Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
29 października do Centrum Sztuki Współczesnej, o godzinie 18.00 zawita Alexander Alberro, historyk sztuki wykładający na University of Florida w USA. Alberro ma zamiar przybliżyć swoim słuchaczom problem radykalizacji sposobu pojmowania fotografii we wczesnej fazie twórczości Andy'ego Warhola. Opowie również o reakcjach, jakie wywoływały eksperymenty kontrowersyjnego artysty, w Europie, i w Ameryce, w latach 60.
Papież Pop Artu niewątpliwie odmienił podejście do sztuki fotografii w sposób radykalny. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że po Warholu nic już nie było już takie samo. Warto, więc posłuchać, co na ten temat, mają do powiedzenia prawdziwi znawcy tematu.
Alexander Alberro wykłada historię sztuki na University of Florida w USA. Zajmuje się historią sztuki nowoczesnej i współczesnej oraz teorią sztuki. Jest autorem licznych tekstów poświęconych współczesnym artystom, takim jak Rodney Graham, Renee Green, John Knight, Christian Philipp Muller, Martha Rosler oraz Lawrence Weiner. Współpracuje także z wieloma magazynami artystycznymi, tj. Artforum, Frieze, Index, October. Ma na koncie publikację książki "Conceptual Art: The Politics of Representation" (2002) a także zredagowanie zbiorów pism artystów, m. in. "Two-Way Mirror Power: Dan Grahamas Writings on Art" (1999) i "Spoiled By Language: The Collected Writings of Vito Acconci" (w przygotowaniu). Ponadto Alberro współredagował książki "Conceptual Art: A Critical Anthology" (1999) i "Recording Conceptual Art" (2001).
Pop art and conceptual photography - wykład poświęcony tradycji sztuki konceptualnej zorganizowany dzięki dotacji Trust for Mutual Understanding odbędzie się w piątek 29 października, o godz. 18.00, w Sali Kino/Audytorium, w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Al. Ujazdowskie 6.