Pentax, Minolta, System 4/3
Powiększenie1:5
Filtr67mm
Osłonab.d.
Obudowawzmocniona EX
Wymiary74 (śr.) x 84 (dł.)
Waga445g
Akcesoriab.d.
Artykuł na FotopolisSigma 18-50mm F2.8 EX DC - lepszy standard

Czytaj także:

Sigma 18-50mm f/3.5-5.6 DC i 55-200mm f/4-5.6 DC czytaj..

Sigma 18-50mm F2.8 EX DC - lepszy standard czytaj...

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 - jasny standard w stylu retro
Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 - jasny standard w stylu retro
Leica prezentuje nowy obiektyw standardowy z linii Klassik. Konstrukcją łączy klasyczny design z usprawnioną optyką i... jak zawsze zbyt wysoką ceną.
5
Voigtlander Color Skopar 35 mm f/3.5 Aspherical - reporterski naleśnik do Leica M
Voigtlander Color Skopar 35 mm f/3.5 Aspherical - reporterski naleśnik do Leica M
Voigtlander prezentuje najnowszy manualny obiektyw z serii Color Skopar. Jak zwykle w przypadku tej linii, otrzymujemy wyjątkowo kompaktową konstrukcję, która czyni nowy model idealną...
14
Zeiss wraca do gry i zapowiada pierwszy obiektyw fotograficzny od 6 lat. Czy nadchodzi bezlusterkowa seria Otus?
Zeiss wraca do gry i zapowiada pierwszy obiektyw fotograficzny od 6 lat. Czy nadchodzi...
Gdy wielu już myślało, że Zeiss na dobre wycofał się z rynku fotograficznego, producent powraca do gry z ekscytującą zapowiedzią. Wygląda na to, że doczekamy się wreszcie współczesnych...
6