Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
89%
Sony prezentuje najjaśniejszy natywny obiektyw w swoim systemie, który dodatkowo oferować ma bezkonkurencyjną optykę. Sprawdzamy czy to rzeczywiście nowy święty graal w systemie Sony E.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.
Obiektyw Sony FE 50 mm f/1.2 GM charakteryzuje się delikatną dystorsją, która jednak w doskonałej większości sytuacji pozostanie zupełnie niezauważalna. Dystorsja ma wklęsły charakter, ale uwidacznia się wyłącznie na samych brzegach kadru i nie przekracza -0,70% (średnio 0,12%). Jeśli wiec nie będziemy wykorzystywać szkła do fotografowania „na płasko” prawdopodobnie nigdy nie zwrócimy na nią większej uwagi.
Gdyby jednak zaszła taka potrzeba, dystorsję doskonale korygują profile obiektywu w aparacie, lub kompatybilnych programach do edycji, co możemy zaobserwować na poniższym przykładzie.
Faktyczna dystorsja obiektywu
Dystorsja po korekcji w aparacie