Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
20 czerwca br. obradowało jury konkursu "Architektura w obiektywie". Oprócz redaktorów fotopolis.pl znalazł się w nim Patryk Karbowski - wykładowca Akademii Fotografii oraz autor tekstu poświęconego fotografii architektury. Przed nami stanęło niełatwe zadanie wyłonienia zwycięzcy. Wszystkie nadesłane zdjęcia w ten, czy inny sposób zwróciły naszą uwagę, jadnak nie każde spełniało nasze oczekiwania. W wielu przypadkach nadużywaliście agresywnej obróbki, która powodowała, że na zdjęcia trudno było patrzeć. Nieudane maskowanie, HDRy oraz korzystanie z całego inwentarza komputerowej obróbki obrazu nie przyniosło pożytku Waszym pracom. Na drugim biegunie znalazły się prace, które były pozbawione obróbki i wyglądały jak surowe pliki z aparatu. Na przyszłość starajcie się wyważyć te proporcje.
Oczywiście znalazły się zdjęcia, które przykuły naszą uwagę. Znalazła się wśród nich praca Wojciecha Chmielewskiego, do którego trafia główna nagroda - Warsztaty Photoshopa w Akademii Fotografii. W jego zdjęciu urzekło nas niebanalne podejście do budynku, który jest w budowie. W przypadku tej pracy ważne okazało się też, tak rzadkie przy fotografowaniu architektury, wyczucie czasu. Zsyp do gruzu układa się w rytm elewacji, a zarazem przełamuje go. Fotografia zwodzi odbiorcę, przypominając malarstwo abstrakcyjne.
Oprócz wyłonienia zwycięzcy postanowiliśmy także wyróżnić dwie prace, nagradzając ich autorów książkami "Szukając zdjęcia. Warsztaty fotografii plenerowej" wydawnictwa Galaktyka. Zdjęcie Anny Maćkiewicz to czysta klasyczna kompozycja, o dużej skali walorowej. Operuje symbolem i budzi w nas niepokój. Praca Beaty Podwysockiej przełamuje czystą plastyczność.
Laureatom gratulujemy a resztę zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.