Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Udało się nam zebrać bardzo ciekawy zespół prac fotograficznych z wyjątkowym portretem dziadka Zdzisława Beksińskiego na czele. - zachęcają organizatorzy aukcji - To bardzo rzadki przykład psychologicznego ujęcia w twórczości tego artysty. Zwraca uwagę niezwykła ekspresja i siła wyrazu tej twarzy. Romantyczny klimat szaleństwa przywodzący na myśl, zgodnie z sugestią samego autora, twórczość Theodore'a Gericault.
W ofercie pojawiły się aż cztery prace jednego z największych klasyków polskiej fotografii, Edwarda Hartwiga. Był jednym z pierwszych, którzy podnieśli fotografię do rangi sztuki, nie bez pewnego wpływu środowiska wileńskiego i osobowości twórczej Jana Bułhaka. Jego ojciec był zawodowym fotografem prowadzącym atelier w Moskwie a potem w Lublinie. Początkowo interesowało Edwarda Hartwiga malarstwo, które próbował uprawiać oczarowany osobowościami malarzy z Kazimierza nad Wisłą, m. in. Zenona Kononowicza. Szybko jednak okazało się, że jego medium jest fotografia, w którą wprowadzać umiał zdobycze malarstwa: najpierw impresjonizmu a potem abstrakcji i surrealizmu. Na temat fotografii pisał: "Fotografia - to sztuka wizualna, którą można realizować tradycyjnymi metodami, warto sięgać też do świata wyobraźni, fantazji. W mojej praktyce często kieruję się intuicją, bez której nie ma sztuki." Pod koniec swego życia podejmował próby z fotografią barwną, czego dwa doskonałe przykłady z lat 90 zobaczyć możemy w naszej ofercie. Poruszał problematykę obrazu abstrakcyjnego i jego współistnienia z formą figuratywną. W jego koncepcji artystycznej grafizacji i eliminacji półtonów podlegało dosłownie każde przedstawienie. Używał różnorodnych metod i interwencji w negatyw. Celem działalności Hartwiga była swoista i samodzielna estetyzacja obrazu, o cechach jak najbardziej malarskich, nie zaś fotogenicznych. Dlatego efektem takich zabiegów okazał się "formalizm plastyczny". Wiele fotografii polskiego twórcy to abstrakcje aluzyjne bądź pragnienie abstrakcji, w których realność fragmentu przypomina o namacalnej rzeczywistości (np. ludzie, owoce). Podkreślenie struktury danej wyobrażeniowej formy, grafizmu linii, często ciemnych tonów jest wyróżnikiem jego eksperymentów. Właśnie nowoczesny eksperyment był zasadniczym drogowskazem bardzo długich poszukiwań artysty. - informacja prasowa organizatorów aukcji
Wystawa przedaukcyjna otwarta jest w dniach 6-11 października 2006 roku w salonie przy ulicy Karowej 31 w Warszawie. Tam również, 11 października 2006 roku odbędzie się IX Aukcja Sztuki Współczesnej. Początek o godzinie 16.
Natomiast aukcje On-Line odbywają się w poniedziałki o nowej godzinie - 13. Pierwsza aukcja sztuki dawnej odbędzie się w najbliższy poniedziałek, 9 października 2006 roku.
Informacje dotyczące reguł aukcji znajdują się tutaj