Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
89%
Sony prezentuje najjaśniejszy natywny obiektyw w swoim systemie, który dodatkowo oferować ma bezkonkurencyjną optykę. Sprawdzamy czy to rzeczywiście nowy święty graal w systemie Sony E.
Nowa generacja powłok antyodblaskowych Nano AR Coating II miała już okazję nas oczarować przy okazji obiektywów Sony FE 12-24 f/2.8 GM i FE 35 mm f/1.4 GM. Nie dziwi nas, że sprawdzają się doskonale także w przypadku tej nieco dłuższej ogniskowej.
W przypadku nowych powłok bliki i flary jakie zwykle przychodzą nam na myśl, gdy myślimy o fotografowaniu pod słońce, właściwie w ogóle nie występują. Albo inaczej, być może i w niektórych sytuacjach występują, ale nam nie udało się uzyskać je tylko raz, przy bocznym świetle, braku osłony przeciwsłonecznej i wyłącznie przy przysłonie f/2.8. W innych przypadkach jedynie czasem pojawiają się gdzieniegdzie fioletowo-zielone rozbłyski, ale mają bardzo delikatny charakter i trudno mówić o nich w kategoriach typowych flar.
Dodatkowo imponuje to, jak dobrze obiektyw utrzymuje kontrastowość w przypadku pracy w kontrze. Spadek kontrastu oczywiście występuje, ale jest on minimalny i dotyczy właściwie wyłącznie obiektów znajdujących się bezpośrednio w sąsiedztwie źródła światła. To zdecydowanie obiektyw, przy którym zalecenie dotyczące nie fotografowania pod światło możemy włożyć między bajki.